یادداشت
گفتگو و گزارش

آمارهای فضایی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان/ در نشست خبری «شریف پور» چه گذشت؟

جناب مدیرکل در گزاره دیگری عنوان کرده که اعتبارات عمرانی رشد ۱۰۳ (دو برابری) درصدی در یکسال اخیر داشته اند اما به نظر می‌رسد این مدیر اقتصاددان هم استانی تورم ۵۰ درصدی را طی یکسال اخیر فراموش یا تعمدا از تحلیل کنار گذاشته است

آمارهای فضایی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان/ در نشست خبری «شریف پور»  چه گذشت؟

اَفتونیوز| در روزهای اخیر  مدیر کل اقتصاد و دارایی در نشستی با رسانه ها ادعا کرده سال ۱۴۰۱، اعتبار تخصیص یافته برای پروژه های عمرانی این استان به ۹۷۰میلیارد تومان افزایش یافت که این میزان رشد ۱۰۳درصدی داشت.

«طاهر شریف پور» همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در تابستان ۱۴۰۰ و در ابتدای دولت سیزدهم ۱۰.۲درصد بوده و در بهار ۱۴۰۲، به ۶.۹ درصد کاهش یافت، افزود: در تابستان ۱۴۰۰ میانگین نرخ بیکاری کل کشور ۹.۶ درصد بوده و در بهار ۱۴۰۲ به ۸.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

این روزها کم شاهد این نوع از آمارهای عجیب و غریب در ادبیات مسولین استانی نیستیم اما باید از وی پرسید اگر  بیکاری کاهش پیدا کرده اداره کل متبوع شما دقیقا چه اقداماتی برای کاهش بیکاری در استان انجام داده است؟ در صورت اقدام، اداره کل تحت مدیریت شما چگونه و با چه مکانیسمی باعث کاهش بیکاری شده است؟تعریف شما از اشتغال چیست؟ اشتغال های ایجاد شده به زعم شما در کدام دسته های شغلی قرار دارند؟ احتمالا  تعریف جناب مدیرکل  از اشتغال همان تعریف معاون اقتصادی استاندار است که اشتغال را با وام اشتغال زایی یکی گرفته است.

جناب مدیرکل در گزاره دیگری عنوان کرده که اعتبارات عمرانی رشد ۱۰۳ (دو برابری) درصدی در یکسال اخیر داشته اند اما به نظر می‌رسد این مدیر اقتصاددان هم استانی  تورم ۵۰ درصدی را طی یکسال اخیر  فراموش یا تعمدا از تحلیل کنار گذاشته است و اشاره نمی کند با این سطح افزایش  تورم افزایش اعتبارات عمرانی عادی است.

مبرهن است، تحلیل های اقتصادی چند وجهی و چند علتی اند و نادیده انگاشتن یکی از متغیرها موجب به خطا رفتن کل تحلیل می شود؛ پدیده‌ای که طی ماه‌های اخیر بارها شاهد آن بوده ایم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها