یادداشت
گفتگو و گزارش

نماینده کهگیلویه و بویر احمد در شورای عالی استان‌ها:


سدهای کوثر و چم‌شیر، نفع چندانی برای مردم استان ندارند

عضو شورای عالی استان‌ها گفت: سدهای کوثر و چم‌شیر در خروجی استان قرار گرفته و چندان نفعی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد ندارند.

سدهای کوثر و چم‌شیر، نفع چندانی برای مردم استان ندارند

اَفتونیوز| حبیب‌الله عاملی مقدم با اشاره به وجود دو سد کوثر و چم‌شیر در این استان گفت: سدهای کوثر و چم‌شیر در خروجی استان قرار گرفته و چندان نفعی برای مردم کهگیلویه و بویر احمد ندارند.

وی افزود: در واقع این دو سد برای آب شرب و کشاورزی استان‌های دیگر کاربرد دارند و این را هم تأکید کنم که ما ناراحت نیستیم هموطنان دیگر ما از آب این سدها استفاده کنند چرا که همه متعلق به یک آب و خاک هستیم.

عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: اما باید توجه کنیم که در بالا دست سد هم بسیاری از زمین‌ها زیر آب رفته و عملاً کشاورزی و دامداری مردم را دچار مشکل کرده است. دامداری که عمده شغل مردم استان است دچار معضل جدی شده و زمین‌هایی هم که در اطراف سد هستند، اجازه برداشت آب از پشت سد را ندارند.

عاملی مقدم با بیان اینکه در حق مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ظلم شده است، خاطرنشان کرد: زمین‌های بسیار مرغوب که قابل کشاورزی هستند در کهگیلویه و بویراحمد فراوان است اما به آب نیاز دارند و خواهش بنده از مسئولان وزارت نیرو این است که نه فقط در استان ما بلکه در همه ایران تدبیری اندیشیده شود تا مردم و کشاورزان و دامداران، متضرر نشوند.

منبع:ایلنا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 حقگو 1402/5/30 21:33:35

    اصلاً سد کوثر را بلدی کجاست کل زمین‌های کشاورزی خیر آباد ، لیشتر .زیر کشت آبی سد کوثر هستند ، آب آشامیدنی مردم خیرآباد ، بهمئی ، ودرآینده اگر دولتمردان بخواهند کهگیلویه وگچساران ، آب پتروشیمی گچساران ، طرح دردست اجرای آبیاری زمین‌های حومه غربی وشمالی دهدشت همه از سد کوثر تامین می شود ودراینده خواهد شد . سد چم شیر نیز کل زمین‌های کشاورزی شهرستان گچساران ، باشت را درآینده ای نزدیک زیر کشت آبی خواهد برد.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها