یادداشت
گفتگو و گزارش

علی محمد دانشی: عملکرد بد اصلاح طلبان سبب استقبال مردم از اصولگریان شد

دبیر حزب موتلفه گفت: با توجه به اقبال مردم به اصولگران، در هر دوره‌ای که کاندیداهای اصولگرا دست از تفرقه و تکثر برداشته و با انسجام و یکپارچه وارد کارزار انتخابات شده‌اند، توانسته‌اند رای اعتماد مردم را بگیرند و بر رقیبان اصلاح‌طلب پیروز شوند.

علی محمد دانشی: عملکرد بد اصلاح طلبان سبب استقبال  مردم از اصولگریان شد

اَفتونیوز| دانشی در ادامه گفت‌وگویی  با یکی از پایگاه های خبری استان گریزی به انتخابات ریاست جمهوری زد که بخش دوم این گفت و گویی دو بخشی را در ادامه میخوانیم

دانشی  در خصوص عملکرد شورای نگهبان و این سوال که آیا شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها با کاندیداها مدارا خواهد کرد یا سختگیرانه صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند، بیان کرد: اساسا لفظ “مدارا” و “سختگیرانه” در مورد کار شورای نگهبان موضوعیت ندارد؛ چرا که شورای نگهبان، طبق قانون و در چهارچوب مشخص شده و روشن به بررسی صلاحیت‌ کاندیداها می‌پردازد و اصل محوری احراز صلاحیت داوطلبان است.

اقبال مردم استان به اصولگرایان

او در واکنش به این موضوع که گفته ‌می‌شود شورای نگهبان در دوره گذشته در خصوص صلاحیت اصلاح‌طلبان سختگیرانه برخورد کرد و به حذف کامل کاندیداهای مطرح اصلاح‌طلب انجامید، اینگونه پاسخ داد:درهیچ دوره‌ای از انتخابات، چه مجلس و ریاست جمهوری، کاندیداهای اصلاح‌طلبان از میدان رقابت حذف نشدند.

دبیرحزب موتلفه استان معتقد است که کاندیداهای مطرح اصلاح‌طلبان در همه ادوار مجلس و ریاست جمهور حضور داشتند و در بعضی از ادوار توانستند اعتماد مردم را جلب کنند و با گرفتن رای مردم به مجلس راه یابند و در بعضی از ادوار و از جمله دوره گذشته از انسجام لازم برخوردار نبودند و مورد استقبال مردم قرار نگرفتند و نتوانستند رای لازم برای ورود به مجلس را کسب کنند؛ اما این ادعا که شورای نگهبان آنان را حذف کرد، کاملا نادرست است.

وی، استقبال بیشتر مردم استان از کاندیداهای اصولگرا را یک واقعیت انکارناپذیر در فضای سیاسی استان دانست و اظهار کرد: این موضوع در شهرستان کهگیلویه نمود بیشتری دارد و با وجود حضور اصلاح‌طلبان در میدان رقابت انتخابی، از ابتدای انقلاب تاکنون، هیچ نماینده اصلاح‌طلبی از حوزه کهگیلویه به مجلس راه نیافته است.

دبیر حزب موتلفه یادآور شد: با توجه به اقبال مردم به اصولگران، در هر دوره‌ای که کاندیداهای اصولگرا دست از تفرقه و تکثر برداشته و با انسجام و یکپارچه وارد کارزار انتخابات شده‌اند، توانسته‌اند رای اعتماد مردم را بگیرند و بر رقیبان اصلاح‌طلب پیروز شوند؛ چون همانطور که گفتم خاستگاه فکری مردم استان ولایی و انقلابی است و به تفکر اصولگرایی گرایش بیشتری دارند.

دلیل استقبال مردم استان از اصولگرایان، عملکرد بد اصلاح‌طلبان است.

نایب رئیس شورای وحدت در پاسخ به این سوال که به نظر شما دلیل گرایش بیشتر مردم استان به اصولگرایان چیست؟ گفت: دلایل متعددی دارد که بخشی از آن به عملکرد بعضی از عقلا و بزرگان اصلاح‌طلب برمی‌گردد. او در توضیح به اتفاقاتی که در سال ۸۸ در کشور رخ داد، اشاره و عنوان کرد: در آن شرایط خاص، اصلاح‌طلبان نتوانستند کارنامه قابل‌قبولی ارائه دهند و با بازی کردن در میدان دشمنان مردم، باعث شدند اعتماد مردم از آنها سلب شود.

وی گفت: این خاطره تلخ در اذهان جامعه ثبت شده و اصلاح‌طلبان تاکنون نتوانسته‌اند این خاطره تلخ را از ذهن مردم پاک و اعتماد آنها را جلب کنند. مردم می‌ترسند سرنوشت‌شان به جای وصل شدن به نظام، به خارج و تفکرات غربی وصل شود؛ بنابراین در انتخابات کاندیدای اصولگرا اقبال بیشتری برای گرفتن رای مردم و رسیدن به کرسی مجلس را دارند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 آزادی 1402/6/1 17:52:53

    اگر به انصاف نگاه کنیم هرگاه اصول گرایان برای ریاست جمهوری و یا مجلس موفق شدن، دو علت داشت: یک--فاصله گرفتن مردم از صندوق های رای. (به استثنای دور اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد که واقعا در دور اول رای آورد) دو--حذف چهره های شاخص و رای آور از رقابت با تیغ استصواب. برای نمونه مجلس و دولت فعلی حاصل عدم مشارکت مردم و ردصلاحیت رقیبان شاخص بود. مجلس حاصل عدم مشارکت با وجود رد صلاحیت های گسترده آقای رئیسی هم حاصل رد صلاحیت چهره هایی مانند پزشکیا و لاریجانی و... بنابرین همواره در انتخابات ها اصول گرایان دو پشتوانه داشته اند و دارند یکی عدم مشارکت حداکثری مردم، دوم حذف دیگران از رقابتها.بنازمتان که همیشه می گفتید حق علی(ع) را غصب کردند و خودتان در حذف رقیبان و برجای آنها نشستن کم نگذاشتید. حالا نتیجه این شیوه های ناعادلانه این شده که مردم از هردو گروه اصول گرا و اصلاح طلب عبور کرده اند و دیگر ماجرا تمام شده است.

    پاسخ
  • 2 رضا 1402/6/1 13:52:57

    جناب دانشی فکر کنم در ایران تشریف نداری،جناب دانشی ۲۹۰ نفر نماینده مجلس حدود ده میلیون رای آوردند،کدام انتخابات؟

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/6/1 12:2:22

    برای امثال شما که فرقی ندارد کدام یک از این دکان ها باز باشند شما منافع تون از هر دو تامین می شود بی خیال

    پاسخ
  • 4 دنا زاده 1402/6/1 9:30:37

    جناب دانشی با درود از جنابعالی که خودرا محور دانایی سیاسی با توجه به عضویت وفعالیت در تشکیلات سیاسی تان می دانید بعید است که اینگونه تحلیل های سنتی وابکی و غیر منصف را بیان بفرمایید واز عملکردی دفاع نمایید که بر طبل عدم مشارکت جمعی و.... با حذف مهره های تاثیر گذار در سطح کشور واستان می کوبیدند متاسفانه جریان تمامیت خواه که حضرتعالی هم منتسب به ان هستی تنها راه یک دست کردن جامعه را حذف دانسته وبرایشان مشارکت مردم وبه تبع ان مشروعیت وجمهوریت نظام مهم نبوده وهمین اندیشه ی قیچی وبرش روز به روز مردم را از حضور پای صندوق ناامیدتر وکم رنگ تر مینمودند الان به جایی رسیده که نه اصولگرا ونه اصلاح طلب را قبول دارند ان هم با عملکرد تمامیت خواهی که ارا برایشان مهم نبود مهندسی انتخابات براشون مهم بود که انچه میخواهند ان شود منصفانه قضاوت کردن ومنصفانه تحلیل نمودن نشان بینش سیاسی داشتن درست است در همین استان در انتخابات مجلس وحتی شورای شهر به قیاسی عادلانه وعملکردی عادلانه توجه بفرمایید واسامی وحذفیات را در ادوار انتخاباتی بیا ورید ببینید داس درو کدام جریان را درو میکرده وچه تعدادی را وکدام جریان را تقویت میکرده ودفاع راست میگویند که راست سنتی و تمامیت خواه در تحلیل هایشان چشم بر واقعیت وحقیقت میبندند وانچه منفعت باندی وجریانی خودشان است را بر حق میدانند مثل لری است که فردی میگفت در بیضا بر روی هفت الاغ پریدم یکی گفت اگر بیضا را نیست هفت الاغ را که هست حیف که دوستان وجریان شما کاری کردند که مردم دیگر میل واعتمادی به انتخابات ندارند والا حذف نمی کردید ونتیجه را میدیدید مثل چند دور که این اتفاق افتاد کمتر حذف شد ونتیجه اش همه مشخص به نظر بنده در امورات اجرایی همین الانشم با این شرایط مشاوره ها وحتی مدیریت هارا باید به جوانترها که هم به روزترند وهم پر انرژی ترند سپرد تا حداقل کاری که نمی شود تحلیل های منطقی تر و واقعی تری انجام شود با احترام

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها