یادداشت
گفتگو و گزارش

استمداد مالباختگان کلاهبرداری خودرو در کهگیلویه به دادستان مرکز استان/ مانند پرونده صندوق بهمئی ورود کنید

دو سال قبل با شروع ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو فردی با ادعای حضور در خط تولید ایران خودرو اقدام به دریافت پول از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد کرد و با توجه به درازا کشیدن پرونده و عدم حصول نتیجه شاکیان پرونده نامه ای خطاب به دادستان مرکز استان به شرح زیر نوشتند:

استمداد مالباختگان کلاهبرداری خودرو در کهگیلویه به دادستان مرکز استان/ مانند پرونده صندوق بهمئی ورود کنید

اَفتونیوز| دو سال قبل با شروع ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو فردی با ادعای حضور در خط تولید ایران خودرو اقدام به دریافت پول از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد کرد و با توجه به درازا کشیدن پرونده و عدم حصول نتیجه شاکیان پرونده نامه ای خطاب به دادستان مرکز استان به شرح زیر نوشتند:

 دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان ک . ب

جناب آقـای دکتـر ملک حسینـی

با سلام و احترام به استحضار حضرتعالی میرساند اینجانبان ۶۶ شاکی و حدود ۹۰۰ خانواده مالباخته پرونده کثیر الشاکی کلاهبرداری خودرویی ر _ ش  مفتوحه در شعبه اول بازپرسی دهدشت که در سال اخیر از سوی متهمین پرونده ، آقایان( ر، و ب _  ش)  با یک کلاهبرداری وسیع بطور بی رحمانه ای دارایی بیش از ۹۰۰ خانواده از این شهرستان را به بهانه تحویل خودرو تصاحب و به غارت برده اند و به بدترین شکل ممکن شهر دهدشت را تحت تاثیر منفی قرار داده و به همراه خانواده هایمان بخاطر این معضل دچار بدترین مشکلات روحی، روانی، اجتماعی و اقتصادی شده ایم و هیچ تامین جانی و مالی نداریم تا جائیکه تعدادی از شکات این پرونده بخاطر بدهی های سنگین چندین مرتبه توسط طلبکاران خود علناً به اشکال مختلف تهدید شده اند و بیم وقوع حوادثی ناگوار در این شهرستان میرود. همچنین چندین نفر از شکات پرونده بخاطر شکایات و قطعی شدن احکام حقوقی طلبکاران علیه خود و عدم توانایی در پرداخت ناچاراً روانه زندان شده اند که در نتیجه ورود به زندان بخاطر بدهی های میلیاردی و بالا هیچوقت امکان آزادی از زندان را ندارند.  

آقای ر _ ش  به همراه یکی از نزدیکان با طرح ادعای اینکه صاحب خط تولید در شرکت ایرانخودرو میباشند طی مدت زمان ۶ ماه مبلغی حدود ۳۷۸ میلیارد تومان از شکات این پرونده دریافت نمودند که از این مبلغ تنها ۱۶۳ میلیارد تومان جهت خرید خودرو به بنگاه داران طرف مقابل خود واریز نموده و مبلغ ۲۱۵ میلیارد تومان مابقی را به روش های کلاهبرداری بوسیله اشخاص متفرقه و مختلف الهویه تبدیل به سرمایه برای خود نموده اند و در خصوص سرنوشت این مبلغ نه متهم آمار و اطلاعاتی ارائه داده است و نه بازپرس پرونده در مورد خروجی و مقاصد این مبالغ تحقیقاتی انجام داده است.

با اینکه بر همگان واضح بود آقای ب _ ش رهبر و نقش اصلی این کلاهبرداری میباشد که جهت تحویل خودرو، هم از طرف شکات و مالباختگان پرونده پول دریافت کرده و هم از دسته چک شخصی خود جهت اعتمادسازی و ضمانت نزد شکات استفاده کرده و بصورت مداوم جهت فروش خودرو در بنگاه خودرویی فرزندش حضور داشته اند و چندین مرتبه خود و فرزندش را صاحب خط تولید خودرو در شرکت ایرانخودرو معرفی نموده است، متاسفانه دادگاه این شهرستان ایشان را با وثیقه ای پایین از زندان آزاد نموده اند و اکنون در پی آزادی متهم اصلی پرونده با ضمانت تنها %۵۰ از میزان بدهی خود از زندان میباشند.جای بسی تعجب است!

بی انصافی محض است با اینکه اینجانبان مالباختگان پرونده که در ۲۴ ماه اخیر بدترین و پراسترس ترین ایام را میگذرانیم، هر مرتبه که جهت پیگیری پرونده به دادگاه مراجعه میکنیم ، مسئولین و مراجع قضائی دادگاه به جای رسیدگی و اقدامات قاطع، همواره با  مسامحه و ترحم نسبت به مجرم و کلاهبرداری که خانواده های یک شهرستان را به انزوا و نابودی کشانده و با این اتلاف وقت، متهم  پرونده زمان میخرد و بعد از گذشت ۲۴ ماه از این پرونده حتی در صدور کیفرخواست اولیه سهل انگاری و تعلل میکنند. همچنین جای تاسف دارد که برخی از اشخاص در این شهرستان به هر دلیلی در تلاش بودند که متهم را بدون هیچگونه پرداختی و ضمانت قابل قبولی از زندان آزاد کنند و در نهایت هم حدود ۳۰ نفر از شکات فوق الذکر را حقیقتاً مجبور به رضایت بی قید و شرط به متهم پرونده نمودند.

به وضوح مشخص و محرز است که برخی عناصر به هر شیوه ای در تلاش است که متهم و کلاهبردار میلیاردی پرونده را با فشار حداکثری به شکات و مالباختگان مظلوم پرونده از زندان آزاد کنند و متاسفانه فشار و استرسی که در خانواده های مالباختگان وجود دارد اصلاً برایشان اهمیتی ندارد و از روز اول تاکنون کل اقدامات صورت گرفته بر روی این پرونده همه در جهت منافع متهم و اتلاف زمان به سود ایشان رقم خورده است.

همچنین حمایت های پشت پرده برخی از  اشخاص حقوقی این شهرستان از متهم پرونده خود جای سوال دارد و بیش از پیش مردم را به مسئولین این شهرستان بدبین نموده است.

خارج از انصاف و قانـون است که بازپرس این پرونده با گذشت ۲۴ ماه و اینکه  هیچ ابهامی در مراحل و مـدارک پرونده نیست ولی همچنان کیفرخواست اولیه پرونده را صادر نکرده و هر دفعه با بهانه های مختلف ( مثل تعدد پرونده های شعبه و نقص در پرونده ) شکات را از پیگیری پرونده دلسرد و ناامید کرده اند. و اکنون شنیده ها حاکی از آن است که بازپرس پرونده بدون در نظر گرفتن اعتراض های برخی از شکات به نظریه کارشناسی پرونده، در ازای بدهی ۷۰ میلیاردی متهم پرونده، برای ایشان قرار وثیقه ۵۵ میلیاردی تعیین کرده است و این  مقدار وثیقه خارج از انصاف و عدالت و قانون میباشد. دلیلش چیست ، نمیدانیم؟!

اینجانبان شکات پرونده به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی بجز پرداخت بدهی خود یا ضمانت به اندازه میزان طلب خود راضی به آزادی متهم پرونده آقای ر _ ش نمی باشیم و چنانچه ایشان با هر تضمینی از زندان آزاد شوند مسئولیت و عواقب آن به عهده شعبه اول بازپرسی و دادگاه شهر دهدشت خواهد بود. به وضوح مشخص است آقای ر _ ش در صدد است به هر طریقی از زندان آزاد شود و نسبت به پرداخت بدهی های بالای خود فرار از دین نماید و در ماه های گذشته برای رهایی خود از زندان به هر حربه ای از جمله اعتراض و تقاضای اعسار و اعاده دادرسی و .... روی آورده است و در صدد آزادی موقت خود از زندان و بلافاصله فرار از کشور می باشد.

بنابرین، از جنابعالی به عنوان یکی از اشخاص دلسوز و حرفه ای  قضائی استان و همچنین شخصیتی متدین  ًهمانند ورود مستقیم به پرونده کلان و میلیاردی مربوط به شهر لیکک بهمئیً  استدعای ورود به این موضوع و تقاضای بذل اقدامات و دستورات قانونی و پیگیری فوری و همه جانبه جهت تسریع در صدور کیفـرخواست و حکم قطعـی، مجازات عبرت آموز متهمین و وصول مطالبات خود را داریم و مادران مالباختگان این شهرستان دست توسل و التجا بسوی حضرتعالی میگشایند و ضمن شکایت از عملکرد ناصواب دادگاه مربوطه بدلیل سهل انگاری در وظایف و امورات قانونی در روند رسیدگی این پرونده ، ملتمسانه تمنا میکنیم صدای درد و ناله و نفرین این مردم دلشکسته را بشنوید و فریادرس مالباختگان این شهرستان محروم باشید و دستورات لازم جهت بررسی و تنبیه عواملی که باعث تعلل در روند رسیدگی به این پرونده شده اند را مبذول فرمائید. (ضمناً امضا و تائید شکات پرونده یاد شده بپیوست تقدیم میگردد)

پیشاپیش از حسن نیت و همکاری حضرتعالی صمیمانه سپاسگذاریم و چشم امید این مردم مالباخته به دستورات حضرتعالی میباشد.

 

 با تشکر جمعی از مالباختگان خودرو در کهگیلویه

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 حرف حق 1402/8/1 20:10:57

    یکبار خدا جواب خیانت‌های نماینده کهگیلویه آقای موحد را در شب انتخابات ۹۴ داد ولی عبرت نگرفت انگار. امیدوارم ایندفعه طوری زمین بخوره که هیچوقت نتونه بلند شه . خدا لعنتش کنه خدا لعنتش کنه خدا لعنتش کنه

    پاسخ
  • 2 جهان 1402/6/16 1:4:39

    مدیر محترم خواهشا سانسور نفرمایید نظر مارو نشر دهید.ممنون از شما بخاطر اطلاع رسانی و نشر این خبر

    پاسخ
  • 3 جهان 1402/6/16 1:3:59

    ایشان پول کل خانواده ما رو هم برده . ۲ سال است که منتظریم از طریق قانون پول‌هایمان به ما برگردانده شود اما چون پدر متهم قدرت زیادی داره و البته دوست آقای ...... هم است مردم مالباخته و بدبخت همچنان سرگردان میباشند و زندگی خیلی از خانواده ها از هم پاشیده شده و دادگاه هم اصلا پاسخگو نیست

    پاسخ
  • 4 جواد 1402/6/7 3:44:49

    واقعا متاسفم برا دادگاه و مسئولان دهدشت. چطور یه نفر باغیرت داخل ..... نیست یه کاری برا مردم بدبخت کنه

    پاسخ
  • 5 مهران 1402/6/4 2:30:38

    خدا لعنت کنه مردم رو نابود کردن. دست ...... پشت این پرونده است خدا کمکتون کند انشالا مشکلتان حل شود

    پاسخ
  • 6 مهران 1402/6/4 2:30:38

    خدا لعنت کنه مردم رو نابود کردن. دست ...... پشت این پرونده است خدا کمکتون کند انشالا مشکلتان حل شود

    پاسخ
  • 7 شمس w 1402/6/2 12:44:35

    با سلام /الان مشکل اصلی خود روند قضایی هستند چرا در طی سه سال هنوز پرونده ها برای احقاق حق مردم به جایی نرسیدند؟ چرا شخصی مثل م.ر.ا و داردسته اش مردم را به نابودی کشانده اند و آزاد هستند ؟ چرا آرا صادره از یک شعبه توسط همان قاضی با همدیگر متناقض هستند؟

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها