یادداشت
گفتگو و گزارش

به همت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد :


اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت /افتتاح نمایشگاه آثار دانش آموزان

صبح امروز مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت و کلاس‌های قرآنی دانش‌آموزان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و حوزه شهری این شهرستان برگزار شد.

 اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت /افتتاح نمایشگاه آثار دانش آموزان

اَفتونیوز| ‌صبح امروز مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت و کلاس‌های قرآنی دانش‌آموزان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و حوزه شهری این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت‌ بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و ابوالحسن غلامی مدیر خدمات این شرکت با همراهی جمعی از مدیران حوزه شهری در تالار اجتماعات آزادی برگزار شد، از مربیان و معلمان طرح اوقات فراغت و کلاس‌های قرآنی تجلیل و قدردانی شد.

در این دوره از طرح غنی‌سازی اوقات فراغت و کلاس‌های قرآنی ۱۰ رشته قرآنی توسط ۱۰ مربی برجسته برای علاقمندان به آموزش قرآن در رشته‌هایی از جمله حفظ و قرائت، روخوانی و روان‌خوانی و...تعریف شد که بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز در این کلاس‌ها شرکت فعال داشتند.

در دیگر حوزه طرح اوقات فراغت نیز ۲۰ مربی در رشته‌های مختلفی از جمله نقاشی،خطاطی، رباتیک، عروسک‌سازی، چرم‌دوزی و .... طی دوماه به دانش‌‌آموزان آموزش‌ دادند.

تعداد ۸۰۲ دانش‌آموز در طرح اوقات فراغت و کلاس‌های قرآنی که به همت اداره امور فرهنگی و هنری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، شرکت کردند.

ابوالحسن غلامی در این اختتامیه  اظهار کرد: اختتامیه این دوره از طرح غنی‌سازی اوقات فراغت و کلاس‌های قرآنی برای نخستین‌بار در تالار آزادی برگزار می‌شود و هدف از این ایده نشان دادن اهمیت ویژه و تاثیرگذاری این طرح برای خانواده‌ها است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از پشتیبانی های مجدانه ودلسوزانه مدیرعامل ازعوامل برگزاری این طرح نیزدر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود: جا دارد از ادارات امور فرهنگی و هنری ، ترابری، خدمات مهندسی و خدمات اداری و اجتماعی و ادارات همراه از جمله روابط عمومی، دفتر مدیرعامل ،حراست وامومالی برای همکاری و هرچه بهتر برگزار کردن این طرح تقدیر و تشکر شود.

مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: برنامه‌های تابستانی امور فرهنگی و هنری شرکت نفت گچساران در بخش‌های مختلف برنامه ریزی و اجرا می‌شود و در تنها بخشی از این برنامه‌ها در کلاس‌های قرآنی بیش از ۳۰ نفر از معلمان و مربیان گچساران به آموزش و تدریس مشغول بودند.

غلامی با بیان اینکه بنده افتخار این موضوع را دارم که شاگرد ۳ نفر از این معلمان بوده‌ام، عنوان کرد: بیش از ۸۰۰ نفر از دانش‌آموزان به صورت مستمر یا متناوب در کلاس‌های این طرح شرکت کرده‌اند و این طرح بیش از دوماه برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: از همه پدران و مادران و بانیان این طرح تاثیرگذار تشکر و قدردانی می‌شود، مطمئن باشید که این سرمایه‌گذاری امروز ما پیرامون فرزندانمان آینده بسیار بهتری برای سرزمین ما، ایران قوی و اسلامی و برای گچساران بسیار بسیار مهم ،رقم می‌زند.

غلامرضا کمالی، در این اختتامیه اظهار کرد: غنی کردن اوقات فراغت به ویژه با استفاده از آموزش قرآن؛ کتابی که آنچه که ما باید انجام بدهیم تا عاقبت به خیر شویم، کاری بسیار ارزنده است.

وی افزود: در کنار انتقال مفاهیم و انس با قرآن، آموزش سایر رشته‌ها می‌تواند مهارت‌آموزی را به فرزندان ما بدهد و از آنها انسانی مستقل برای طی کردن مراحل مختلف زندگی بسازد‌.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اهمیت و نقش سازنده طرح غنی‌سازی اوقات فراغت و کلاس‌های قرآنی تصریح کرد: برگزاری این نوع برنامه‌ها نباید تنها در دو ماه تابستان دیده شود، مهارت‌آموزی و نهادینه کردن مهارت و انتقال مفاهیم قرآنی نیازمند تکرار و استمرار است.

کمالی با تاکید بر گسترش مهارت‌آموزی در مدارس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد ما باید به دنبال دانش‌آموزان در مدارس نیز برویم و زمینه و بستر ایجاد فضایی بهتر برای نهادینه کردن آنچه دوماه مستمر در طرح غنی‌سازی اجرا شد، را در جاهای دیگر دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری طرح غنی‌سازی اوقات فراغت و کلاس‌های قرآنی می‌تواند شناسایی چهره‌های برتر و به نوعی استعدادیابی باشد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تاکید کرد: شناسایی چهره‌های برتر و مستعد در این طرح و رهنمون کردن آنها به مراتب بالاتر امری بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد.

در پایان این مراسم نمایشگاهی از آثار دانش‌آموزان در رده‌های سنی مختلف در رشته‌های نقاشی، طراحی، چرم‌دوزی، رباتیک، صنایع دستی، زیورآلات، عروسک‌سازی، نقاشی روی شیشه، ویترای،خوشنویسی، نقاشی با مداد رنگ، چرتکه و تریکو بافی افتتاح شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها