یادداشت
گفتگو و گزارش

سکونت ۳۶ هزار نفر در مناطق حاشیه‌نشین یاسوج

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۶ هزار نفر از جمعیت شهر یاسوج در مناطق حاشیه نشین ساکن هستند.

سکونت ۳۶ هزار نفر در مناطق حاشیه‌نشین یاسوج

اَفتونیوز| مسعود نوری در کارگروه فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: 36 هزار نفر از جمعیت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق حاشیه نشین مادوان و بلهزار ساکن هستند.

وی عنوان کرد: علی رغم اینکه جمعیت زیادی در این منطق ساکن هستند اما سرانه فضای ورزشی، آموزشی و فرهنگی در این مناطق نزدیک به صفر است که زمینه ساز رشد آسیب‌های اجتماعی در این مناطق است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست افزود: اولویت حوزه اجتماعی تقویت فرهنگ کار و تلاش، ترویج ارزش‌ها و آموزش مهارت‌ها و حرفه آموزی باشد.

سید جواد هاشمی مهر با تاکید بر اینکه پایه و اساس تمام فعالیت‌ها در این کارگروه مهم و تاثیر گذار، اولویت شناسی است گفت: ما در ابتدا باید در جستجوی تعالی خانواده‌ها با تقویت فرهنگ کار و تلاش، ترویج فرهنگ ایثار و ارزش‌ها، آموزش‌های مختلف حرفه ای و مهارت و متوجه حوزه ورزش داشته باشیم.

وی بر اهمیت و جایگاه تاثیر گذاری این کارگروه تاکید کرد و گفت: عمده معضلات و نگرانی‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و باید در کارگروه فرهنگی و اجتماعی در جنبه‌های مختلف آن بحث، تصمیم گیری و برنامه ریزی شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تصمیم‌گیری صحیح با حضور همه مدیران عضو این کارگروه میسر است، افزود: عمده آسیب‌های اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد و می‌طلبد همه دستگاه‌ها برای رفع آسیب‌های اجتماعی پای کار باشند.

هاشمی مهر عنوان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی متوجه همه مدیران است و باید در این زمینه پاسخ گو باشیم بنابراین مدیران در جلسات آینده کارگروه برنامه ارائه دهند.

وی تصریح کرد: کمبود و یا نبود فضای ورزشی، مذهبی، فضای سبز و آموزشی در حاشیه شهرهای استان، زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی بوده که باید تدبیری اتخاذ شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد معضلات اجتماعی حاشیه نشینان را نتیجه آینده نگر نبودن و بی تدبیری در گذشته دانست و گفت: دستگاه‌های متولی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی باید در زمان تملک اراضی به سرانه آموزشی، فرهنگی و ورزشی توجه می کردند. 

هاشمی مهر با بیان اینکه به دلیل حساسیت موضوع باید در دولت انقلابی و جهادی سیزدهم مدیران جهادی پای کار باشند، گفت: برای کاهش و برون رفت از معضلات اجتماعی باید با عزم و اراده قوی اقدامات و برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را تقویت کرده و هماهنگی و تعامل بین دستگاهی بهتر و بیشتر شود.

وی عنوان کرد: خواهان این مهم هستیم که دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی از یک سو و دستگاه‌های امور زیربنایی از سوی دیگر با همراهی حوزه اقتصادی خواسته ها و انتظارات این بخش از جامعه را رصد کرده و با همدلی نسبت به رفع آنها برنامه‌ریزی و سپس اقدام شود.

هاشمی مهر تاکید کرد: یکی از کارگروه‌های مهم زیر مجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه کارگروه فرهنگی و اجتماعی است و مصوبات این کارگروه باید به تایید شورای برنامه ریزی برسد. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: به دلیل اهمیتی که کارگروه دارد حضور مدیران کل الزامی است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها