یادداشت
گفتگو و گزارش

شهردار دوگنبدان در گفت و گوی تفصیلی با اَفتونیوز مطرح کرد:


میزان قیر رایگان دریافتی/تقویت ایستگاه های آتش نشانی

رضا قشقایی دارای مدرک دکترای معماری و سابقه عضویت در شورای چهارم شهر دوگنبدان در فروردین ۱۴۰۱ از طرف اعضای شورای ششم به عنوان شهردار دوگنبدان انتخاب شد و امروز فرصتی شد که سوالات خود و شهروندان را در مورد عملکرد ایشان بپرسیم :

میزان قیر رایگان دریافتی/تقویت ایستگاه های آتش نشانی

اَفتونیوز| رضا قشقایی دارای مدرک دکترای معماری و سابقه عضویت در شورای چهارم شهر دوگنبدان در فروردین ۱۴۰۱ از طرف اعضای شورای ششم به عنوان شهردار دوگنبدان انتخاب شد و امروز فرصتی شد که سوالات خود و شهروندان را در مورد عملکرد ایشان بپرسیم :

اَفتونیوز: دریافت قیر رایگان  طی این مدت مدیریت شما به چه میزان بوده و شهرداری در چه بخش‌هایی قیرهای دریافتی رایگان را مصرف کرده است؟

در سال ۱۴۰۱ مقدار ۱۳۱۱تن قیر رایگان از یک محل و ۱۴۲ تن قیر رایگان از محل دیگر  اختصاص داده شد که بیش از ۶۰ درصد آن با اولویت معابر خاکی استفاده شده است .

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ مقدار ۵۰۰تن قیر رایگان با کمک نماینده شهرستان اختصاص داده شد که در حال پیگیری تخصیص آن هستیم .

اَفتونیوز : در بحث پروژه های عمرانی شهرداری، میزان اعتبار چقدر بوده و در چه پروژه هایی هزینه شده؟

شهردار: در بحث اعتبارات تملک دارایی اختصاص داده شده در سال ۱۴۰۱ مقدار ۳۰ میلیارد بوده که ۲۴/۵میلیارد آن معادل ۸۲ درصد آن تخصیص داده شد و این مورد در یک سر فصل تحت عنوان احداث کانال و مسیر دفع آب های سطحی تعریف شده است که در ده پروژه شامل کانال فراشبندی ،کانال پاسداران، پل باغ فردوس ،پل بلوار اندیشه ، کانال خیابان پیروزی ،کانال ورودی شهر ،پل ورودی سمت راست هزینه شد .

قشقایی افزود در بحث اعتبارات داخلی میزان تخصیصی در سال ۱۴۰۱ مقدار ۱۸ میلیارد تومان بوده که عمده پروژه ها در این قسمت اصلاح هندسی و بازگشایی معابر بوده است .

اَفتونیوز: چرا پروژه دریاچه مصنوعی پیشرفتی ندارد؟

شهردار: این پروژه از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ علی رغم پیش بینی اعتبار اما تخصیصی داده نشد و در سال ۱۴۰۰ از دستور کار خارج شد و میزان بودجه برای تکمیل این طرح ۷۰ میلیارد تومان است که در تلاشیم از طریق مصوبات سفر ریاست جمهوری یا مسئولیت های اجتماعی این مقدار را جذب و این پروژه را تکمیل کنیم .

اَفتونیوز: میزانه سرانه فضای سبز شهر چقدر است و آیا برنامه ای جهت افزایش این سرانه دارید یا نه؟ اَفتونیوز گزارشی در مورد عدم رسیدگی به پارک های شهر نشر داد اگر پاسخ بدهید ممنون میشم.

شهردار: میزان سرانه فضای سبز در شهر دوگنبدان ۱۲/۸ متر مربع است که نسبت به وضعیت آب و هوایی و مشکلات کم آبی سرانه قابل قبولی است و عمده مشکلات ما در این مورد ایجاد سیستم های آبیاری نوین و کاشت درختان و گیاهان  مقاوم در برابر گرما است و باید سعی شود این مقدار سرانه فضای سبز را حفظ و نگه داری کنیم و یکی از مشکلات ما در زمینه نگه داری فضای سبز کمبود نیروی انسانی و اعتبارات است .

اَفتونیوز: در مرکز شهر شاهد ترافیک سنگینی هستیم آیا برنامه ای برای رفع این مشکل هست؟شهردار: شهر ما چون در ساختار خطی گسترش یافته است باعث تمرکز مراکز تجاری، بانک ها و خدمات در نقطه ی مرکز شهر شده است و ما هر چقدر طرح تعریض خیابان های مرکز شهری را داشته باشیم با توجه به این تمرکز خدمات در مرکز شهر باز هم شاهد ترافیک هستیم .

اَفتونیوز: اعتراضاتی نسبت به کمبود تاکسی و مشکلات حمل و نقل عمومی در شهر وجود داره چه تدابیری برای رفع مشکلات این حوزه اندیشیدید؟

شهردار:  حدود ۹۰۰ تاکسی زیر نظر حمل و نقل درون شهری دارای کد هستند و در ساعات شلوغ ۲۰ الی ۲۱:۳۰ دو دستگاه اتوبوس خط واحد بر روی ایستگاه های کارکنان و پانصد دستگاه جهت جابه جایی مسافرین حضور دارند و همچنین شهردار از سامان دهی ایستگاه تاکسی رادک و آبگرمو خبر داد.

اَفتونیوز: سامان دهی سگ های ولگرد با شهرداری است چه اقداماتی انجام شد؟شهردار:  در حال استقرار نقاهتگاه موقت سگ های بلاصاحب  همراه با واکسیناسیون ، عقیم سازی و انگل زدایی از این حیوانات هستیم .از کلیه مردم و حامیان حیوانات و دوستداران محیط زیست درخواست داریم در این مورد یاریگر ما باشند.

اَفتونیوز: در طی مدیریت شما آیا تغییری در تجهیزات آتش نشانی رخ داد؟

شهردار: هر دو ایستگاه به لحاظ تجهیزات تقویت شده اند و ۶ دستگاه دمنده یعنی هر ایستگاه ۳ دمنده در این مدت خریداری شده ،۲دست لباس ویژه ی غواصی با اعتبار ۳۵۰‌میلیون تومان خریداری شد ، دو دستگاه موتور برای عملیات سبک با پیگیری اقای محمدی مدیرعامل آتش نشانی تهران اختصاص یافت و ماشین های آتش نشانی اورهال کامل شدند و ایستگاه های آتش نشانی در سال گذشته در کنار ستاد بحران مشارکت داشتند و عملیات های کوچک تا بزرگ خارج از محدوده ی شهری را نیز انجام دادند .

وی همچنین افزود در حال طی کردن مراحل تبدیل آتش نشانی از واحد خدمات به سازمان هستیم که در مراحل آخر است .

اَفتونیوز: شایعاتی در مورد جمع آوری دست فروشان نشر داده شد که سبب نگرانی این قشر شد تایید می کنید؟

شهردار: این شغل از طرف ما پذیرفته شده است و قصد جمع آوری کامل این افراد را نداریم و اگر صحبتی می شود صرفا ساماندهی این افراد است که دیگر همشهریان نیز دچار مشکل نشوند و عابرین پیاده و کسبه ی بازار دچار زیانی نشوند و دیده شوند .

اَفتونیوز: بودجه ی شهرداری در سال ۱۴۰۲ از منابع مختلف به چه میزان است و آیا تغییری نسبت به سال گذشته بوده است یا نه؟

شهردار: بودجه ی امسال از کلیه منابع ۲۰۹ میلیارد تومان است که نسبت به بودجه ی سال گذشته که ۱۴۸ میلیارد تومان بوده و این یعنی ۴۱ درصد افزایش بودجه داشتیم و همچنین اعتبارات تملک دارایی شهرداری در سال جدید را ۳۹ میلیارد تومان عنوان کرد .

اَفتونیوز : در راستای رسیدن شهر هوشمند تلاشی شده است؟

شهردار: در راستای رسیدن به شهر هوشمند در حال استقرار سیستم پاسخگویی به ارباب رجوع هستیم و در حال حاضر ۶۰ درصد این سیستم در قسمت شهرسازی فعال است .

شهردار دوگنبدان ادامه داد در حوزه ی ممیزی در حال شناسایی شرکت هایی هستیم که خدمات شهری ارائه دهند که در بحث شهر هوشمند موثر باشند.

اَفتونیوز:  تعامل نماینده شهرستان با شهرداری چگونه است؟ آیا تلاشی جهت جذب بودجه داشتند؟

شهردار: نماینده شهرستان در مورد اعتبارات تبصره ماده ۱ ماده ۳۸ ارزش افزوده و آلایندگی و همچنین اختصاص قیر رایگان تلاش های زیادی جهت همکاری داشتند و جای تشکر دارد .

اَفتونیوز: تعامل فرمانداری شهرستان و شورای شهر با مجموعه ی شهرداری چگونه است؟

شهردار: فرماندارشهرستان و اعضای شورا همواره با حساسیت و پیگیری بسیار در کنار مجموعه ی شهرداری بودند.

اَفتونیوز: سخن پایانی:

شهردار: شهر را شهروند می سازد ما هر چقدر تلاش کنیم تا شهروندان کنار ما نباشند و احساس تعلق به محیط شهری را نداشته باشند و در نگه داری آن نکوشند مشکلات پابرجاست و از طرفی با توجه به کمبود اعتبارات توقع داریم که شهروندان با پرداخت به موقع عوارض به ما کمک کنند و در بحث فرهنگ سازی جهت بازیافت و تفکیک زباله توقع همکاری از سمت رسانه ها و فعالین رسانه ای و مجازی را داریم .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها