یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز؛


روایت یک شهروند از پدیده زیرمیزی بگیری برخی پزشکان در دهدشت

بدعتی که چند سالی است در کشور باب شده و ما به ازای آن در کهگیلویه و بویراحمد رواج یافته است.به کرات شنیده شده پزشکان مبلغی را غیر از نرخ مصوب وزارت بهداشت به بهانه‌ها و اشکال مختلف از بیمار دریافت می کنند.

روایت یک شهروند از پدیده زیرمیزی بگیری برخی پزشکان در دهدشت

اَفتونیوز| این روزها خواسته و انتظار نابجای برخی پزشکان  مانند پتکی بر سرت فرود می‌آید. 

بدعتی که چند سالی است در کشور باب شده و ما به ازای آن در کهگیلویه و بویراحمد رواج یافته است.

به کرات شنیده شده پزشکان مبلغی را غیر از نرخ مصوب وزارت بهداشت با بهانه‌ها و اشکال مختلف از بیمار دریافت می کنند.

پزشکانی که با خود یا واسطه و منشی آنها به صراحت می‌گوید تا فلان مبلغ را به حساب نریزی خبری از جراحی شدن بیمار نیست! در چنین شرایطی هر فردی  در تنگنا قرار می‌گیرد.

اخیرا یکی از مخاطبان اَفتونیوز در تماسی با این پایگاه خبری روایت تلخ خود را پدیده زیر میزی گرفتن پزشکان در شهر دهدشت  شرح داده است.

این فرد که تاکید  داشت نام او فاش نشود به خبرنگار اَفتونیوز گفت، اخیرا برای معالجه به یکی از متخصصین در دهدشت مراجعه کردیم اما وی از طریق واسطه یک فرد دیگر علاوه بر هزینه های رایج مبالغ هنگفتی از وی مطالبه کرده است.

وی در ادامه شرح میدهد، بنده با وجود داشتن بیمه شرکت نفت و تکمیلی از او مطالبه ای غیرقانونی شده است و ظاهرا برخی از پزشکان ابایی از این قضیه ندارند.

این فرد شاکی تصریح می کند برای پیگیری موضوع به چند واحد مرتبط با نظارت بر حوزه سلامت و درمان مراجعه کرده و شکوائیه نوشتم اما مسولین زیربط با نگاهی  بی تفاوت که در عمل چراغ سبزی به پزشکان جراح برای ادامه به این تخلف است از این زیر‌میزی گرفتن حمایت پنهان می کنند.

 این در حالی است که زیرمیزی گرفتن خلاف قانون است و همانطور که سایر اقشار جامعه برای بالا بردن درآمدشان مجاز نیستند زیرمیزی بگیرند، این بی‌قانونی شامل پزشکان هم می‌شود و آن‌ها هم نباید تافته جدا بافته باشند. البته اگر بیمار شکایت کند و این تخلف اثبات شود، مجازات‌هایی برای زیر‌میزی تعیین شده‌است؛ از جریمه‌های نقدی گرفته تا انفصال موقت و حتی دائمی از طبابت، اما اغلب بیماران راضی نمی‌شوند تخلف پزشک معتمد خود را گزارش دهند و ترجیح می‌دهند روند درمانشان را طی کنند، چراکه با گزارش چنین تخلفاتی احتمالاً پزشک مورد نظر حاضر به ادامه درمان بیمار نخواهد بود و از سوی دیگر بی تفاوتی نهاد های متولی سبب عادی انگاری بیش از پیش این تخلف شده است، اینجاست که نقش نظارت نهادهایی چون دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی پر رنگ می‌شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 بیطرفانه 1402/6/6 1:32:0

    جز در دوره اول ریاست جمهوری دکتر روحانی که وزیر بهداشت فکر کنم دکتر هاشمی بود که میگن الآن عمان مطب زدند ،همیشه مرسوم بود و هست حالا بیشتر. بیمار هم که بیمار است و دنبال علاج درد. مدیریت بهداشت و درمان کهگیلویه هم که متأسفانه .....همین است که می بینیم،دلخوش به صندلی و .... به .....، این انتظار از دولت انقلابی بیشتر بود که نظارتشان دقیقتر باشد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها