یادداشت
گفتگو و گزارش

گزارش کامل سفر وزیر بهداشت به کهگیلویه و بویراحمد

صبح شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری سرزده به کهگیلویه و بویراحمد آمد.

گزارش کامل سفر وزیر بهداشت به کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز|  صبح شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲   بهرام عین الهی وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری سرزده به کهگیلویه و بویراحمد آمد.

آیت الله سید نصیر حسینی دیدار با وزیر بهداشت اظهار داشت: همانطور که استاندار کهگیلویه و بویراحمد به طور جامع مسائل و مشکلات بهداشت و درمان استان را گفتند ما هم آنها را تایید و تاکید می‌کنیم.

حسینی تصریح کرد: این استان دارای منابع بسیاری از جمله نفت و گاز و آب است، خدمات زیادی نیز در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته اما ظرفیت نظام جمهوری اسلامی بیشتر از این‌ها می‌باشد.

وی ادامه داد: خدمات ارزنده‌ای در حوزه بهداشت و درمان توسط نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود که نسبت به دیگر کشورها این خدمات شایسته و بسیار ارزشمند است. در حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت‌های خوبی صورت گرفته که نیاز به تکمیل دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورت این زیرساخت‌ها تکمیل شوند از فرسایش بیت المال جلوگیری خواهد شد، یکی از مشکلات ما طولانی شدن تکمیل طرح‌هاست که گاه برخی از آنها ۱۰ تا ۲۰ سال طول می‌کشد تا به اتمام برسند. این روند طولانی باعث فرسایش یا از رده خارج شدن برخی تجهیزات آنها می‌شود.

حسینی تاکید کرد: پتروشیمی گچساران یکی از طرح‌هایی بود که به دلیل طولانی شدن باید ۱۵۰ مورد آن بازسازی مجدد صورت می‌گرفت.

وی اظهارکرد: در تمام شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در حوزه درمان زیرساخت‌های خوبی آماده است اما نیاز به تجهیزات دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبات مدیریت را می‌خواهیم، وقتی تصمیم به حضور یک مدیری گرفته می‌شود باید از قبل بررسی‌های لازم صورت گرفته و وقتی شایستگی آن را می‌بینند اجازه دهند تا بر پست خود بماند نه اینکه مدیری بیاورند و بعد از چند ماه او را عوض کنند، این در واقع به هم ریختگی ایجاد می‌کند و باعث بی‌رغبتی در ادارات می‌شود.

سید علی احمدزاده روز شنبه چهارم شهریور ماه ۱۴۰۲ در دیدار وزیر بهداشت و درمان با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه بهداشت و درمان هنوز هم نسبت به سایر استان‌های همجوار دارای عقب ماندگی‌های زیادی است و امیدواریم در سفر وزیر بهداشت به استان بخشی از این نارسایی ها رفع شود.

وی با اشاره به معضلات و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: مرکز اورژانس قلب بیمارستان امام سجاد(ع) امروز با حضور وزیر بهداشت و درمان کلنگ‌زنی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ورود وزیر بهداشت به ماجرای بالگرد اورژانس هوایی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت و درمان در فرودگاه یاسوج با رئیس مرکز اورژانس هوایی کشور تماس گرفتند که مشکل بالگرد اورژانس هوایی استان در سریعترین زمان ممکن رفع شود.

احمد زاده تصریح کرد: بیمارستان پاتاوه در قالب مرکز درمانی بیمارستان ۳۲ تختخوابی با حضور وزیر بهداشت امروز کلنگ زنی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای بازسازی بیمارستان شهید رجایی ۱۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که ۶۰ میلیارد تومان آن را وزیر محترم بهداشت درنظر گرفتند و ۴۰ میلیارد تومان را هم از وزیر نفت قول گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد احداث بیمارستان خصوصی زاگرس یاسوج را برای استان ضروری عنوان و تاکید کرد: بیمارستان زاگرس توسط جمع زیادی از پزشکان متخصص و فوق تخصص استان راه‌اندازی شده و نگهداری این عزیران برای ما از اهمیت بالایی برخودار است که این بیمارستان نیازمند حمایت ویژه وزیر برای تجهیز است.

 احمد زاده بیان کرد: بیمارستان سی سخت در حال ساخت است که از محل اعتبارات سفر برای آن اعتبار گذاشته‌ایم، اما باید اعتبار بیشتری برای این بیمارستان در نظر گرفته شود.

بهرام عین الهی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در فرودگاه یاسوج اظهار کرد:

وزیران به نمایندگی از هیأت دولت به استان‌های مختلف سفر می‌کنند و ضمن بررسی مشکلات، پروژه‌های هفته دولت را افتتاح خواهند کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: سال گذشته در بهمئی قول افتتاح بیمارستان آن منطقه را دادیم و این بیمارستان طی سفر هیأت دولت به این استان با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و امروز چندین پروژه در همان مرکز از جمله رادیوتراپی را افتتاح خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: تلاش می شود مردم استان کهگیلویه وبویراحمد برای درمان خود از استان خارج نشوند و همه امکانات بهداشتی و درمانی در این استان وجود داشته باشد.

در این سفر امروز وزیر بهداشت به یاسوج مرکز قلب بیمارستان امام سجاد این شهر کلنگ زنی و مرکز پزشکی هسته ای استان نیز افتتاح می شود.

اظهار کرد: حتی یک نفر از این استان برای درمان نباید از کهگیلویه و بویراحمد بیرون برود هر دستگاهی که نیاز شما باشد در اختیارتان قرار می‌دهیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۴۰ دستگاه پیشرفته در کشور توزیع کردیم و عمدتاً برای مناطق محروم هستند لذا نباید بیماران این استان مجبور به رفتن به شیراز شوند.

وی همچنین گفت: در خصوص نیروی متخصص اولویت شما با نیروهای بومی باشد چرا که غیر بومی‌ها به هر دلیل یک روزی از این استان باز می‌گردند.

عین‌اللهی در ادامه با تعریفی از درمان اولیه و درمان ثانویه گفت: درمان ثانویه در خصوص جراحی قلب و ارتوپدی و سایر اقدامات دیگر است باید به سمتی حرکت  کنیم که خدمات بیمارستانی کامل باشد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باید در خود یاسوج کاملا مجهز باشید هیچ چیزی نباشد که در جای دیگری وجود داشته باشد و در یاسوج نداشته باشید پول‌ها و هزینه‌ها را یکجا متمرکز کنید بهتر است چند مرکز مجهز و کامل باید در خود یاسوج باشد.

وی با بیان اینکه یک بیمارستان لوکس و لاکچری در یاسوج دارید گفت: به معاونین خودم خواهم گفت که هر نیازی باشد برآورده کنند برخی از مسائل منطقه‌ای و جغرافیایی را هم کنار باید گذاشت.

وی گفت: این استان حتی می‌تواند پذیرای گردشگری سلامت در کشور باشد آب و هوای بسیار خوبی اینجا وجود دارد که در بسیاری از جاهای کشور نیست شیراز قطب گردشگری سلامت است اینجا حتی می‌تواند از شیراز هم بهتر باشد.

این وزیر دولت سیزدهم در ادامه با بیان اینکه شما حتی می‌توانید در بحث تجارت دارو جایگاه خوبی باشید گفت: اینجا معدن داروهای گیاهی است می‌توان از این حیث بحث توسعه تجارت دارویی را هم داشته باشید صنایع دارویی باید از اینجا شکل بگیرد زیرا تپه‌ها و مراتع بسیار خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارید.

سید علی احمدزاده در مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان ۳۲ تختخوابی پاتاوه در سومین روز از هفته دولت که توسط وزیر بهداشت به زمین زده شد،  گفت: این پروژه در دولت گذشته کلنگ‌زنی شد اما به نتیجه نرسید.

وی بیان کرد: حمایت‌های استانی برای ساخت این بیمارستان در شهر پاتاوه انجام می‌شود و از نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت انتظار می‌رود حمایت‌های لازم را در مرکز کشور جهت اختصاص اعتبار به این پروژه را انجام دهند.

احمدزاده با بیان اینکه امیدواریم هر چه سریعتر عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود،  گفت: در سفر دولت با رایزنی وزیر بهداشت اعتبارات لازم به این بیمارستان اختصاص یافت و مرکز بیمارستانی خوبی در این منطقه از استان کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود.

همچنین با حضور وزیر بهداشت کلنگ ساخت بزرگترین پل طره متعادل کشور در شهر سی‌سخت به زمین زده شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم عنوان کرد: بزرگترین پل طره متعادل ایران به نام سردار شهید نجفی در محور یاسوج به سی‌سخت احداث می‌شود.

وی عنوان کرد: اعتبارات این پروژه ۴۷۲ میلیارد تومان و مدت زمان احداث ۳۶ ماهه است.

احمدزاده با اشاره به حادثه‌خیز بودن مسیر جاده یاسوج به سی‌سخت گفت: سی‌سخت شهر توریست‌پذیری است که به دلیل داشتن پیچ‌های خطرناک شاهد حوادث رانندگی در این محور بودیم که با ساخت این پروژه، ۱۰ نقطه حادثه رفع می‌شود.

سعید جاودان سیرت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به کلنگ زنی مرکز رایدو تراپی مرکز استان با حضور وزیر بهداشت و مسئولان استانی اشاره کرد و گفت: این پروژه بعد از ۴۳ سال انتظار کلنگ زنی شد که این کلنگ زنی باعث می شود بیماران ما به استان های دیگر مراجعه نکنند.

جاودان سیرت ادامه داد: این پروژه عظیم و حیاتی  در چهار طبقه با زیر بنای ۱۲هزار متر مربع  بوده که همه بخش هایی که مرتبط با رادیوتراپی است در این پروژه عظیم بهداشتی درمانی در نظر گرفته شده است.

 

گزارش : صیاد خردمند 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها