یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت ارسالی مخاطب


سفر وزیر بهداشت به کهگیلویه و بویراحمد و ضرورت تعیین تکلیف حکم ریاست دانشگاه علوم پزشکی

هر چه زودتر تکلیف ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان مشخص شود و اگر بناست حکم ریاست جاودان سیرت هر چه زودتر تایید شود تا او با فراغت بال به امورات دانشگاه بپردازد اما اگر موانع قانونی برای تایید حکم وی وجود دارد وضعیت ریاست وی هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

سفر وزیر بهداشت به کهگیلویه و بویراحمد و ضرورت تعیین تکلیف حکم ریاست دانشگاه علوم پزشکی

اَفتونیوز| یادداشت مخاطبان : ظهر دیروز وزیر بهداشت جهت بازدید از عملکرد سلامت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد، وارد یاسوج شد. برخی می گویند حضور سرزده جناب وزیر در یاسوج  بی‌ارتباط با مرگ مادران باردار و همچنین سقوط هلی کوپتر نیست.

جاودان سیرت بیش از پنج ماه است که بعنوان سرپرست دانشگاه فعالیت می کند، اما تاکنون  حکم ریاست وی تایید نشده است.

طبق شنیده ها در این مدت، پیگیری ها از طریق  وزیر بهداشت و استاندار افزایش یافته تا بالاخره حکم ریاست جاودان سیرت تایید شود اما به نظر می‌رسد تاکنون پاسخ مشخصی (رد یا تایید) از این مجرا دریافت نشده است که این امر اهمیت سفر وزیر بهداشت به استان را پراهمیت تر می کند.

در ماههای اخیر بحث ریاست دانشگاه علوم پزشکی به  چالش اساسی تبدیل شده است و همان گونه که جاودان سیرت منتقدین سرسختی مانند سید ناصر حسینی دارد در کنار آن حامیان خاص خود را نیز دارد.

مطابق بند ۱ و ۲ قسمت در آیین نامه مدیریت دانشگاههای علوم پزشکی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روسای دانشگاهها و موسسات اموزشی، بایستی حتما از اعضای هیات علمی رسمی با حداقل ۵ سال سابقه عضویت در هیات علمی دانشگاه باشند و از طرفی مطابق ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و دیگر قوانین مرتبط، دانشگاهها و سازمانها بیش از ۶ ماه نمی توانند با سرپرست اداره شوند و در صورت عدم تعیین رئیس دارای شرایط قانونی مصوب در مهلت مقرر، وزیر مربوط موظف می باشد که سرپرست جدید تعیین نماید به همین جهت سرپرست فعلی دانشگاه که ادعای انقلابی گری و اجرای قانون و عدالت را دارد و در سال۱۴۰۰ بر حسب بخشنامه های تبدیل وضعیت ایثارگران از کارمندی به هیات علمی ضریب k (متعهد خدمت) تبدیل وضعیت شده است و در صورت عدم تبدیل وضعیت به هیات علمی رسمی قانوناً نمی تواند ابلاغ رئیس دانشگاهی را دریافت دارد.

با اطلاعاتی که در رسانه ها منتشر شده بود «جاودان سیرت» تعهد خدمت  به هیات علمی پیمانی می باشد و این در حالی است که بخشنامه های سابق تبدیل وضعیت ایثارگران به هیات علمی رسمی (۵۸۱۹ مورخ ۵/۱۲/۱۳۹۹) مطابق نامه ۱۵۹۰ مورخ ۵/۲/۱۴۰۲ دبیر هیات عالی جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی ملغی شده و مراتب نیز طی نامه شماره ۶۵۸مورخ ۱۰/۲/۱۴۰۲ معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاههای تابعه ابلاغ گردیده است و بعد از تاریخ مزبور تمام ایثارگران متقاضی عضویت هیات علمی بعد از بررسی نیاز گروهای اموزشی به عضو هیات علمی جدید و پس از انتشار فراخوان عمومی جذب موظف به شرکت در فراخوان می باشند ولی همانطور که اشاره شد متاسفانه ظاهرا سرپرست محترم دانشگاه  در حال رایزنی در وزات بهداشت و درمان جهت تبدیل وضعیت موردی به هیات علمی رسمی و نهایتا دریافت ابلاغ ریاست دانشگاه می باشد.

در پایان ضروری است که هر چه زودتر تکلیف ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان مشخص شده و اگر بنا بر ریاست جاودان سیرت است هر چه زودتر باید این موضو مشخ شود تا او با فراغت بال بیشتری به امورات دانشگاه بپردازد. اما اگر موانع قانونی برای تایید حکم وی وجود دارد هر چه سریع‌تر اعلام شود. 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 ناشناس 1402/6/7 1:29:53

    مدیریت ضعیفه چون باید بازی دوباره از سر گرفته شد و نتیجه این باند بازهای افراد ضعیف مدیران شدند و فاجعه فوت مادران در بیمارستان امام سجاد و همچنین پسر جوان ۱۹ ساله که بخاطر قصور پزشکی جان خودشو از دست داد و اهدا عضو شد

    پاسخ
  • 2 سیسخت 1402/6/6 16:4:53

    درود بر دکتر جاودان سیرت مرد فعال روزهای سخت ودرود بر نماینده محبوب مردمی دکتر روشنفکر واستلندار عزیز

    پاسخ
  • 3 آشنا به قانون 1402/6/6 7:32:15

    این دولت که که شعار انقلابی و عدالت محوری می‌زند.هیچ گاه کار غیر قانونی نباید انجام بدهد... جاودان سیرت تحت هیچ شرایطی شرایط رییس دانشگاهی ندارد.و اگر اینکار انجام گیرد مطمعن باشید کل دانشگاه و اعضای هیات علمی اعتراض خواهند کرد.چون شرایط مثل جاودان سیرت خیلیا در دانشگاه دارند ولی هیات علمی نشدن.و این کار اسمش سو استفاده از موقعیت اداری.که نه وزیر نه استاندار زیر بارش نخواهند رفت

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1402/6/5 21:45:40

    با آمدن جاودان سیرت باند طایفه ای مجدد به دانشگاه برگشتند و سلامتی مردم دستخوش بازی های فامیلی و طایفه گرایی شد.ایشان صلاحیت ریاست علوم پزشکی را ندارد و ان شاءالله شخصیتی به تمام معنا انقلابی بر کرسی ریاست این دانشگاه خواهد نشست نه این آقا که دوباره علوم پزشکی را وارد حاشیه کرد

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1402/6/5 21:45:39

    با آمدن جاودان سیرت باند طایفه ای مجدد به دانشگاه برگشتند و سلامتی مردم دستخوش بازی های فامیلی و طایفه گرایی شد.ایشان صلاحیت ریاست علوم پزشکی را ندارد و ان شاءالله شخصیتی به تمام معنا انقلابی بر کرسی ریاست این دانشگاه خواهد نشست نه این آقا که دوباره علوم پزشکی را وارد حاشیه کرد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها