یادداشت
گفتگو و گزارش

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛


کاهش قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش قیمت مرغ در این استان با توجه به افزایش تولید خبر داد.

کاهش قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| سیدعلی معتمدی‌پور، امروز، شنبه چهارم شهریورماه در جمع خبرنگاران از کاهش قیمت مرغ تا ۸۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم خبر داد و افزود: بسیاری از مشکلات بازار مرغ، منشأ استانی ندارد و با تامین نهاده‌های دامی به ویژه کنجاله، سویا و دیگر ملزومات تولید، از جمله جوجه یک‌روزه شیب نزولی قیمت ادامه خواهد داشت.

وی افزایش قیمت جوجه یک‌روزه و کاهش تولید آن را یکی از دلایل اصلی کاهش جوجه‌ریزی و تولید مرغ دانست و اظهارکرد: با رفع این مشکلات، انگیزه تولیدکنندگان بیشتر شده و جوجه‌ریزی خوبی در مرداد ماه انجام شده که قیمت فعلی گوشت مرغ نیز در استقبال از جوجه‌ریزی موثر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از ترغیب مرغداران به جوجه‌ریزی و انجام حمایت‌های لازم خبر داد و خاطرنشان کرد: تعهد جوجه‌ریزی در این استان بر اساس مجوز کشوری اعلام شده، به طور کامل انجام شده و تا پایان مردادماه حتی رشدی ۱۱۱ درصدی داشته است که قدم موثری به حساب می‌آید.

معتمدی پور تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان مردادماه، به لحاظ درصد تحقق جوجه‌ریزی در رتبه هفتم کشور قرار دارد.

وی از اتحادیه مرغداران این استان خواست تا با تحرک و توان بیشتری پای کار بیاید و در کنار عوامل دولتی این روند مثبت در بازار مرغ را حفظ و استمرار ببخشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده را با هم ببیند. بنابراین اگر چه کاهش قیمت مرغ مورد انتظار مردم است، اما از طرفی کاهش غیر منطقی قیمت گوشت مرغ، انگیزه تولید را نیز کاهش می‌دهد و باید تعادلی معقول در این زمینه وجود داشته باشد.

معتمدی پور تاکید کرد: با استمرار شرایط تامین جوجه یک‌روزه و کنجاله سویای مورد نیاز واحدهای پرورش مرغ و اینکه قیمت مرغ افت محسوسی پیدا نکند، تولید مرغ در ماه‌های آینده نیز رشد صعودی دارد.

وی بیان کرد: برای خرید مرغ «نژاد آرین» توسط شرکت پشتیبانی امور دام این سازمان، هماهنگی شده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها