یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرعامل شرکت برق استان خبر داد


بهسازی شبکه برق ۱۶۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد طی امسال

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت تامین اعتبار، تقویت و بهسازی شبکه برق۱۶۰ روستای استان طی امسال انجام خواهد شد.

بهسازی شبکه برق ۱۶۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد طی امسال

اَفتونیوز| «محمد مرادی» در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کار سرویس و نگهداری ایمن سازی و رنگ آمیزی تابلوهای برق سطح شهر یاسوج با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان انجام شد و سایر شهرستان‌ها نیز در حال انجام است. همچنین نصب قفل روی تابلوهای برق در سطح استان با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان انجام شده است.

وی اظهارکرد: رنگ آمیزی پایه های فلزی روشنایی با اعتبار یک میلیارد تومان اجرا شده است.

بهره برداری از طرح تبدیل سیم به کابل یاسوج طی دهه فجر امسال

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از طرح تبدیل سیم به کابل در سطح شهر یا سود جهت جلوگیری از سرقت و کاهش تلفات انجام شده و بخشی مانده که در آینده‌ای نزدیک کامل خواهد شد. پروژه تبدیل سیم به کابل شهر یاسوج  فجر امسال کامل خواهد شد و به بهره‌برداری می‌رسد.

مرادی تصریح کرد: ۷۱ نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی خانگی جهت حمایت از اقشار کم برخوردار استان طی هفته دولت شروع به کار می کنند این نیروگاه‌ها که با مشارکت بسیج سازندگی ایجاد می شوند ماهانه ۲.۵ میلیون تومان درآمد خواهند داشت و به مرور درآمد آنها افزایش می یابد.برای راه اندازی هر نیروگاه وام ۱۲۰میلیون تومانی با کامزد چهار درصدی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در این طرح اقشار کم درآمد به صورت ویژه دیده شده‌اند و تسهیلاتی که داده می‌شود با بقیه اقشار متفاوت است و برق تولیدی آنها با نرخ پایه خرید خواهد شد.

برق دار شدن ۱۹ روستای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برق دار شدن ۱۹ روستای زیر ۱۰ خانوار فاقد برق این استان را در برنامه داریم.

مرادی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار، تقویت و بهسازی شبکه برق۱۶۰ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد طی امسال انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پست "دژکوه" در شهر سوق که بصورت مشترک شرکت برق استان و برق منطقه‌ای خوزستان انجام خواهند داد، در مراحل پایانی است و با راه‌اندازی این پست مشکل اُفت ولتاژ در شهرهای سوق و لنده برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز سوم تقویت و رفع ضعف برق در شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک به طول چهار کیلومتر در محدوده تونل کوه" پات"، بوسیله پایه‌های فلزی دکلی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در منطقه کوهستانی آغاز شده و گوده های این طرح در حال حفر شدن است.اجرای فاز اول و دوم این طرح نیاز به اعتبار دارد.

مرادی با بیان اینکه فیدرگیری از پست‌های فوق توزیع نقش مهمی در ضریب شبکه و خاموشی‌ها دارد، افزود: خط دو مداری از پست فوق توزیع ساران گچساران، دو فیدر برای شهر لنده و یک فیدر برای شهر سوق، یک فیدر در پست خان احمد باشت، تبدیل یک فیدر باشت و روستاهای اطراف به دو فیدر و یک فیدر در شهرستان بهمئی اجرا خواهیم کرد.

راه اندازی کارگاه تست و تعمیر ترانس برق

وی از راه اندازی به احیای کارگاه تست و تعمیر ترانس برق با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در شهرستان گچساران خبر داد و اظهار کرد: با راه اندازی این کارگاه سال‌ها از مدار خارج بود، در هزینه‌ها صرفه جویی شده و تعمیر سریع‌تر ترانس‌ها حادثه دیده انجام می شود.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد از تبدیل چراغ‌های روشنایی معابر پرمصرف به کم مصرف «ال.ای.دی» در سطح معابر شهر یاسوج، مرکز استان خبر داد و تصریح کرد: به محض مشخص شدن سرمایه‌گذار عملیات اجرایی این طرح که در حال تهیه طرح و مراحل مقدماتی است، آغاز خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه در خصوص ما روشنایی معابر استان با مشکل مواجه هستیم و کمبود اعتبار داریم، خاطرنشان کرد: از سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها انتظار همکاری و مشارکت در اجرای طرح‌های روشنایی معابر شهرهای استان داریم.

اجرای روشنایی برخی مناطق شهر یاسوج

وی ادامه داد: مناقصه تامین لامپ و مناقصه لوازم روشنایی این طرح با اعتبار بالغ بر پنج میلیارد تومان انجام شده که متناسب با سهمیه هر شهرستان اجرا خواهد شد. اصلاح و اجرای روشنایی بلوار ساحلی حد فاصل پل اول تا پل سوم، بلوار شهید ستار اورنگ، بنسنجان، جمعه بازار تا فلکه جهاد، بلوار مطهر، بلوار بویراحمد در شهر یاسوج در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مهمترین مشکلات حوزه برق استان کهگیلویه و بویراحمد را زیرساخت پست‌های فوق توزیع و فرسودگی شبکه استان عنوان کرد.

مرادی تاکید کرد: پیک مصرف استان کهگیلویه و بویراحمد طی امسال ساعت ۱۲ و ۲۵ دقیقه ظهر روز یکشنبه ۲۵ تیرماه با۵۴۶ مگاوات بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از پنج درصد افزایش نشان می‌دهد. انتظار داریم ادارات و دستگاه‌ها و واحدهای صنعتی همچنان مصرف بهینه را جدی بگیرند.

بیش از ۴۱ هزار مشترک خانگی پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق گرفتند

وی با اشاره به طرح پاداش دادن به مشترکانی که بهینه مصرف می کنند، تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۱ هزار و ۴۹۶ مشترک خانگی به مبلغ ۷ میلیارد و ۷۷۰میلیون تومان مشمول این طرح شدند.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرایط این طرح به این صورت است که مصرف برق در مقایسه با سال گذشته نباید بالاتر از ۲.۵ برابر استاندارد باشد و به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی ۵۰۰ تا دو هزار تومان پاداش داده می شود.

مرادی بیان کرد: شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۹۵ میلیارد تومان از مردم و مشترکان حقیقی و حقوقی طلب دارد که از مشترکان انتظار داریم در پرداخت قبوض خود تسریع ببخشند تا خدمات رسانی بهتر را شاهد باشیم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها