یادداشت
گفتگو و گزارش

اعتبارات گسترده سفر دوم رئیسی به استان مدیون کدام مدیران کهگیلویه و بویراحمد است؟

در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان مبلغ ۱۳۳هزار میلیارد و ۷۰ میلیون ریال اعتبار برای حوزه زیرساختی در این استان در نظر گرفته شده است.

اعتبارات گسترده سفر دوم رئیسی به استان مدیون کدام مدیران کهگیلویه و بویراحمد است؟

اَفتونیوز| در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان مبلغ ۱۳۳هزار میلیارد و ۷۰ میلیون ریال اعتبار برای حوزه زیرساختی در این استان در نظر گرفته شده است.

این اعتبارات به نسبت سفر اول رئیس جمهور به استان رشد حدود ۲ برابری را نشان می دهد که با توجه به اعتبارات مصوب سفرها در سایر استان ها عدد قابل توجهی است.

اما این رشد اعتبارات مدیون چه کسانی است ؟

در سفر دوم رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر به بیش از دو برابر اعتبارات مصوب سفر اول هیئت دولت سیزدهم به استان رسید. این مهم نتیجه نیازسنجی کارشناسی شده از مجموعه دولت بود اما چطور؟

یکی از زیربناهای اصلی تشخیص نیازهای مالی در هر استانی مجموعه استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

در سفر دوم استاندار استان و تیم زیر مجموعه به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  که تجربه مدیریت ملی در حوزه های مالی را داشت این مهم را به انجام رساندند.

بحث و جدل های کارشناسی این تیم با مدیران ارشد کشور در جلسات هماهنگی سفر گاهاً تند می شد و این به واسطه حساسیت برای احقاق حقوق مردم استان بود.  

یکی از تغییرات در این سفر دقیق شدن الزامات توسعه ای استان و تعیین درست و مناسب نیازمندی ها بود، به جای کلی گویی این بار ۵۵ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه توسط مجموعه استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به صورت برنامه و سند تدارک و در جلسات هماهنگی سفر در تهران مطرح شد.

در نهایت برای پروژه های عمرانی 300/13 هزار میلیارد تومان و برای حوزه های سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان مصوب شد رقمی که قابل مقایسه با مصوبات سفر اول رئیسی به استان نبود.

تغییرات بنیادی برنامه ای در سازمان مدیریت که نوید بخش حاکمیت دانش و توسعه را می دهد!

یکی از تغییرات خوب در سازمان مدیریت جهت دستیابی به برنامه های توسعه تدوین اسناد بالادستی استان است که از جمله آن می توان به سند چشم انداز توسعه استان، نظریه پایه استان و سند توسعه استان اشاره نمود که به صورتی منطقی و عقلانی هدف گذاری و ریل گذاری آینده استان و ضرورت های کهگیلویه و بویراحمد را مشخص میکند.

در مرحله بعد تعیین بایدها و نبایدها برای رسیدن به این اهداف مشخص و نتیجه آن میشود درخواست منطقی و کارشناسی اعتباری از کشور، این خبر را باید به فال نیک گرفت چرا که سازمان برنامه به کلی گویی و اما و اگرها در بودجه نمی پردازد!

در این اسناد نکته مهمی هم تعبیه شده است و آنهم دیده شدن همه استان است، عدالت در توسعه و توزیع اعتبارات و هموار کردن مسیر توسعه برای همه مناطق استان ره آورد این تلاش است .

یک نکته مهم: کسب تخصیص این اعتبارات به مدیران استان بر میگردد، رایزنی و استمرار حضور مدیران در وزارتخانه ها برای دریافت آن یک ضرورت است و کم کاری ها در این بخش نباید به پای سازمان خاصی نوشته شود.  

سازمان مدیریت و استانداری با دیدن و شنیدن همه نقادی ها در فضایی آرام سندی را تهیه نمود که نتیجه آن شد درخواست کارشناسی و علمی از مجموعه دولت و افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات سفر رئیس جمهور به نسبت سفر قبل!

بزودی از توزیع اعتبارات در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر خواهیم نوشت… 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1402/6/6 18:53:31

    تو دیگه با خودت چند چندی !یکی به نعل میزنی یکی به میخ .معلوم نیست منتقد دولتی یا موافق استاندار وتیمش را قبول داری یا نه ؟آخ از رسانه ها در این استان #رسانه باج گیر

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها