یادداشت
گفتگو و گزارش

صحبت های بی پرده رئیس نظام پزشکی استان؛


سخت گیری ها باعث مهاجرت متخصصان شده است/ استاندار پاسخ نامه های ما را نمی‌دهد!

در این جلسه دکتر محمدکاظم نظری رئیس سازمان نظام پزشکی استان اظهار داشت: متاسفانه سال‌های اخیر دولت به اشکال مختلف مردم را مقابل پزشکان قرار دادند.

سخت گیری ها باعث مهاجرت متخصصان شده است/ استاندار پاسخ نامه های ما را نمی‌دهد!

اَفتونیوز| مراسم بزرگداشت روز پزشک با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی،  رئیس سازمان نظام پزشکی استان و جمعی از جامعه پزشکی و پیراپزشکی   صبح امروز چهارشنبه  ۸ شهریور  ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات اداره کل بیمه سلامت استان  برگزار شد.

در این جلسه  دکتر محمدکاظم نظری  رئیس سازمان نظام پزشکی استان اظهار داشت: متاسفانه سال‌های اخیر دولت به اشکال مختلف مردم را مقابل پزشکان قرار دادند.

وی اضافه کرد، در طول سال‌  انواع فشار ها به جامعه پزشکان وارد می شود اما در روز پزشک مانند روز معلم سرشار از تعارفات مرسوم می شود.

وی در ادامه گفت، سخت‌گیری های  سال های اخیر باعث مهاجرت بسیاری از پزشکان از استان  شده است، همه این فشار ها را عده ای به بهانه دلسوزی برای مردم  ایجاد کرده اند.

وی تصریح کرد، اگر نگران هستیم  مردم هستیم چرا زمانی  ماست ۷۷ درصد گران می شود  سکوت کردید و زبان در کام گرفته شد  اما دیواری کوتاه تر از پزشکان وجود ندارد و به اشکال مختلف جامعه پزشکی را تحت فشار قرار می‌دهند.

نظری در ادامه خاطر نشان کرد، تورم در حوزه پزشکی بیش از متوسط قیمت ها در جامعه است، اگر هزینه های درمان بالا می‌رود  در کنار آن روزانه بر هزینه های حوزه فعالیت پزشکی از جمله خرید تجهیزات افزوده می شود.

نظری در ادامه تشریح کرد، دخالت های غیر مجاز در این حوزه بیداد می کند.

عده ای تحت عنوان زیبایی و گروهی دیگر تحت عنوان طب سنتی و بدون مجوز های لازم وارد حوزه پزشکی شده اند و بصورت غیر قانونی دارو نسخه می کنند.

وی ادامه داد نباید اجازه داد طب سنتی  قاطی پزشکی شود و

هر چیزی تحت عنوان دارو باید دارای مجوز باشد.

نظری در پایان گفت، دوتا نامه به استاندار نوشتم تا دغدغه های پزشکان را مطرح کنیم اما  حتی پاسخ ما را ندادند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 علی 1402/6/9 7:39:32

    درود بر دکتر نظری شجاع و جانباز پر افتخار و یادگار شهدای ما

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/6/8 15:19:2

    تو که حرف مفت می زنی،چرا نامه؟به خودت زحمت بده تشریف ببر استانداری،کجا معلوم نامت اصلا رسیده باشه که منتظر جوابی؟؟؟

    پاسخ
  • 3 آریا 1402/6/8 11:58:32

    فشار برهمه اقشار جامعه سنگینی می کند. آقایون بانی فشار از درد دل همه بی خبرند یا خود را به..... می زنند. وقتی پزشک متخصص و دلسوزی از این شهر می رود بیمار باید هزینه ۷ای گزافی متحمل شود تا برای درمان بیماری خود به شیراز، اصفهان یا تهران نزد پزشکی برود که از شهر محل سکونت بیمار رانده شده. مهاجرت پزشکان برای بیماران بیش از خود پزشکان هزینه و عواقب ناخوشایند دیگر دارد.

    پاسخ
    • 3 - 1 بله واقعا تمام این همه جو شازی را خود سیستم بر علیه پزشکاه راه انداخته در صورتی که پزشک فوق بعد از 50سالگی و متخصص بعد از 40سالگی ادم خودش میشه به ازای هر دوره تخصیل دوسال باید فقط برای وزارت بهداشت محانی کار کنند .. بله باید عقدهای اخر کلاسی بودن را یک جایی در بیارند پاسخ به : آریا 1402/6/8 22:37:5

      بله واقعا تمام این همه جو شازی را خود سیستم بر علیه پزشکاه راه انداخته در صورتی که پزشک فوق بعد از 50سالگی و متخصص بعد از 40سالگی ادم خودش میشه به ازای هر دوره تخصیل دوسال باید فقط برای وزارت بهداشت محانی کار کنند .. بله باید عقدهای اخر کلاسی بودن را یک جایی در بیارند

سایر اخبار
برگزدیدها