یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


روایتی از چرخش های عجیب سیاسی موحد/ نماینده کهگیلویه یا مداح همه دولت ها!

آدمی وقتی به جهت گیری های موحد در ۶ دوره نمایندگی و همینطور کارنامه سیاسی اش در ارتباط با این دولتها مینگرد، در توصیف اش درمانده میشود. یک روز با کارگزاران هاشمی،روزی مدافع تاجزاده اصلاح طلب، یک روز حامی دولت احمدی نژاد، یک دوره حامی دولت اعتدالی روحانی و یک روز هم مدح گوی دولت فعلی....به نظر میرسد که موحد به هیچ مشی و مسلک سیاسی پایبند نیست. او را میتوان حامی و مداح همه دولتها دانست.اصولا او فهم درستی از سیاست ندارد.

روایتی از چرخش های عجیب سیاسی موحد/ نماینده کهگیلویه یا مداح همه دولت ها!

اَفتونیوز| "سید محمد موحد" سیاست مداری که گفته می شود  اعتقادی به قرار گرفتن در یک چارچوب تعریف شده سیاسی ندارد. بهار قدرت موحد را میتوان در دولت مرحوم هاشمی یافت، زمانی که بسیار  تلاش کرد که خود را در قامت یک «حامی هاشمی» معرفی کند و قبای سردار سازندگی را بر تن کند اما این قبا بر تن او بسیار گشاد بود.

او حتی در سال ۹۴ به دیدار مرحوم هاشمی رفت و با او عکسی یادگاری گرفت اما هوش سیاسی هاشمی کجا و قامت کوتاه فهم سیاسی موحد کجا؟!

موحد در خرداد ۷۶ از ناطق نوری حمایت کرد، در ابتدای دولت اصلاحات  سعی کرد در نقش یک منتقد ظاهر شود و در استیضاح عبدالله نوری شرکت کرد اما خیلی زود تغییر مسیر داد و به تعریف و تمجید از این دولت در محافل خصوصی ادامه داد و به دیدار مهدی کروبی رفت (به روایتی به عروسی فرزند کروبی رفت) و حتی گفته میشود در جلسه غیر علنی مجلس، بیش از بیست دقیقه از سید مصطفی تاج زاده که معاون وقت وزیر کشور بود دفاع کرد.

موحد در دولت مهرورز احمدی نژاد، سعی کرد در ظاهری اصولگرا به خود بگیرد و به کانون قدرت نزدیک تر شود اما احمدی نژاد پس از حضور در استادیوم دهدشت و دیدن صحنه پرتاب کفش از طرف مردم به آقای موحد، شوکه شد و پس از آن، موحد هم دوران افول خود را آغاز کرد و حنایش در این دولت کمرنگ گردید.

با آمدن روحانی و اعتدالیون به صحنه کشور و ظهور شبکه های اجتماعی،موحد دم از اعتدال زد و نزدیکان اش با راه اندازی کمپین های اعتدالی در بستر فیس بوک، سعی کردند که او را چهره معتدل کهگیلویه بزرگ قلمداد کنند. هر چند در ابتدای دهه نود، رد صلاحیتی تلخ را تجربه کرده بود اما این پایان کار نبود و او در سال ۹۴ شکستی تلخ تر را از هاشمی پور پذیرفت.

رجعت دوباره او در سال ۹۸ و رابطه خوب او با دولت روحانی، طولی نکشید و با دولت نو اصولگرا روبرو گردید، این بار هم موحد سعی کرد جامه ای دیگر بر تن کند و با الفاظی مجیزگویانه از وزرا و کلیت دولت یاد کرد و حتی ضعیف ترین وزیر دولت(عبدالملکی وزیر کار) را که در همان ابتدا،دولت، بخاطر ضعف مفرط در عملکرد مجبور به پیاده نمودنش از قطار کابینه شد را جز قوی ترین های کشور قلمداد کرد.

آدمی وقتی به جهت گیری های موحد در ۶ دوره نمایندگی و همینطور کارنامه سیاسی اش در ارتباط با این دولتها مینگرد، در توصیف اش درمانده میشود. یک روز با کارگزاران هاشمی،روزی مدافع تاجزاده اصلاح طلب، یک روز حامی دولت احمدی نژاد، یک دوره حامی دولت اعتدالی روحانی و یک روز هم مدح گوی دولت فعلی....به نظر میرسد که موحد به هیچ مشی و مسلک سیاسی پایبند نیست. او را میتوان حامی و مداح همه دولتها دانست.اصولا او فهم درستی از سیاست ندارد.

بیشتر از آنکه سیاستمدار باشد، یک مقاطعه کار اجتماعی محلی است که با قطبی سازی قومیتی توانسته است یک ساختار الیگارشیک را در کهگیلویه بنا نهد.او فضا را همیشه دو قطبی میکند و از این دو قطبی خطرناک نهایت بهره را میبرد.

موحد محصول قومیت است و  همینطور حمایت های مالی یک ساختار الیگارشیک، ساختار اولیگارشیک موحد را پیمانکاران، باقیمانده خوانین و کدخدایان و متنفذین محلی تشکیل میدهند، ساختاری که در مبحثی جداگانه از آن خواهیم نوشت.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 منتقد 1402/6/12 11:0:48

    افتونیوز پاسخ دهد ؟ ۱ - آیا یک نماینده اگر هم خط سیاسی دولت وقت نباشد باید برعلیه آن دولت بتازد یا با دولت تعامل داشته باشد ؟ ۲ - توضیح دهید براساس قانون وظیفه ی ذاتی نماینده درمجلس چیست ؟ ۳ - آیا نماینده ای حق دارد دراجرای امورات کارشناسی شده قوه اجرایی وقضایی دخالت کند . مثلاً جلوی احداث یک کارخانه و یاساخت یک سد را بگیرد یا فقط می تواند اعلان نظر کند ؟ ۴ - آیا مردم درانتخاب نامزدهای تایید شده ی مجلس اختیاردارند ؟ ۵ - وظیفه جنابعالی بعنوان یک رسانه مجوز دار ارائه راه حل های صحیح بهبود شهرستان است ویا تخریب عملکرد یک نماینده ویا یک مدیر ویا بازی با احساسات مردم و افکار عمومی .۶- حال اگر به فرض مردم این بار هم نماینده ی مورد دلخواه خودرابه مجلس بفرستند آیا کارشان اشتباه است یا به آن احترام می گذاری ؟

    پاسخ
  • 2 امین 1402/6/12 10:39:37

    موحد شده فقط و فقط نماینده روستای طولیان و بس .

    پاسخ
  • 3 بویراحمد 1402/6/12 9:22:24

    لعنت بر ..... و ........ ظالم و مفت خور لعنت بر پیمانکاران بی سواد و شکم پرست فاسد لعنت بر بچه های فوئدال و لیبرال ..... و ....... مفت خور ......و ............ که کارشون در زمان طاغوت شاه آمریکایی ظلم و جنایت بوده زنده باد جمهوری اسلامی و امام خمینی کبیر که ملت بخصوص استان ما را از دست ظلم و ستم این بچه انگلیسی (.......... و ............. ) رهایی بخشید

    پاسخ
    • 3 - 1 ناشناس پاسخ به : بویراحمد 1402/6/12 11:5:12

      توضیح دهید الان خوانین وکدخداها چه کسانی هستند ؟

  • 4 رهام چرامین 1402/6/12 8:33:50

    سلام و عرض ادب ،میخوام عرض کنم که حقیر نه طرف دار اقای موحد بودم و نه کاری تا بحال جناب اقای موحد انجام داده باشه برام اما میخوام اینو خدمتون عرض کنم ایشون توی تمامی دورها کاندید بود مگه می‌شد دولت هاشمی تموم شده و رفت ایشون هم بر دنبالشون عمر سیاسی اون دولتها به پایان رسید واقای موحد در تمامی این چند دوره نماینده بود و ایجاد می‌کرد که با هر کدوم از کسایی که سکان به دست میگیرند بهرخاطر شغلشون همسو بشن ممنونم

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1402/6/11 6:31:0

    خب آلان که چه مثلا..واقعاآدم تاسف میخوره بااین چنین موضوعاتی بابا به جای این حرفابیامشکلات شهرستان واستان رابررسی کن

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها