یادداشت
گفتگو و گزارش

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد


بعید می‌دانم بویراحمد دارای 2 نماینده در انتخابات امسال شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی این استان برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس خبرداد و اظهار داشت: با موافقت کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم، حوزه انتخابیه بویراحمد در این استان دارای 2 نماینده شد اما اینکه در انتخابات امسال، این اتفاق رخ بدهد یا خیر، هنوز برای خود ما هم مشخص نشده است و البته بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد.

بعید می‌دانم بویراحمد دارای 2 نماینده در انتخابات امسال شود

اَفتونیوز| سیدجواد هاشمی مهر" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: برای نهایی شدن مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم مبنی بر افزایش تعداد نماینده حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم، نیاز به اقدامات دیگری تا نهایی شدن آن در خانه ملت است.

وی با بیان اینکه به احتمال فراوان این اقدامات نیاز به زمان زیادی دارد و بنظر نمی‌رسد مصوبه کمیسیون شوراها در انتخابات امسال اجرایی شود، خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم بویراحمد در انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی دارای دو نماینده در مجلس باشد.

هاشمی مهر افزود: کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان و نحوه توزیع وکلای ملت به حوزه‌های انتخابیه، صرفا مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بوده و این مصوبه باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفته و سپس به تأیید شورای نگهبان برسد تا تبدیل به قانون شود و در آخر ساز وکار اجرایی آن انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که آیا تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی که قرار است 2 نماینده را در یک حوزه انتخابیه حساس روانه مجلس دوازدهم بکند، دارید؟ هم تاکید کرد: تمامی تمهیدات لازم در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در این استان اندیشیده شده و مردم مطمئن باشند انتخابات امسال در کمال آرامش، صحت و سلامت برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای سه حوزه انتخابیه و سه نماینده مجلس است که با تصویب طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس و تایید شورای نگهبان به چهار نماینده افزایش می‌یابد.

کهگیلویه بزرگ، بویراحمد و گچساران، سه حوزه انتخابیه کنونی استان کهگیلویه و بویراحمد را تشکیل می‌دهند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها