یادداشت
گفتگو و گزارش

هتاکی‌های مجازی، نماینده بویراحمد را به واکنش واداشت/ تعریف جدید «روشنفکر» از ندای وحدت

اگر روزانه گروههای مجازی استان به ویژه گروههایی که مسایل سیاسی به ویژه موضوع انتخابات مجلس در آن داغ هست را رصد کنید متوجه نوع برخوردهای عجیب و غریب در این گروهها می‌شوید.

هتاکی‌های مجازی، نماینده بویراحمد را به واکنش واداشت/ تعریف جدید «روشنفکر» از ندای وحدت

هر چه به زمان انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی نزدیک‌تر می‌شویم مباحث پیرامون آن بین هواداران کاندیداها در گروهها و شبکه های مجازی استان بیش از پیش داغ و داغ‌تر می شود و همین موضوع گاهی منجر به تنش و درگیری مجازی و هتاکی و ... بین این افراد می‌شود.

اگر روزانه گروههای مجازی استان به ویژه گروههایی که مسایل سیاسی به ویژه موضوع انتخابات مجلس در آن داغ هست را رصد کنید متوجه نوع برخوردهای عجیب و غریب در این گروهها می‌شوید.

هر فرد با دفاع از کاندیدای متبوع خود، وی را نجات دهنده و گمشده این دیار معرفی می‌کند و برون‌رفت حوزه انتخابیه و توسعه و پیشرفت آن را در گرو راهیابی کاندیدا و نامزد مورد نظر خود می‌داند و عملکرد نماینده در قدرت را نیز نقد می کند. این موضوع هر سه حوزه انتخابیه استان را شامل می شود و مختص به یک حوزه خاص نیست. 

در این بین برخی عملکرد نمایندگان فعلی مجلس که حداقل سه سالی از حضور آنان در مجلس می‌گذرد و دارای عملکرد هستند را با شدت بیشتری نسبت به بقیه کاندیداها زیر تیغ نقد برده و انتقادهای خود را مطرح می‌کنند و نتیجه‌گیری می‌کنند که نماینده مورد نظر ناتوان بوده و از عهده کار بر نمی‌آید و در مقابل نیز هواداران نماینده مذکور با لیست کردن و برشمردن اقدامات داده و گاهی انجام نداده! در طول دوران نمایندگی‌اش با شور و هیجان از وی دفاع می‌کنند.

البته این حالت طبیعی نقد و نقادی، به همین صورت اصطلاحا پاستوریزه پیش نمی‌رود و در این بین مباحث بسیار تندی شکل می‌گیرد که منجر به تنش و دعواهای مجازی و گاهی واقعی و فحاشی و نهایتا اخراج طرفین بحث از گروه و ... منجر می‌شود.

برخی نیز در این بین نوع رفتار هواداران نماینده، را به پای آنها نوشته و آن نماینده را متهم به تقویت و حمایت از این نوع برخوردها می‌کنند.

آش این نوع برخوردها چنان شور شد که یکی از نمایندگان سه گانه استان مجبور به واکنش شد تا پیش از هر سو برداشتی، مرزبندی خود را مشخص کند.

مهدی روشنفکر که با شعار ندای وحدت از سال ۹۴ وارد رقابتهای انتخاباتی شد و در سال ۹۸ به مجلس راه یافت در تعریف تازه ای از مفهوم این شعار در شبکه مجازی اکس(توئیتر) نوشته:

«کسانی که اخلاق‌مدار نیستند شبیه علف هرز یک مزرعه می‌باشند، از هر دشمنی خطرناک‌ترند و ندای وحدتی نیستند، حتی اگر مهدی روشنفکر انتخابشان باشد! و هر شخص اخلاق‌مداری در بویراحمد، یک ندای وحدتیست حتی اگر منتقد و مخالف شماره یک مهدی روشنفکر باشد»

نماینده بویراحمد در این متن، ضمن تعریفی جدید از شعار ندای وحدت، مسیر و مرزبندی خود را نیز مشخص کرده است تا پیش از هر قضاوتی و شاید انتساب برخی افراد به خود جلوگیری کند.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها