یادداشت
گفتگو و گزارش

جزئیات مرگ دلخراش دو گردشگر اصفهانی در «گردنه بیژن»

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور گفت: تعدادی گردشگر که در ارتفاعات گردنه بیژن سمیرم در حال تردد بودند، بر اثر ریزش برف و بهمن، دچار حادثه شده‌اند.

جزئیات مرگ  دلخراش دو گردشگر اصفهانی در «گردنه بیژن»

اَفتونیوز| مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از دو کشته و یک مجروح در پی ریزش یک یخچال طبیعی در قله «برف کرمو»محدوده گردنه بیژن کوه دنا خبر داد.

«کاظم فلاحی دوست» در گفت و گو با خبرنگاران در تشریح این حادثه گفت: حدود ساعت ۱۷ عصر امروز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۲ از گرفتار شدن یک خانواده چهار نفره اصفهانی در پی ریزش یک یخچال طبیعی در قله «برف کرمو»، گردنه بیژن کوه دنا به مرکز پیام ما اعلام شد که بلافاصله تیم‌های امدادگر هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: با تلاش ۲۰ امدادگر هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد و یک تیم ۶ نفره پادنا شهرستان سمیرم استان اصفهان جسد دو نفر شامل پدر و مادر خانواده بیرون کشیده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این عملیات که حدود ۵۰ دقیقه به طول انجامید پسر ۱۲ ساله این خانواده که برای تفریح و گردش به این منطقه رفته بودند مجروح از زیر آوار بیرون کشیده شد.

فلاحی دوست تصریح کرد: جسد دو نفر با آمبولانس های هلال احمر جهت سیر مراحل قانونی به یاسوج انتقال داده شدند.

 بابک یکتاپرست مدیر روابط عمومی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: گروهی از گردشگران در حال تردد در ارتفاعات سمیرم تنگه بیژن بین اصفهان و یاسوج بودند که در نقطه‌ای که برف بوده است، با ریزش برف و بهمن، دچار حادثه شده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ نفر دچار حادثه شده‌اند، گفت: ۳ آمبولانس به سمت محل حادثه اعزام شده است.

یکتاپرست ادامه داد: محل وقوع حادثه، در نقطه‌ای قرار دارد که هیچ‌گونه آنتن‌دهی ندارد و اطلاعات کامل‌تری از وضعیت حادثه‌دیدگان و تعداد‌ دقیق آنها نداریم.

فرماندار شهرستان دنا: ۲ نفر بر اثر ریزش بهمن جان باختند

این توضیحات روابط عمومی اورژانس کشور در حالی است که درخشان‌زاده فرماندار شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: یک خانواده سه نفره هنگام بازی در جاده سی‌سخت ـ پادنا حدفاصل "برف کرمو"، هنگام بازی گرفتار بهمن شده و زیر برف می‌مانند.‌

وی با بیان اینکه پس از اعلام حادثه، نیروهای امدادی در کم‌ترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند، افزود: امدادگران سریعاً توانستند کودک ۱۲ ساله را نجات دهند، اما پدر و مادر این کودک جان خود را از دست می‌دهند‌.

فرماندار دنا با بیان اینکه این خانواده اصفهانی بوده‌اند، تصریح کرد: این حادثه در حوزه جغرافیایی استان اصفهان رخ می‌دهد اما با توجه به نزدیکی شهرستان دنا به محل این حادثه، نیروهای امدادی سریعا به محل اعز‌ام می‌‌شوند.

مدیریت بحران اصفهان: گرفتار شدن ۳۰ نفر در این حادثه صحیح نیست

در حالی که برخی اخبار حاکی از این بود که دو حادثه متفاوت برای گردشگران رخ داده و آمار ۳۰ نفر و ۳ نفر اعلامی حادثه‌دیدگان به همین دلیل است، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: آمار اعلامی مبنی بر گرفتار شدن ۳۰ نفر زیر بهمن درست نیست بلکه فقط یک خانواده ۳ نفره دچار حادثه شده‌ است. در مرز بین سمیرم و سی‌سخت منطقه‌ای به نام گردنه بیژن وجود دارد و در اطراف جاده غارهای یخی وجود دارد که به علت انباشت برف از سال‌های گذشته به  وجود آمده‌اند.

وی افزود: خانواده‌ای اصفهانی بعد از ظهر امروز در یکی از این غارها حضور می‌یابند که ناگهان این غار ریزش می‌کند. متأسفانه پدر و مادر این خانواده که زیر برف گرفتار شدند فوت کردند و فرزند خانواده نیز مجروح شده که به بیمارستان اعزام شده است.

وی تصریح کرد: ۱۲ اکیپ امداد و نجات از هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، نیروی انتظامی و مدیریت بحران در محل حضور یافته و عملیات جستجو و نجات را انجام داده‌اند.

با اعلام حادثه سقوط بهمن در منطقه گردنه بیژن شهرستان دنا، بلافاصله تیم‌های امداد کوهستان عازم منطقه شدند.

یوسفی تصریح کرد: با اعزام ۴ تیم تخصصی از استان و یک تیم عملیات امداد از پادنا اصفهان تلاش برای یافتن مفقودین آغاز شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دنا گفت: علیرغم تلاش‌ها و عملیات سرعتی و گسترده جست وجو. پیکر بی جان ۲ نفر از زیر بهمن «ریزش غار یخی» بیرون کشیده است.

یوسفی تصریح کرد: یک نوجوان نیز که دچار آسیب شده بود در عملیات امداد نجات یافت.

وی افزود: دقایقی پیش عملیات امداد رسانی به اتمام رسیده و در حال انتقال فوتی‌ها به پایین گردنه هستیم.

یوسفی گفت: عملیات امداد رسانی به یک خانواده با سه عضو بوده که پدر و مادر در این حادثه جان باخته و یک نفر مصدوم شد که حال عمومی آن رضایت بخش است.

یوسفی افزود: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز مستقیماً در روند اجرای این عملیات حضور داشت.

 

علیرضا نیکروز عصر پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران  افزود: امدادگران پیکر بی جان پدر خانواده را از زیر برف بیرون کشیدند.

وی بیان کرد:کودکان این خانواده حادثه دیده با تلاش امدادگران زنده اما مصدوم از زیر برف نجات یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تلاش امدادگران برای نجات مادر این خانواده حادثه دیده ادامه دارد.

تیک روز عنوان کرد: این خانواده هنگام برف بازی بر اثر نزدیک شدن زیاد به بهمن دچار حادثه شدند.

وی تصریح کرد: همه امکانات مدیریت بحران از امدادگران فوریت های پزشکی،هلال احمر،تجهیزات راهداری برای پوشش این حادثه به محل حادثه اعزام شدند.

وی تاکید کرد:گزارش های مبنی بر زیربرف ماندن شمار زیادی گردشگر در منطقه گردنه بیژن کذب است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها