یادداشت
گفتگو و گزارش

نامه جمعی از فعالان سیاسی خطاب موحد


چرا با حیثیت و شرف خانواده های با اصالت بازی کردید/کدام پروژه جدید را کلنگ زنی کردید/تمام پست‌ ها به سفارش۳نفر داده می شوند

چرا با آبرو و حیثیت و شرف خانواده های بزرگ و با اصالت بازی کردید و حتی کوچکترین مشورتی بعد از پیروزی در انتخابات با آنها نکردید و همه افراد سرشناس در شهرستان های چهار گاته می‌دانند که به چه خانواده های ضربه زدید.

چرا با حیثیت و شرف خانواده های با اصالت بازی کردید/کدام پروژه جدید را کلنگ زنی کردید/تمام پست‌ ها به سفارش۳نفر داده می شوند

اَفتونیوز|  در نامه ای که در  شبکه های اجتماعی منتشر شده، جمعی از فعالان سیاسی و نخبگان حوزه انتخابیه شهرستان های چهار گانه خطاب به سید محمد موحد نماینده کهگیلویه نوشتند: 

بسم‌ الله الرحمن الرحيم

کاش خدا سه چیز را نمی آفرید:

غرور، دروغ، عشق

تا هیچگاه کسی از سر غرور به دروغ دم از عشق نزند.

قبل از نگارش متن لازم است نکاتی را به سمع و نظر عزیزان و دلسوزان و پابرهنگان چندین ساله و آبرو و حیثیت و عزت رفته گان خانواده های با شخصیت و با اصالت و استخوان خرد کرده این تشکيلات  که در این دوره توسط ۱۳ نفر در چهار شهرستان حوزه انتخابیه برده شد،برسانم.

اول اینکه هيچ کدام از دوستان در مقام تقابل و پاسخگویی جواب ندهند و کاسه داغ تر از آش نشوند و خودشیرینی هم نکنند و تنها شخص آقای موحد خودشان یا سید ابراهیم جواب بدهند.

چون همه ما در این سی و چهل سال بیشتر از برادر شیر مادری آقای موحد به دردش خوردیم.

پس اگر انتقاد و گلایه و شکایتی از عملکرد انجام میشود شخص مورد نظر خودش جواب میدهد.

چون واقعا زحمات چهل ساله این تشکيلات بر باده رفته است و عامل این شکست و از هم پاشیده گی شخص آقای موحد است.

بنابراین، در حقوق‌ متقابله، همانگونه‌ که‌ حق‌ منشأ تکلیف‌ است، همواره‌ قرین‌ تعهد نیز می‌باشد. لذا اگر کسی، حقی‌ بر دیگری‌ دارد، متقابلاً‌ باید خود متعهد باشد تا وظایف‌ برخاسته‌ از حق‌ را که‌ بر عهده‌ دارد کاملاً‌ رعایت‌ کند. لذا حق‌ و تعهد و تکلیف‌ هر سه‌ متلازم‌ یکدیگرند. و اصولاً‌ در حیات‌ اجتماعی، حق‌ یکطرف‌ وجود ندارد بویژه‌ در جوامعی‌ که‌ بر اساس‌ عدل‌ و حکمت‌ پایه‌ریزی‌ شده، که‌ شاخصه‌ آن، حکومت‌ عدل‌ اسلامی‌ است.

ما به جای اینکه بپذیریم در نوع سیاست گذاری و رفتارمان اشکالاتی وجود داشته و مدیریت خودمان را نقد کنیم، تقصیر را به گردن دیگران می اندازیم  در حالی که از اول می شد کاری کرد که این اتفاقات نیفتد. حالا هم که این اتفاقات افتاده می گوییم تقصیر آنهاست.

آیا خودشان تقصیری ندارند و همه تقصیرها برای طرف مقابل است؟ چرا ما نباید بنشینیم و بپذیریم که یک سری اشکالاتی داریم و آنها را اصلاح کنیم؟ ضمن اینکه آنها را نقد می کنیم، خودمان را نیز نقد کنیم که چه کاری کردیم که این وضعیت به وجود آمده است.

در این مسیر توصیه امام علی (ع)به مالک اشتر را نصب العین خود قرار دهید.آنجا که می فرمایند:”… و با دانشمندان فراوان گفتگو کن و با حکیمان فراوان سخن در میان نه در آنچه کار شهرهایت را استوار دارد.”

در عزل و نصب هایتان پس از مشورت با کارگروه های تخصصی و حکیمان و خردمندان شهر و گرفتن برنامه و آزمودن افراد مد نظر اقدام نمایید. بازهم کلامی از امام علی خطاب به مالک اشتر:”سپس در کار عاملان خود بیندیش و پس آزمودن به کارشان بگمار و به میل خود و بی مشورت دیگران به کاری مخصوص شان…”

بدون شک اگر به روال گذشته گان عمل نمایید به سرنوشت همان ها دچار می شوید و اگر با نگاهی نو بنای توسعه ی شهر را بنیان نهید و در راه خدمت به خلق گام بردارید در یاد مردم جاودان می مانید و در پیشگاه خداوند رستگار می شوید..

حال انتخاب با شماست: جاودانگی و یا دچار شدن به سرنوشت گذشتگان …

جناب آقای موحد

خیلی خلاصه و گذرا چند سوال را شفاف جوال دهید.

۱ به کدام وعده  و  وعیدی که در این دوره از انتخابات دادید عمل کردید

۲ در حوزه عمرانی چه کار قابل مشاهده در شهرستان بهمئی یا لنده یا منطقه دیشموک و چاروسا یا چرام  یا دهدشت در این دوره انجام دادید.

کدام پروژه جدید را کلنگ زنی کردید که در طول این سه سال و چهار ماه یک درصد پیشرفت فیزیکی داشته  باشد.

۳ مگر  در این استان  ۳۶ مدیر کل از حوزه استانداری بگیر تا مدیر کل های ادارت مختلف و ۸۰ نفر معاون مدیر کل و….. نداشته است که اگر بخواهیم بین سه نماینده تقسیم کنیم  سهمیه جنابعالی ۱۲ مدیر کل و ۲۷ معاون مدیر کل بوده است که اگر بخواستید بین شهرستان های چهار گانه تقسیم کنید هر شهرستان حداقل ۴ مدیر کل و ۷ معاون مدیر کل داشتند. پس کجا هستند و چه شده است‌.

۴ کدام کار اجتماعی و فرهنگی و یا کارخانه ای را ایجاد کردید تا اشتغال و ازدواج جوانان را تسهیل کنید تا از خودکشی و اعتیاد و بیکاری و رهایی پیدا کنند.

۵ چرا با آبرو و حیثیت و شرف خانواده های بزرگ و با اصالت بازی کردید و حتی کوچکترین مشورتی بعد از پیروزی در انتخابات با آنها نکردید و همه افراد سرشناس در شهرستان های چهار گاته می‌دانند که به چه خانواده های ضربه زدید.

۶ چرا در شهرستان های چهار گانه فقط با دو یا سه نفر که هیچ پایگاه اجتماعی ندارند مشورت کردید و تمام پست‌ ها با سفارش این دو یا سه نفر انجام‌ می‌شود.

و هزاران چرای دیگر که منطقی و قانونی هستند.

اما نتیجه بحث و مطالب گفته شده به شرح زیر است:

با تحقیقات انجام گرفته شده در چهار شهرستان و بدست آوردن نتایج از نمونه‌های جامعه آماری در چهار شهرستان که نمی توان ادعا کرد که صددرصد درست یا غلط است ولی قابلیت دفاع کردن از نتیجه این تحقیقات وجود دارد.

در این تحقیقات ابتدا از عده‌ای افراد شاخص و نخبه هر شهرستان سوالاتی پرسيده شد و بعد با رصد میدانی از ایلات و طوایف و تیره ها و  حتی خانواده‌ ها ی آن منطقه و شهرستان نظر سنجی شده است و جواب های قابل تأمل بدست آمده است.

که بطور خلاصه قسمتی از نتایج را اعلام ميکنم.

البته عرض کنم که این تحقیقات و نتايج از عملکرد ایشان در حوزه عمرانی و اجتماعی و فرهنگی و آخرش سهمیه هر شهرستان در پست های استانی و بوده است.

اول در شهرستان چرام

حدود ۶۰ درصد مردم از عملکرد نماینده ناراضی هستند. و اعلام کردند که در دور جدید حتما مخالف هستند.

دوم در شهرستان وسیع کهگیلویه  که شامل حوزه مرکزی و دیشموک و چاروسا و قلعه رئیسی و می‌شود حدود ۵۷ درصد ناراضی هستند و ساز مخالفت کوک کردند.

سوم شهرستان بهمئی

که شامل ایلات بهمئی و یوسفی و طیبی و سادات می‌شود به شرح ذیل نتایج بدست آمده است.

از کل ۱۵ طایفه ایل بهمئی  فقط یک طایفه که آن هم فقط یک تیره و الا همه ناراضی هستند و در کل حدود ۸۰ درصد ایل بهمئی ناراضی هستند.

در ایل یوسفی از کل ۱۳ طایفه ای که دارند حدود ۹۸ درصد مخالف هستند و ساز مخالفت را برای زمان انتخابات آماده کرده اند.

از کل ایل طیبی که تعدادی در حوزه رود تلخی و کفش کنان و عده‌ای در لیکک زندگی می‌کنند حدود ۶۰ درصد مخالف هستند.

در قسمت سادات.

(سادات عباسی ۹۰ درصد مخالف

سادات میرسالاری ۸۰ درصد مخالف

سادات منیزوری ۷۰ درصد مخالف

سادات خدری یا گردلی ۹۰ درصد مخالف

سادات حیدری و سیدی محمیدی ۳۰ درصد مخالف.

در مجموع کل شهرستان بهمئی تقریبا حدود ۸۰ درصد مخالف هستند.

چهارم شهرستان لنده

با توجه به حداکثری جمعیت ایل طیبی در این شهرستان و بعضی طوايف مختلف نتیجه آن حدود ۷۰ درصد  مخالف ایشان نیز هستند.

حال با توجه به این نتایج  کار گروهی می‌توانند بصورت میدانی از جامعه آماری متفاوت دیگری تحقیق انجام دهند، البته به دور از هیاهو و جنجال چهار سایت خبری و خبرگزاری که دست چهار نفر میباشد و هر نتیجه بدست آمد اطلاع دهند.

با همه این توصیفات آن سیزده نفری که گفته شد در این مصیبت عظمای نقش اصلي را داشته اند و عملکرد آنها باعث این کار شده و خودشان هم می‌دانند و همه مردم همه می‌دانند که در روز رای گیری و قبل از آن حتی زن و بچه خودشان هم پای صندوق نمی آیند و حتی عده‌ای از این افراد خانواده خود را به آب و هوای سردسیری برده و زحمت رای دادن را هم نمی کشند  بدانند و بدانند و بدانند که خداوند تبارک و تعالی به همه چیز آگاه است و روزی شما هم پشیمان خواهید شد.

و دیگر آن پشیمانی شما و  باخت نماینده دردی برای این تشکيلات از هم پاشیده نخواهد کرد.

از طرف جمعی از فعالان سیاسی و نخبگان حوزه انتخابیه شهرستان های چهار گانه.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 15 نظر

  • 1 چرامی 1402/6/31 9:4:26

    موحد عامل بدبختی این مردم بیچاره است.اموزش و پرورش چرام را به گند کشانده ای آقای موحد. که دکترای علوم تربیتی را کنار گذاشتی و یک راننده بی سواد را جایگزین کرده ای. با دخالت چند آدم سودجو‌ تمام انتصابات و تصمیمات صورت میگیرد.ابراهیم موحد به صورت مستقیم دخالت می‌کند.عامل بدبختی ما هستید. یک‌روز‌ کاش یک‌نواب صفوی پیدا شود. وقتی زور نظام به امثال شما نمیرسد... وقتی عقلانیت حریف پول پاشی های شما نمی‌شود.وقتی‌ افعی شده ای و راهی جز چپنادن سرت نمانده

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/6/19 0:40:48

    از مخاطبین این متن تقدیروتشکرمی گردد چون حقیقت و واقعیت را بیان فرمودند ایشان حتی نتوانست برای زادگاهش شهرسوق خدماتی انجام بدهد و شهرستان لنده وسوق وبهمئی وچرام هنوز بیمارستان که ندارند ،درمانگاه خوبی هم ندارند واقعآ بایدبرای مردم این شهرها شب وروز خون گریه کرد که نتوانستند نماینده خوبی راهی مجلس نمایند

    پاسخ
  • 3 علی 1402/6/18 10:47:42

    باسلام موحد باید خودش با عزت کنار برود سنش بالاست و باید پایان عمر سیاسی خودشو اعلام کنه. ایشان فقط دل بسته به فرمانداران و نفوذی که در ادارات دارد و در تمام انتصابات دخالت داشته به نوعی ادارات رو قبضه کرده اگر شورای محترم نگهبان در مورد انتصابات واقعیت رو گفته ایشان باید بطور قطع یقیقین رد صلاحیت شود ...در کل همه مردم از ایشان نا امید شدند.

    پاسخ
  • 4 سید محمد رضا توفیق 1402/6/18 1:4:11

    توی چرام هر چه افراد بی اصالت و بیسواد را در پست های مدیریتی گمارده اند و نتیجه اش ان خواهد شد که می بینید

    پاسخ
  • 5 سرآسیاب یوسفی 1402/6/17 20:26:2

    ایل یوسفی دیگر بازی های سیاسی موحد رل نمیخوره

    پاسخ
  • 6 سید از لنده 1402/6/17 20:3:2

    سلام خدمت همه شما خوبان در بحث اینکه آقای موحدباید مدیر کل ومعاون ورئیس اداره انتخاب کند اول در قانون جایگاهی ندارد وباید قانون گذاری بکند اما اگر سایر نمایندگان چنین کاری را نمی کنند هیچ انتظاری نبود اما چرا نماینده بویر احمد از نیروهای شرکتی تانیروی خدمات اداره را همه مسئولیت بهشون داد آیا آقای موحد توان ندارد افرادی که در کهگیلویه بزرگ با این همه علم وسابقه وتوانمندی در ادارات هیچ جایگاهی ندارند وحتی نامه ای هم به آنها ارجاع داده نمی شود را حمایت کند که این همه نارضایتی وجود دارد آقای موحد در حوزه صنعت در شهرستان لنده چه کاری انجام دادید، آیا جاده لنده به تشان را راه اندازی کردید ،آیا جوانانی که همه دارای مدرک تحصیلی هستند چه کارخانه ای راه اندازی کردید که مشغول به کار شوند ،در حوزه عمران که بدتر ،آیا فرماندارانی که انتخاب کردید در حد فرماندار هستند ، چرا قبلا شما را در بویر احمد آنقدر قوی می دانستند که گفته می شد آقای موحد کهگیلویه را به یاسوج آورد اما امروزه در مقابل استاندار اینقدر ضعیف شده ای ، آیا هیچ فکر این روز رانمی کردید که یک روزی دوباره برای مجلس ثبت نام کنید ونیاز به رای دارید و آیا شرمنده این همه مردمی که از خانواده وطایفه بریده شده اند تا به شما رای دهند نمی شوید که بعد از سه سال اندی هنوز تلفن را جواب نمی دهید مشاوران شما کی هستند که همه را رها کردید وباید در قیامت جوابگوی این همه وعده هایی که داده ای باشید

    پاسخ
  • 7 سید از لنده 1402/6/17 20:3:2

    سلام خدمت همه شما خوبان در بحث اینکه آقای موحدباید مدیر کل ومعاون ورئیس اداره انتخاب کند اول در قانون جایگاهی ندارد وباید قانون گذاری بکند اما اگر سایر نمایندگان چنین کاری را نمی کنند هیچ انتظاری نبود اما چرا نماینده بویر احمد از نیروهای شرکتی تانیروی خدمات اداره را همه مسئولیت بهشون داد آیا آقای موحد توان ندارد افرادی که در کهگیلویه بزرگ با این همه علم وسابقه وتوانمندی در ادارات هیچ جایگاهی ندارند وحتی نامه ای هم به آنها ارجاع داده نمی شود را حمایت کند که این همه نارضایتی وجود دارد آقای موحد در حوزه صنعت در شهرستان لنده چه کاری انجام دادید، آیا جاده لنده به تشان را راه اندازی کردید ،آیا جوانانی که همه دارای مدرک تحصیلی هستند چه کارخانه ای راه اندازی کردید که مشغول به کار شوند ،در حوزه عمران که بدتر ،آیا فرماندارانی که انتخاب کردید در حد فرماندار هستند ، چرا قبلا شما را در بویر احمد آنقدر قوی می دانستند که گفته می شد آقای موحد کهگیلویه را به یاسوج آورد اما امروزه در مقابل استاندار اینقدر ضعیف شده ای ، آیا هیچ فکر این روز رانمی کردید که یک روزی دوباره برای مجلس ثبت نام کنید ونیاز به رای دارید و آیا شرمنده این همه مردمی که از خانواده وطایفه بریده شده اند تا به شما رای دهند نمی شوید که بعد از سه سال اندی هنوز تلفن را جواب نمی دهید مشاوران شما کی هستند که همه را رها کردید وباید در قیامت جوابگوی این همه وعده هایی که داده ای باشید

    پاسخ
  • 8 محمدیوسف توفیقی 1402/6/17 16:31:37

    سلام دوستان اگر انتقادی دارید به حق است همه ما انتقاد داریم شاید شما خيلي منتقد نباشید اما بنده تا به آرش خدا انتقاد دارم این‌که فرمودی نمی خواهد کسی چالوس بکند مشخص‌شده از ادبيات خوبی برخوردار نیستی وافتونیور همیشه از مجادلات بر علیه إقای موحد داشته و دارد شما ها چطور این ارقام 70تا80تا100درصد به دست آوردید اگر شما شهامت وشجاعت داشتید مانند بنده واضح قبورشن انتقاد کرد با الفاض بد باذکر ونام خود وترسی از فردا موحد قبول شود ندارم اما شما ترسو وبز دل ودروغ گو هستید اسم خود را بنویسید با تعداد افراد شاید کسي شما را حمایت کند موحد پیرمرد هفتاد ساله که مانند جنتی چسبیده به صندلی نمایندگی که با رای همین افراد ترسو بزدل قبول می شود

    پاسخ
  • 9 محمد 1402/6/17 15:32:50

    مردمی بدهکار این جوانان هستند که با توجه به عملکرد ایشان ، باز هم دنباله روی ایشانند ،

    پاسخ
  • 10 کهگیلویه بی رییس مجلسی 1402/6/17 14:29:5

    بیش از ۹۸ درصد تامرادیل حوزه کهگیلویه از ایشان ناراحت هستند، هم با حیثیت وابرویشان بازی کرد وهم اهمیت وبهایی بهشون نداد و هم در این چند سال،حتی یکساعت براشون جلسه ای نگرفت که کار عمرانی انجام بده،دنبال عیش و نوش وخوشگذرانی خودش بود پیرمرد ۹۰ ساله، درخت کهنسالی که کرم بهش می زنه،باید از ریشه بکنیش ،شاید زغالش هم بدرد نخوره دیگه

    پاسخ
  • 11 ناشناس 1402/6/17 14:24:20

    اگر راهی دارد مستقیم برای خودش بفرستید

    پاسخ
  • 12 ناشناس 1402/6/17 13:41:2

    🖋️مسیر انتخابات کهگیلویه را! افراد بدهکار بیکار متعصب به بیراهه میبرند ! همان های شفاف برای مردم تبیین نمیکنند این عملکرد فلان نماینده هست از این نقطه به این نقطه رسیدیم، اینها شاخص توسعه ،این عدد سرمایه گذاری، این نمودار صعودی فلان شاخص و .... فقط و فقط غلو و هوچی گری و چون من فلان طایفه هستم یا سید هستم یا جدم فلانی هست یا خان بودم کسی حق نقد نداشته باشد " میگویند از یک خانواده ۷نفر تا خرخره در پست و پول و مقام باشد از یک شهرستان یا دهستان و روستا همه بیکار ! میگویند فقط کارگری در عسلویه و نگهبانی در شرکتها و رانندگی در فلان مکان برای عموم اما بخشداران و فرمانداران و مدیران کل و توزیع ناحق اعتبارات به دست یک قبیله ! چندسال! چند دوره ! این خفقان و حس تمامیت خواهی تاکجا؟ چند جوان باید در مشکلات بیکاری و حاشیه نشینی شهر ها و کارگری در غربت به فنا روند تا این حس سیری ناپذیری شما از قدرت ارضا شود؟! حالا که به هیچ وجه خود را پاسخگو در برابر مردم بیگناه نمی دانید! حداقل سال سیری پذیری خود را بدانید تا فلک زدگان به زعم شما رعیت تکلیف خود را بدانند ! یا به حاشیه بوشهر و برازجان و بندرها یا به حاشیه یاسوج و شیراز فرار کنند. و دشت های پر وسعت کهگیلویه با آب های ژرف و جوانان بیکار برای سیاهی لشکر حضرات بمانند و کسی جرات نقد هم نداشته باشد وگرنه با تعصب قول و قوم گرفتار خواهد شد.

    پاسخ
  • 13 علی 1402/6/17 13:40:28

    بقیه خانواده ها بی اصالتن؟

    پاسخ
  • 14 دستینه 1402/6/17 13:29:0

    درودبرشما واقعا درست اشاره نمودی اما انگار فقط حوزه شهرستان بهمئی روبیشتر درباره اش تحلیل کردی بقیه شهرستانها رو گذرا تحلیل کردی درصورتی که شهرستان کهگیلویه شامل ایلات بویراحمد میباشدهیچ اشاره ای نکردی که دورقبل سنگ تمام گذاشتند بنده شخصا یکی از هواداران این تشکیلات بودم اما باتوجه به عملکرد ضعیف نماینده ایشان روهمراهی نخواهم کرد

    پاسخ
    • 14 - 1 ناشناس پاسخ به : دستینه 1402/6/18 1:26:29

      کسی که حیثیت و آبروی موحد را برد خانواده موحد بود بالاخص ابراهیم موحد ابراهیم موحد کاری کرد که همه از موحد نا امید شوند

سایر اخبار
برگزدیدها