یادداشت
گفتگو و گزارش

در سایه سکوت مسولان استانی؛


دولت رئیسی سهمیه جذب مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان را حذف کرد

وزارت آموزش وپرورش در اقدامی عجیب سهمیه ی بومی فرزندان عشایر در آزمون انتخاب رشته ی فرهنگیان‌ کنکور سراسری و آزمون استخدامی آموزش پرورش در مناطق محروم استان از جمله پشت کوه جلیل ،سپیدار، تنگ تامرادی بابکان، کوشک،دورگ دهنو خان احمد کوه سیاه ،دیشموک و ……را حذف کرده است

دولت رئیسی سهمیه جذب مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد  در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان را حذف کرد

اَفتونیوز| وزارت آموزش وپرورش  در اقدامی عجیب  سهمیه ی بومی فرزندان عشایر در آزمون انتخاب رشته ی فرهنگیان‌ کنکور سراسری و آزمون استخدامی آموزش پرورش در مناطق محروم استان از جمله پشت کوه جلیل ،سپیدار، تنگ تامرادی بابکان، کوشک،دورگ دهنو خان احمد کوه سیاه ،دیشموک و ……را حذف کرده است، اقدامی که در هیچ صورتی قابل توجیه نیست.

چرایی و دلیل این موضوع مشخص نیست اما در دولتی که ادعای عدالت محوری و کمک رسانی به محرومان را دارد رسما از  سیاست های حمایت می کند که به افزایش تبعیض در جامعه منجر می شود.

دانش‌آموز عشایری که در میان پیچ و خم کوه‌ها درس می‌خوانند و هر بار به کلاس درس، دفتر و مدرسه دل می‌بندند نوبت ییلاق و قشلاق از راه می‌رسد می بایست در شرایط برابر با دانش آموزان مدارس خاص رقابت کنند و این از عجایب دولت فخیمه سید ابراهیم رئیسی است.

اما در کمال تاسف مسولان استانی همچنان در باد رضایت  رئیس جمهور در سفر دوم به استان خوابیده اند و نسبت به حذف سهمیه ها اعتراضی ندارند.

اما با توجه به چالش عمده تحصیلی دانش آموزان بومی و محروم، نبود فرصت‌های برابر برای تحصیل در دوره‌های آموزش عمومی و عالی این اقشار، پیگیری این موضوع ضروری و لازم به نظر می‌رسد.

لازم به ذکر است پیش از این رسانه ها خبر از کاهش سهمیه بومی گزینی شرکت نفت گچساران در آزمون  استخدامی داده بودند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 ایثارگر دفاع مقدس 1402/6/17 23:38:56

    کار بسیار خوبی دولت انجام داد اصلاً در مسائل آموزشی نباید تبعیض باشد هر کس توانایی ودانش بیشتری دارد باید به حق خودش برسد نه از سهمیه ، رانت محرومیت ،عشایر ، ایثارگر همه باید برابر درآزمون های دانشگاهی ، استخدامی ، درسطح ملی وکشوری واستانی شرکت تابهترین ومتخصص ترین و کارآمد ترین نیروها جه سربلندی ایران انتخاب شوند سهمیه بدترین تبعیض وظلم به نخبگان واستعداد ها وحقوق افراد است .

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/6/17 20:22:28

    آموزش و پرورش عشایر در این مناطق مدرسه نداشته است و اشتباهآ در دفترچه ی اولی ثبت شده بودند مناطق تحت پوشش مدارس عشایری سهم دانش آموزان عشایری است دولت رییسی عدالت را به درستی اجرا کرده است

    پاسخ
  • 3 رتبه اول در گاله زدن 1402/6/17 19:18:46

    ایسو برین ورتنگین و کِل و گاله بزنین و چوب بازی کنین!!!

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها