یادداشت
گفتگو و گزارش

پشت صحنه عدم برگزاری مجمع هلدینگ خلیج فارس/ «نشان زاده» برکنار می شود؟

شواهد حاکی از آن است که برگزاری مجمع هلدینگ خلیج فارس در هر زمانی با مقاومت سنگین تیم مدیریتی فعلی و شخص علی عسگری همراه بوده و تا اینجای کار هم این مقاومت ها موفق شده است.

پشت صحنه عدم برگزاری مجمع هلدینگ خلیج فارس/ «نشان زاده» برکنار می شود؟

اَفتونیوز| از آخرین مجمع عمومی و فوق العاده هلدینگ خلیج فارس بیش از یک سال می‌گذرد و تلاش برای برگزاری مجمع این غول پتروشیمیایی کشور ناموفق مانده که ابهامات و سوالات زیادی را برای مخاطبان و سهامداران بوجود آورده است.

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده هلدینگ خلیج فارس ماجرای دراماتیک این روزهای سهامداران و ذینفعان شده است به طوری که طی یک سال گذشته علی‌رغم تلاش‌های فراوان برای برگزاری این مجمع ، به یکباره شاهد لغو و عدم برگزاری آن شده اند که باید ریشه های این عدم برگزاری را در عملکرد تیم مدیریت فعلی در سطح هلدینگ و شرکت های تابعه آن کنکاش کرد.

شواهد حاکی از آن است که برگزاری مجمع هلدینگ خلیج فارس در هر زمانی با مقاومت سنگین تیم مدیریتی فعلی و شخص علی عسگری همراه بوده و تا اینجای کار هم این مقاومت ها موفق شده است.

با توجه به اینکه بر اساس اساسنامه ، شرکت ها هر ساله در مجامع خود می بایست روابط شرکا با یکدیگر و حدود اختیارات آنان را در مجامع عمومی و هیئت مدیره تعیین کنند و همچنین تکلیف سود و زیان شرکت ها و مدت انحلال آن را نیز معین نمایند ، پرسش اساسی در جایی بوجود می‌آید که چرا مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با قانون مقابله کرده است و با نادیده گرفتن حقوق شرکاء، سهامداران و ذینفعان مانع برگزاری مجمع این گروه پهناور صنعت پتروشیمی شده است.

شاید بتوان دلایل آن را در عملکرد مدیران هلدینگ خلیج فارس در حوزه های مالی و پروژه ها و نیز اقدامات خارج از مقررات که نفس قانون را نفی کرده است دنبال نمود ، زیرا که در دو سال گذشته بسیاری از آگاهان صنعت پتروشیمی نقدهای جدی به عملکرد این تیم مدیریتی در مباحث مختلف از جمله حذف نخبگان و کارکشتگان و جایگزینی آنان با افراد سفارشی و بدون تجربه در این صنعت پیچیده داشته اند.
عزل و نصب های اتوبوسی و همسو با دیدگاه معاونت …..در شرکت‌های تابعه .
عدم بیان حقایق درخصوص میزان تولید ، راه اندازی نمایشی پروژه هایی که تا کنون به تولید نرسیدند ، بزرگنمایی و دروغ پردازی در خصوص عملکرد غیرتخصصی مدیریت هولدینگ خلیج فارس که توسط پروپاگاندای رسانه وابسته انجام میشود
عدم توجه و برنامه به موضوعات مهم ایمنی و محیط زیست که در آینده باعث بروز حوادث جانی و مالی بیشتر خواهد شد ، حاتم بخشی های گسترده با عناوین ریاکارانه در راستای اهداف و منافع شخصی…
همه موارد حاکی از بروز یک فاجعه ناشی از عملکرد بسیار ضعیف بزرگترین شرکت تولیدی کشور خبر می‌دهد که امیدواریم رفتارهای موجود توسط نهادهای بازرسی در اسرع وقت ارزیابی شده و از فروپاشی نظام مدیریتی و علمی صنعت پتروشیمی جلوگیری شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 12 نظر

  • 1 نازنین 1402/8/20 11:16:2

    سلام. متاسفانه تخریب این کشور سالیان و قرن هاست که به دست آدم هایی که پست رو قبول میکنند، بی این که بدونن این پست چی هست، انجام شده. خلیج فارس هم ازین قاعده مستثنی نیست. اقدامات این ها که هی برای خودشون مرد جهادو مرد میدان و این صفت ها رو میچینن، سالیان بعد خودش رو نشون میده. ربان پاره کردن و حاتم بخشی واقعا خوب اومدین. خیلی از کامنت ها در دفاع از آقای نشان زاده است. نکته اینه که متخصصین صنعت ما هنوز متوجه نشدن این که یک نفر فقط کار بکنه، کافی نیست! طرف باید کار درست رو انجام بده. ساده زیستی و این صفاتی که میگین برای آقای نشان زاده، دقیقا مثلا به چه درد شماها میخوره؟! احساس میکنین پروژه ها رو ایشون مثلا انجام میدن؟! نه برادر من. پول این پروژه ها عموما از صندوق توسعه ملی هست که پول مردمه و خود شرکتی که ساخته میشه (نه امثال اقای نشان) بعدا پولش رو قراره از درآمد تولیدش بده. اگر هم آورده سهامداره، که خب سهامدار خلیج فارس عدالت و صندوق بازنشستگی و ... هستند که ربطی به ایشون باز نداره. کار رو هم که متخصصان پروژه و مدیران پروژه دارن جمع میکنن. ایشون سمت و وظیفش سرکشی و بازرسی پروژه ها نیست دوستان!! ایشون کارش اینه که کل این زنجیره رو نگاه کنه که خوراک درست باشه و شرکت ها توی زنجیره تولید هم تخریب نشن. که همین کار رو هم ایشون انجام ندادن. کاش یاد بگیرین که یکی صرف لباس خاکی پوشیدن و بودن در یک جا، نشونه این نیست که آدم خوبیه. ببینین کارش چیه و چقدر داره طرف کارش رو انجام میده. شبیه قالیباف ک رفته بود توی فروریختن و آتش پلاسکو و کلاه ایمنی سرش گذاشته بود!!! یکی نبود بگه الان تو دقیقا چه ارزش افزوده ای داری ایجاد میکنی جز دست و پا گیری:). لطفا هوشمند باشین و گول لباس و حضور فرد در جایی که حضورش ارزشی ایجاد نمیکنه رو نخورید.

    پاسخ
  • 2 عبدالله مرتضوی 1402/6/28 14:26:12

    خجالت بکشید با این تیتر و تفسیر ابکی!!!!!! شما چه تجربه و اطلاعاتی از صنعت پتروشیمی و تولید و پروژه و و .. دارید؟؟؟؟ چرا یک تنسان متخصص و استخوان خورد کرده در این صنعت را تخریب می کنید ؟؟؟ چرا در حق یک هم استانی اجحاف می کنید ؟؟ شرم تان

    پاسخ
  • 3 شکرالله 1402/6/23 8:49:37

    سلام واقعا شرم اوراست از امین نژاد در بیدبلند پول بگیری وفرزند خودتون تخریب کنید اتاق رسانه ی اقای عدل هاشمی از اونها پول میگیرید

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1402/6/20 20:6:4

    قطار تو حرکت رو همه سنگ پرتاب میکنندسمتش' مهندس نشان زاده وامثالی مثل ایشون داره کشورو آباد میکنه' خدا شاهده اون کسی که بهت گفته این خبر رو بزن ۳۵۰هزارتومان بیشتر بهت نداده' به کسی که این خبر مزخرفو گفته بزنی بگو کیف باشامپوهای بدنتون جمع کن وبرو اینباربایدباتاکسی بری نه پرواز'

    پاسخ
  • 5 پوریا خادمی 1402/6/19 9:59:32

    سلام وقتتون بخیر چیزی که جالبه این هستش که اصلا چه ربطی به دکترنشان زاده داره ؟؟ جز اینه که فقط دنبال تخریب ایشون هستید ؟؟؟ خبر در مورد برگزار نشدن مجمع هست چرا تصویر مدیر عامل یا شخص دیگری رو نمیزنید ؟؟ فقط تصویر مدیر عامل رو زدید ؟؟

    پاسخ
  • 6 بابائی دم طسوج 1402/6/19 1:42:42

    مهندس نشان زاده یک مدیر توانمند و در تراز انقلاب است. آرزوی موفقیت روزافزون داریم برای ایشان

    پاسخ
  • 7 ناشناس 1402/6/19 0:0:7

    اری جیره خوران عادت دارند دائم با لقمه ای چرب جار بزنند وآب در هاون بکوبندوعرض خود ببرندوبا نوشتن متنی بی سروته خودی نشان دهندولی بدان.. تعزمن تشاء وتذل من تشاء

    پاسخ
  • 8 ناشناس 1402/6/18 17:2:14

    یک مشت بی سواد خبرنگار شدند

    پاسخ
  • 9 ناشناس 1402/6/18 14:4:21

    نمیدانم چرا این مثلا خبرگزاری!!! و مسوولانش فکر میکنند رسالتشان تخریب کردن و تهمت زدن به دیگران است؟ نمیدانم شما کجا درس خبرنگاری گرفتید که حتی یک انتقاد و ذکر یک‌خبر ساده را هم بلد نیستید؟ چرا فکر میکنید شما دانای کل هستید و حق دارید به عالم و آدم افترا بزنید و خودتون را در مقام شاکی تمامی ابناء بشر بدانید. و صدالبته بدون کمترین مطالعه و آگاهی فقط به درج لاطاعلات و مطالب صدمن یه غاز بپردازید و در اوهام و‌خیالات هم خودتون را خبرنگار و‌خبرگزاری بدانید؟ تا دیر نشده و‌پیر نشدید مشق خبرنگاری کنید و دست از این همه حِقد و غضب و مهمل سرایی ها بردارید شاید در آتی بتوانید حداقل های خبرنگاری را رعایت کنید. و اما نفهمیدم تعویق برگزاری مجمع هلدینگ خلیج فارس را چرا با عکس و عنوان آقای نشان زاده تیتر‌کردیددر صورتیکه یک‌کلمه از آقای نشان زاده در متن مثلا خبرتان روایت نکردید.

    پاسخ
  • 10 جانم فدای رهبر 1402/6/18 13:59:20

    آری ...آری...تاوان دلسوزی و غیرت برای این استان و مردمانش جز سوختن نیست...مهندس نشان زاده جوانی بی آلایش از خانواده ای کاملا متدین و ساده زیست(از قشر زحمتکش و سرافراز کارگری) که تمامی سرافرازی خود را از همت بالا و علم سرشار و تجربه والا خود و دعای خیر مادر پیر و پدر کارگر مرحومش به دست آورده اینچنین تخریب میکنی...الحق که نان سر سفره ات از حرام خوری و زد بند های سیاسی هست نویسنده ی کج لقمه...مهندس نشان زاده نماد یک بسیجی و جهادگر هست که به گفته رهبری نیاز امروز مملکت ما مدیران جهادی است...بله ایشان بت بزرگ جلوی تمام رانت ها و زد بندهای سیاسی هستن در مجموعه هلدینگ...به نحوی که تمامی دشمنان ایشان نا اهلان و بزدلانی است که سالها از جیب مردمان مظلوم خورده اند و با امدن ایشان موقعیت و جایگاهشان از دست رفته است...مهندس نشان بنده به عنوان عضو کوچکی از مجموعه صنعت پتروشیمی بابت تمام کم لطفی های مردم خطه مادری و پدری ات استان کهگیلویه و بویراحمد معذرت میخاهم چون دیده ام که خوزستان سرافراز به احترامت جان میدهند و کل صنعت پتروشیمی برایت کلاه از سر بر میدارند...اندکی تفکر برای نویسنده این مطلب...

    پاسخ
  • 11 ناشناس 1402/6/18 13:16:34

    اگر سرسوزنی مطالعه داشتی و اندکی اطلاع از هلدینگ خلیج فارس، برای تخریب فرزند استان قلم نمیزدی. مجمع هلدینگ به علت تغییر ترکیب سهامداران به تعویق افتاده است و صندوق بازنشستگی نفت و آقای بیات مدیرعامل صندوق عامل تعویق مجمع هست. سرسوزنی کار خبرنگاری یاد بگیر و دست از صرف تخریب مسوولان بردار.

    پاسخ
  • 12 کارمند پتروشیمی 1402/6/18 11:49:50

    سلام جناب مهندس نشان زاده استخون خرد کرده صنعت پتروشیمی است و نقش بسزایی در فعال کردن پروژه ها و تولید داشته است. توانمند و کاربلد است.مورد وثوق دولت میباشد و به هرحال وظیفه اصلی ایشان چینش نیروهای جوان و پرانرژی و متخصص و همسو با دولت میباشد که بتوانند مدیریت آینده بزرگترین هلدینگ انرژی اقتصادی کشور را از دست چپاولگرانی که با اختلاسهای سازمان یافته برای خود رانت و باند درست کرده اند نجات داده و بدست اهلش بسپارند.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها