-
دلنوشته ای برای لاهوتی
ناشناس -
دلنوشته ای خطاب به فرزند لاهوتی
ناشناس -
از همدلی تا امید آفرینی؛ روایت هفته دولت ۱۴۰۴ در کهگیلویه وبویراحمد
ادریس کشاورز -
مردم آزاری با هندوانههای شیرین
پیام واحد -
فریادی از دل دیشموک/ مرثیهای برای یک خانواده بیبضاعت+ فیلم
علی سینا رخشنده مند -
چرا مدیران جامانده از دولت قبل هنوز بر مسندند؟ / بیمه سلامت و پرسشهای بیپاسخ مردم و کارشناسان امر
علی صاحبی -
«در دفاع از پزشکیان»
علیرضا کفایی -
سید سعادت حسینپور خطاب به تاجگردون: آینده جوانان گچساران و باشت را ارزان نفروش، چرا بدنبال رنگ کردن گنجشک و بجای قناری فروختن هستید؟
یادداشت مخاطبان -
گذری برروزهای طلایی حاکم براستادیوم نوستالوژی ازادی دهدشت ویادی از رفیقان سفرکرده
سید ابوصالح دانشفر -
کهگیلویه و بویراحمد: زخمهایی عمیقتر از یک روز تعطیلی!
سعید صفا دوست
- گفتگو و گزارش
- 0
- یکشنبه , 19 شهریور 1402 -PM -02:58
شرایط بغرنج حمل و نقل در شهر یاسوج
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: زیرساختهای حمل و نقل در سطح این شهر بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و این شهر در واقع تنها مرکز استانی است که حمل و نقل ندارد.

اَفتونیوز| رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: زیرساختهای حمل و نقل در سطح این شهر بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و این شهر در واقع تنها مرکز استانی است که حمل و نقل ندارد.
«عبدی دانش مقدم» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: حمل و نقل مسافر در شهر یاسوج معیوب است و نیاز به توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی دارد و درخواست ورود وزیر کشور به این مساله را داریم.
وی اظهارکرد: ناوگان حمل و نقل شهر یاسوج فرسوده و از رده خارج هستند بطوریکه از مجموع ۱۰۵۲ دستگاه تاکسی سواری و خودرو ون این شهر، بیش از ۶۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده و از رده خارج هستند. همچنین از ۲۶ دستگاه اتوبوس تنها ۵ دستگاه فعال، سالم و نوسازی شده داریم.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: استقبال از اتوبوس بدلیل پایین بودن تمکن مالی مردم و تورم نسبت به سالهای قبل بهتر شده اما با ۵ دستگاه اتوبوس چطور میتوان خدمات رسانی کرد. حدود ۶۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه ون و ۱۵۰ دستگاه مینی بوس برای خدمات دهی مناسب، مطلوب و کامل در شهر یاسوج نیاز داریم اما دستمان خالی است.
دانش مقدم تصریح کرد: واقعا دلم برای مردم و شهر یاسوج با این وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی می سوزد. برخی خطوط شهر یاسوج اگر ۲۰ اتوبوس داشته باشند، هنوز هم کم است و جوابگو نیست.
وی ادامه داد: حداقل ۲۰۰ دستگاه تاکسی که مجوز و امتیاز تاکسی گرفته اند راحت از جلوی پلیس راه خارج می شوند و در هر روز حتی کسی سرویس در سطح شهر انجام نمی دهند. برخی از تاکسی هایی که باید در شهر یاسوج خدمات رسانی کنند از این شهر خارج شده اند و در سایر استانها به کارها و شغلهای دیگر مشغول شده اند. برخی تاکسی هایی که باید در سطح شهر به مردم خدمات رسانی کنند و مردم را جابجا کنند «شوتی» شده اند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج عنوان کرد: تاکسیها فرسوده نیازمند تسهیلات و حمایت از سوی دولت برای بازسازی و خودرو جدید هستند و برخیها هم که دنبال دریافت تسهیلات هستند از سوی بانکها مساعدت و همکاری نمی شوند.
دانش مقدم تاکید کرد: یکی از مشکلات ناوگان عمومی شهر یاسوج را خودروهای شخصی عنوان و تاکید کرد: بیشتر خودروهای شخصی کارمندان هستند.
وی اظهارکرد: ۱۳۰ دستگاه مینی بوس خصوصی قبل از کرونا در شهر یاسوج وجود داشت که در ایام کرونا ورشکست کردند و ۷۰دستگاه از این تعداد مجبور به فروش شدند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: بدلیل اینکه بیش از ۱۰سال است که حتی یک دستگاه خودرو به ناوگان عمومی شهر یاسوج اضافه نشده، زیرساختهای حمل و نقل در سطح این شهر بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و این شهر در واقع تنها مرکز استانی است که حمل و نقل ندارد.
دانش مقدم افزود: در سال گذشته استاندار دستور داد که طی نشستی مشکلات حمل و نقل شهر یاسوج بررسی و حل شود اما تاکنون هیچ اقدامی نشده است.
وی عنوان کرد: تنها برای پوشش ایاب و ذهاب و حمل و نقل دانشجویان دانشگاهی شهر یاسوج نیاز به ۵۰ دستگاه اتوبوس داریم بنابراین نیاز است که استاندار بصورت ویژه به این مشکل و معضل ورود کند و اعتبار ویژه از محل اعتبارات استانی و کشوری اختصاص داده شود و یک بار برای همیشه این مشکل برطرف شود.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: این سازمان باید هم اکنون ۹۰ دستگاه اتوبوس می داشت که هر کدام به قیمت ۴۰ میلیون تومان خریداری شده بودند، بیشتر این تعداد اتوبوس(۵۰ دستگاه) به بخش خصوصی واگذار شده که هم اکنون ۲۶ دستگاه اتوبوس داریم و تنها ۵ دستگاه سالم است، اتوبوس های واگذاری به بخش خصوصی پس از اتمام تعهد ۱۰ ساله از شهر یاسوج به سایر استانها رفتند و هم اکنون در عسلویه و سایر استانها کار می کنند و ما هم اکنون برای حمل و نقل مردم و شهروندان مشکل داریم.
دانش مقدم با بیان اینکه در شهر یاسوج سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب نداریم، ادامه داد: در سطح شهر فاقد ایستگاه و سایه بان هستیم، یک اتوبوس از زمان حرکت تا زمان برگشت به ایستگاه ۴۵ دقیقه طول می کشد و نگاه صرف درآمدزایی به این ناوگان نباید باشد چراکه جهت خدمات دهی و رفاه حال مردم و شهروندان است.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در یاسوج/ یک تبعه بیگانه دستگیر شد
- 2 بلکو محلهای فراموشدشده در سایه بیتوجهی مدیران شهری؛ روایتی تلخ از زندگی در حاشیه توسعه/+تصاویر
- 3 وعدههای نافرجام؛ ۱۷ سال انتظار بیپایان برای افتتاح تالار فرهنگ و هنر یاسوج
- 4 آتشسوزی منزل مسکونی در دهدشت؛ فاجعهای که ماینرهای غیرمجاز رقم زدند
- 5 افتتاح و کلنگزنی ۷۴ پروژه آب و فاضلاب در کهگیلویه و بویراحمد
- 6 مشکل توزیع کود یارانهای در کهگیلویه و بویراحمد مرتفع شد
- 7 کاهش ۱۸ درصدی سرقت در کهگیلویه
- 8 شهرک صنعتی خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می شود
-
یاسوج در بنبست ترافیک؛ از غفلت مدیریتی شهرداران دیروز تا ضرورت راهبردهای فردا
-
بعد از ماهها غیبت از افکار عمومی تصویر جدید نادر منتظریان منتشر شد
-
پروژههای بزرگ کهگیلویه و بویراحمد به فاز اجرایی نزدیک شدند؛ صدور مجوزهای ماده ۲۳ «به زودی»
-
مردم آزاری با طعم پدربزرگ و مادربزرگ
-
تایید حکم دو رییس دانشگاههای یاسوج در شورای عالی انقلاب فرهنگی/ حکم «پناهی» و «نوری پور» رسماً تأیید شد
-
ورودی شهر در تصرف ماشینهای سنگین و مسافربرها؛ فرمانداری و شهرداری دهدشت چارهای بیندیشند
-
پیگیری جدی دانشگاه علومپزشکی یاسوج برای اصلاح سهمیه حذفشده کنکور
-
انتقاد تند فعال سیاسی اصلاحطلب از عملکرد وزیر ارتباطات/ محافظهکاری کار شمای جوان نیست!
-
آیا شورای شهر یاسوج منحل میشود؟! / واکنش رییس شورا/ قانون چه میگوید؟
-
سرپرست معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان منصوب شد+ عکس
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!