یادداشت
گفتگو و گزارش

حلاوتی که در تقویت سرمایه های ملی هست در تضعیف آنان نیست

در شورای معاونین یک وزارت خانه ای که کار می کردم بالای ۶۰٪ افرادی که دور میز بودن از استان اصفهان بودند

حلاوتی که در تقویت سرمایه های ملی هست در تضعیف آنان نیست

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری-تحلیلی افتو نیوز

باسلام و ادای احترام؛

اخیرا یادداشتی پیرامون مجمع عادی و فوق العاده هلدینگ خلیج فارس در شبکه های اجتماعی به نقل از سایت افتو خواندم که بنظرم می تواند با واقعیت منطبق نباشد و بدین بهانه نکاتی را جهت روشن شدن ابعاد موضوع به‌حضور ایفاد می نمایم.

۱- اساسا سال مالی دولتی از اول فروردین شروع و پایان آن ۲۹ اسفند است، ولی در قانون تجارت و حاکمیت شرکتی، شرکت‌ها برای فعالیت و تهیه صورت‌های مالی خود، یک دوره زمانی یک‌ساله را با آغاز و پایان مشخص، تعیین می‌کنند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و خدمات مالی‌ به خاطر نوع فعالیت‌شان متفاوت است. سال‌ مالی‌ هلدینگ خلیج فارس -با ارزش مالی ۱۲۰ میلیارد دلار- از ابتدای مهرماه تا پایان شهریور سال‌ بعد هست و طبق قانون باید حداکثر چهار ماه بعد از سال‌ مالی‌«تا پایان دیماه»نسبت به تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه و تصویب صورت‌های مالی اقدام کنند. حداکثر هشت ماه پس از تشکیل مجمع عمومی سالیانه و تصویب صورت‌های مالی‌، می‌بایست سود نقدی سهامداران را پرداخت کنند، و الان در نیمه شهریور هستیم و از مدت ها قبل کلیه شرکت‌های تابعه طبق برنامه و بودجه پیش بینی شده مبتنی بر همین زمانبندی مشغول احصاء صورتهای مالی «سود و زیان» و برگزاری مجامع هستند و طرح این موضوع در افکار عمومی استان به هیچ وجه ضرورتی نداشته و ندارد!

۲- اتفاقا در یکی از مواکب کربلا دو نکته را خدمت جناب علی عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس یادآور شدم.

مطلب اول؛ گفتم چند هزار روز از کلنگ زنی پتروشیمی توسط مهندس باهنر که گفته بود هزار روزه افتتاح می شود گذشته و الان با حضور تیم جدید سرعت بیشتری گرفته و مردم امیدوار شدند، که ایشان بلافاصله گفت: پیش میره و تمام…منم گفتم انشاءالله مردم دود فلور رو ببینن.

مطلب دوم؛ استفاده از مهندس نشان زاده در تیم مدیریتی موجبات خوشحالی مردم را فراهم کرد و ایشان ضمن تجربه و تخصص لازم که خود اشراف داربد فردی وفادار و متعهد به شما هستند، وقتی تسلط بنده را نسبت به منطقه دید سوال کرد اهل چرام هستید با اندکی تامل گفتم بله اهل چرامم «ییلاق ما شهرستان چرام هست!»

بی شک نشان زاده با کوله باری از تجربه در صنعت پتروشیمی انتظارات، بیم امیدهای مردم منطقه در چالش ها و فرصت های پیش روی پالایشگاه بیدبلند ۲ ، پتروشیمی گچساران و ‌دهدشت را می دانند و دقت نظر دارند.

۳- به تجربه عرض کنم در جایگاههای ملی با اختیارت مکفی شهروندان استان با هر گرایشی می توانند برای منطقه آورده داشته باشند و می بایست تقویت شوند، و لذا اظهار نظر و تیتر بدو انتصاب «یک کهگیلویه و بویراحمدی به فلان سمت منصوب گردید!» غیر حرفه ای ست، در ادامه راه به اشکال دیگری هزینه ایجاد می شود! جهت استحضار در شورای معاونین یک وزارت خانه ای که کار می کردم بالای ۶۰٪ افرادی که دور میز بودن از استان اصفهان بودند و کسی وانمود نمی کرد، پس نباید به اندازه یک استادیوم سرو صدا راه بیندازیم، و بعد بلافاصله منتظر خروجی باشیم.

در پایان امر بدانیم که باز خوردهای مثبت از زادگاه افراد به قوام و تثبیت سرمایه های انسانی استان کمک خواهد کرد، همانطور که تحلیل های نازیبا تضعیف خواهد کرد.

و از آنجائیکه نقش رسانه در عصر ارتباطات بیش از گذشته تعیین کننده هست دقت بیشتری را می طلبد و لذا لازم میدانم تلاش های طاقت فرسای مجموعه اصحاب رسانه استان را ارج نهاده و امیدوارم عزیزان خصوصا مجموعه پرتلاش خبرگزاری متبوع خدا قوت و دست مریزاد بنده را پذیرا باشید./

با احترام مجدد

سید فرزاد نجات نیا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها