یادداشت
گفتگو و گزارش

سایه شوم رخوت بر سر جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

جهاد دانشگاهی استان سالهاست در پی ارتباط با صنعت است اما حتی از راه اندازی کارخانه وعده داده شده در یکی از شهرستان ها ناتوان است.

سایه شوم رخوت بر سر جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| جهاد دانشگاهی از ابتدا با هدف گذاری های خاصی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت و بنا بود بعنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی، خدماتی کشور معرفی و مطرح شود  و رسالت های مانند تحقیقات علمی و فعالیتهای فرهنگی را عهده دار شود.

اما در این سال‌ها هر اندازه فعالیت جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد را رصد می کنیم به جز تکرار، رخوت و سکون چیز دیگری دریافت نمی کنیم.

سید داوود موسویان رئیس  جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد سابقه ریاست نهاد را طی سال های ۸۶ تا ۹۳ و نیز مسئولیت معاونت آموزشی این واحد در بازه ۹۶ تا ۹۸ را در کارنامه دارد،  از ابتدای شروع به فعالیت دولت سیزدهم مجدد به صندلی ریاست دانشگاه تکیه زد و امروز به نظر می‌رسد او  نیز یکی حلقه های اصلی این تکرار و روزمرگی است.

تکرار یک دوره مدیریت بعد از نزدیک یک دهه دقیقا همان نقطه بازگشتی است که جهاد دانشگاهی استان را در این وضعیت ثابت نگه داشته است.

  هنری نیست که  فعالیت های یک دانشگاه را که از منظرهای فرهنگی، مهارت آموزی و  ارتباط با صنعت و خدمات به نامه نگاری و مراسلات اداری روزمره  محدود و تقلیل دهید.

 جهاد دانشگاهی استان سالهاست در پی ارتباط با  صنعت است اما حتی از راه اندازی کارخانه وعده داده شده در یکی از شهرستان ها ناتوان است.

 این مرثیه صرفا محدود به جهاد دانشگاهی نیست بلکه سایر دانشگاه های استان مانند  علوم پزشکی، دانشگاه یاسوج، دانشگاه پیام نور، دانشکده فنی و دانشگاه آزاد  اسلامی نیز در فاصله معنادار با ماهیت شکل گیری شان حرکت می کنند و شرایط مطلوبی را سپری نمی کنند، برای اثبات این ادعا کافی است سری به دانشگاه های سایر استان ها بزنید تا کمی  تفاوت را لمس کنید تا این مساله بیش از پیش درک شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 دلسوز 1402/6/22 21:29:26

    مدیریت باندبازی ،جناح بازی و دوست بازی بهتر این نمیشود، علمی کاربردی اش که تعطیل شد، تا یک سال دیگه بقیه واحدهایش نیز تعطیل می شود.

    پاسخ
  • 2 سید حجت 1402/6/22 20:7:48

    ........... س ۹ میاد ۱۱ برمیگرده... جهاد دانشگاهی کلا و عملا تعطیل شده

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/6/22 16:21:34

    مدیران تکراری ثمره ای جز این وضعیت ندارند

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1402/6/21 7:28:7

    تفاوت مدیریت جهادانشگاهی بوشهر وچهارمحال را با استان ما بینید

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها