یادداشت
گفتگو و گزارش

رهبران خودخوانده امارت اصلاحات کهگیلویه/ از کامرانی تا صدوقی

در این بین مساله این است که جریان اصلاحات در کجای معادلات سیاسی کشور قرار دارد و مهم تر از آن خود آقای صدوقی بر پایه کدام پشتوانه اینگونه در خصوص کاندیداتوری دیگران نسخه پیچی می کند! اساسا حمایت یا عدم حمایت «صدوقی» چه تاثیری می‌تواند در فرآیند انتخابات داشته باشد

 رهبران خودخوانده امارت اصلاحات کهگیلویه/ از کامرانی تا صدوقی

اَفتونیوز| سید نعمت الله صدوقی از چهره‌های شاخص سیاسی و اصلاح طلب کهگیلویه بزرگ، در مصاحبه ای اظهار داشته،  در کهگیلویه بزرگ کسی ثبت نام نکرده یا اگر هم ثبت نام کرده بصورت شخصی بوده، هیچ کسی در مجمع یا جریان اصلاح طلبان به عنوان کاندیدا معرفی نشده است. باید ببینیم چه چیزی پیش می‌آید، هر تصمیمی گرفته شود ما تابع شرایط و تابع تصمیمات مجمع اصلاح طلبان کشور هستیم.

او در فرازی از صحبت های خود اشاره می کند، آقای دهبانی‌پور، نه، با ما مشورت نکرده و کاندیدای مجمع اصلاح طلبان نیست. ما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم، اگر اصلاح طلبان پایتخت تصمیمشان بر این باشد که کاندیدا تعیین شود، تعیین می کنیم.

اما در این بین مساله این است که جریان اصلاحات در کجای معادلات سیاسی کشور قرار دارد و مهم تر از آن خود آقای صدوقی بر پایه کدام پشتوانه اینگونه در خصوص کاندیداتوری دیگران نسخه پیچی می کند! اساسا حمایت یا عدم حمایت «صدوقی» چه تاثیری می‌تواند در فرآیند انتخابات داشته باشد، از ابتدای شروع سال جدید مجمع اصلاح طلبان حجت را بر همگان به ویژه افرادی که قصد داشتند در لوای اصلاحات وارد صحنه شوند تمام کردند، دهبانی و دیگران احتمالا  به فراست می‌دانند دیگر جامعه و شرایط آن متفاوت از سال‌های پیش است و باید  تخم مرغ های خود را در سبد دیگری به غیر از جریان اصلاحات بگذارند و نباید توقع حمایت های سازماندهی شده حزبی و جریانی را داشته باشند، در نتیجه کاندیداتوری از طرف جریان اصلاحات دیگر محلی از اعراب ندارد.

پیش از این نیز، علی کامرانی در بیانیه ای عجیب مجازی اعلام کرده بود از کاندیدای انتخاباتی حمایت نخواهد کرد، وی نیز در این بیانیه خود را رهبر و لیدر این جریان در کهگیلویه از طرف طیف مرحوم لاهوتی معرفی کرده بود، البته بعدها و با انتخاب علیرضا کفایی بعنوان رئیس مجمع اصلاح طلبان استان مشخص شد این بیانیه حکایت از دلخوری های بعد از عدم انتخاب او بوده است.

در همین رابطه، صفحه ایستاگرامی پرسه زن در واکنش به مصاحبه سید نعمت الله صدوقی نوشت: اصلاح‌طلبی به عنوان یک اندیشه و تفکر در سال‌های اخیر مشی خود را بر بازنگری و تولید اندیشه اصلاحی گذاشته است و کنش و یا عدم کنش در این جریان حول این مفاهیم معنا و تفسیر می‌شود. اما گویا اصلاحات در کهگیلویه یک جزیره خودمختار است که در کلونی‌های محدود و خانوادگی دنبال اثبات خود به این و آن است.

هیچ ایرادی بر اظهار نظر سید نعمت الله صدوقی و امثال او به عنوان یک شهروند عادی وارد نیست ولی اینکه بخواهیم نقش و جایگاهی اصلاح‌طلبانه برای وی در نظر بگیریم، از انصاف و واقعیت به دور است.

فردی که هیچ جایگاه و نقشی حتی در همان کلونی محدود ندارد و مدام توسط نیروهای دیگر از جمله علی کامرانی به بیرون هدایت می‌شود و چه در زمان مرحوم لاهوتی توسط وی و چه بعد از وفات ایشان جدی گرفته نمی‌شود.

حالا همین فرد که زمانی نه چندان دور نقش مشاور برای محمد موحد در دوره انزوا و حتی تحریم اصلاح‌طلبان در بعد از دوره ۸۸ در جولکی بهبهان را بازی می‌کرد به حرف آمده است و تئوری بافی می‌کند.

همین فرد در انتخابات شورای شهر نیز نتوانست اندک اعتمادی به دست بیاورد.

کاش صدوقی به همان شغل اصلی‌اش اکتفا می‌کرد و خیلی خود را درگیر مسائل بزرگتر نمی‌نمود که بعید است هیچ گوشی برای حرف‌های صدوقی و امثال او در کهگیلویه وجود داشته باشد.

نسل جدید سال‌هاست عبور از صدوقی‌ها را کلید زده‌اند و منتظر چراغ راه و نظریه از سوی صدوقی و‌ امثال وی نیستند.

در این مجال که تکاپوی فعالیت سیاسی و انتخاباتی در میان اصلاح طلبان رخت بر بسته و دعواها و مناقشات قدیمی پایان یافته دیگر بیانیه نویسی و اعلام موضع انتخاباتی موضوعیت پیدا نمی کند، دیگر نه خبری از حضور جمعی اصلاح طلبان در انتخابات است و همچنین بنا نیست  از حضور اصلاح طلبان در انتخابات اقبال عمومی صورت گیرد، پس این دعواها «فلانی کاندیدای جریان نیست» « از فلانی حمایت نخواهیم کرد» بی معنی جلوه می کند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 واقع بین دنا 1402/6/22 13:20:16

    سلام این مشکل بر می گرده به نبود احزاب اگر احزاب کاندیداها را معرفی می کردند این مشکل بوجود نمی آمد الان چندین ساله که مرکز نشینان با این رفتارهاشون دنبال اختلاف بین نیروهای اصلاح طلب و باهدف جذب نیروها به سمت طرفداران خودشون هستند نیروهای اصلاح طلب باید موقعیت طلب باشند و در دام اینها قرار نگیرند هدف اصلی آنها رقابت بین موحد و بزرگواری است سایر کاندیداها در بویراحمد و کهگیلویه و گچساران برای تخریب آرا و ایجاد اختلاف است.

    پاسخ
  • 2 شهروند دهدشتی 1402/6/21 22:26:15

    آقای صدوقی و دکتر کامرانی درست فکر می کنند وقتی که لیدر های اصلی وبا نفوذی که که روزگاری طعم شکست در میدان انتخابات را هم چشیده اند از نامزد اصلاح طلب ( دکتر کامرانی) پشتیبانی نمی کنند و براساس فکر وتعصبات قوم وقبیله ای از آقای عدل هاشمی پشتیبانی می کنند و یا از ترس شکست کنج عزلت می نشینند وهواداران خودرا ترغیب به رای ندادن به کاندید اصلاح طلبان درشهرستان می کنند چطور می توانند از کسانی که تا کنون بدور از هرگونه تعصب قبیله ای برمرام خود ثابت قدم بوده اند ایراد بگیرند . پس سخنان حضرت حجه السلام صدوقی وآقای دکتر کامرانی کاملاً براساس مرام اصلاح طلبی صحیح است . ازطرفی به عنوان یک اصلاح طلب واقعی حق قانونی اظهار نظر دارند.

    پاسخ
  • 3 سید صالح 1402/6/21 19:47:14

    برادر چرا با آقای صدوقی اینطور برخورد میکنید؟ ایشان حرف بدی نزده، البته اگر اسم از کاندیداهای پیش ثبت نامی نمیبرد بهتر بود، چون طبق شنیده ها شورای هماهنگی اصلاح طلبان بنای ورود به انتخابات یا معرفی کاندیدا ندارد.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها