یادداشت
گفتگو و گزارش

استاندار؛


۴۸۵ مدرسه سنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۸۵ مدرسه سنگی و ناایمن در سطح این استان وجود دارد که باید با مدرسه‌های جدید جایگزین شود.

۴۸۵ مدرسه سنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

اَفتونیوز| سید علی احمد زاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان از اضافه شدن ۳۴۵ کلاس درس جدید در اول مهر ماه امسال به فضاهای آموزشی این استان خبر داد و افزود: این فضاهای آموزشی در مناطق ۱۳ گانه استان ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته اند.

وی اظهار کرد: ۹۵۰ میلیارد تومان در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان برای مدرسه سازی به استان اختصاص یافت که یک حرکت تحول سازی در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جریان مدرسه سازی دائمی و باید بر مدار حرکت باشد، خاطرنشان کرد: ۴۸۵ مدرسه سنگی و ناایمن در سطح این استان وجود دارد که باید به سرعت مدرسه های نو جایگزین این مدارس سنگی و فرسوده شوند.

احمدزاده تصریح کرد: با آینده نگری و برنامه ریزی باید مشکلات و کمبودهای مدارس رفع شوند و همزمان باید با مدارس در دست اجرا و ساخت، پروژه های جدید تعریف کنیم و مدارس آماده برای افتتاح داشته باشید.

وی به تدوین طرح جامعی از نیاز فضاهای آموزشی در همه نقاط استان تاکید کرد و ادامه داد: در هیچ برهه ای از زمان نباید وقفه ای در پروژه مدرسه سازی و یا احداث فضای آموزشی این استان بوجود آید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حجم بالای تراکم دانش آموزی در یاسوج مرکز استان و شهرستان بویراحمد و کمبود فضای آموزشی در همین منطقه اشاره و عنوان کرد: امروز در این شهرستان با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم در حالی که در گذشته فضاهای آموزشی به غیر مراکز آموزش و پرورش واگذار شده اند و این مسأله باید بررسی شوند.

احمدزاده با اشاره به نزدیک شدن به ماه مهر تاکید کرد: از مدیرکل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و سایر مدیران مرتبط با موضوع تعلیم و تربیت می‌خواهم طوری برنامه‌ریزی کنند که در آغاز سال تحصیلی مشکلات مدارس را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه برخی کارها نیازمند مدیریت است، اظهار کرد: اینکه فکر کنیم بدون اعتبار نمی‌توانیم تحول ایجاد کنیم امر معقولی است اما مبنای تحولات همیشه اعتبار و اقتصادی نبوده بلکه تفکر و هنر خوب است و اگر بتوانیم این مهم را حاکم کنیم بسیاری از برنامه‌ها را می‌توانیم بدون اعتبارات سنگین انجام دهیم و موفق شویم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه با آن دست به گریبان هستیم بدلیل نبود انسجام در کارهاست، آموزش و پرورش دستگاهی مهم، زیربنایی، تحول آفرین و گسترده است اگر انسجام و بهره‌وری به خوبی در این اداره شکل بگیرد علاوه بر اینکه راندمان کار افزایش می‌یابد جلوی هدر رفت‌ها را هم می‌توان گرفت.

احمدزاده تاکید کرد: آموزش و پرورش بر روی بهره‌وری حساب باز کند و از اعتباراتی که در اختیار دارد نهایت استفاده را ببرد، ضمن اینکه از آموزش و پرورش حمایت می‌کنیم اما انتظار داریم با همین اعتبارات اولیه‌ای که در اختیار دارد میدانی و عملیاتی پای کار و در صحنه باشند.

وی از آموزش و پرورش خواست تا کار گسترده‌ای انجام دهد و  گزارش دهند که کجای کار هستیم و چه مواردی را نیاز داریم و با چه کمبودها و مشکلاتی مواجهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تیم آموزش و پرورش پای کار باشد و از مدارس مناطق مختلف سرکشی کنند و آنچه مورد نیاز مدارس است را تهیه و در اختیارشان قرار دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از اول مهر ماه همه مسئولان در کنار دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب باشند، گفت: همه امکانات استان برای بازگشایی باشکوه مدارس و نظام تعلیم و تربیت بسیج شود.

احمدزاده تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان گاز، برق، آب و مخابرات هر جایی که فضاهای آموزشی نیازمند کمک، همکاری و ارائه خدمات هستند اولویت کار قرار دهند و نباید گاز مدارس در زمان بازگشایی مدارس قطع باشد و در زمینه هزینه و سایر مسایل آموزش و پرورش و شرکت گاز با هم بررسی کرده و رفع کند.

وی عنوان کرد: برای تامین سرویس مدارس، دانشگاه ها و روان‌سازی ترافیک و ایجاد امنیت در سال تحصیلی جدید شهرداری ها، حمل و نقل، نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط همکاری جدی داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با توزیع بسته های آموزشی و نوشت افزار برای دانش آموزان نیازمند در سطح استان تاکید کرد: دستگاه‌ها و نهادهایی که قصد توزیع بسته‌های آموزشی و نوشت افزار در سطح استان بین دانش آموزان نیازمند دارند طوری عمل کنند که همپوشانی و موازی کاری نشود و با محوریت آموزش و پرورش این مهم انجام شود.

احمدزاده در خصوص ایاب و ذهاب دانش آموزان معلول و استثنایی استان تصریح کرد: از محل اعتبارات استانی برای تردد و ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی و معلول کمک خواهیم کرد همچنین شهرداران نیز کمک کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اقدامات خوبی که در چند ماه اخیر توسط آموزش و پرورش انجام شد تقدیر کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر سراسر کشور کار خوبی بود که فاخر و باشکوه در استان انجام شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها