یادداشت
گفتگو و گزارش

دادگستری به استخدام های غیرقانونی در کهگیلویه و بویراحمدورود می کند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کسانی که سعی دارند افرادی را در ادارات استخدام کنند به شدت برخورد خواهد شد.

دادگستری به استخدام های غیرقانونی در کهگیلویه و بویراحمدورود می کند

اَفتونیوز| محبوب افراسیاب در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم انتخاباتی با بیان اینکه انتخابات مظهر جمهوریت و مردم سالاری است، گفت: فرزندان انقلاب در میدان، باید فضایی بسیار امن را در تحقق شعار رهبری مهیا کنند.

نماینده ی عالی دستگاه قضایی در استان گفت: در این موارد اگر جرمی مرتکب شوند دستگاه قضایی به صورت جدی برخورد خواهد کرد و برای ما فرق ندارد که مجرم جز کدام حزب یا باند باشد،  وظیفه ما ایجاد شرایط کاملاً امن برای انتخابات است و کسانی که به امید کاندیداها کار می‌کنند اگر تخلفی انجام دهند و به امید وعده کاندیداها کار کنند و قانون را نادیده بگیرند برخورد خواهد شد.

 وی بیان داشت: ما نیز همه برادر هستیم و در نظام باید، عدالت را برقرار کنیم و همانطور که رهبری فرمودند «رأی مردم حق الناس است» و باید از حق الناس صیانت شود.

افراسیاب سپس با توصیه با نهادهای امنیتی در خصوص رصد تخلفات انتخاباتی تصریح کرد: مقامات امنیتی توجه داشته باشند ضمن رعایت بی‌طرفی در انتخابات، اگر تخلفی صورت گرفت خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد و ما نیز باید بی‌طرف باشیم تا مردم به ما اعتماد داشته باشند.

 مقام ارشد قضایی استان با اشاره به این که دشمنان در همه برهه های انقلاب و جمهوری اسلامی بدنبال ناامید کردن مردم هستند، افزود: دشمنان دنبال سلب اعتماد مردم هستند و اگر کسی رعایت نکند با دشمن همدست خواهد بود.

افراسیاب در پایان ضمن توصیه کاندیداها به رعایت تقوای سیاسی و اخلاق سیاسی عنوان کرد: با تخریب رقیب کسی موفق نخواهد شد و در نتیجه، مقررات قانونی در انتخابات برقرار خواهد شد.

فضای رسانه‌‌ای کهگیلویه و بویراحمد رصد می‌شود

در ادامه این نشست سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: فضای رسانه‌ای استان یک فضای فرصت گستر است و همراه  دیدگاه دادگستری است که  دیدگاه مشارکت حداکثری است.

وی با بیان اینکه وضعیت در استان ما خیلی مناسب است و وظیفه ما نیز ایجاد شور و شرکت مردم در انتخابات است، گفت : ممکن است تخلفاتی در بحث رسانه نیز شکل بگیرد و ما نیز رسانه‌ها را رصد کردیم و با کسانی که امنیت مردم را مشوش کنند برخورد خواهد شد و اگر رسانه‌ای که نظام را در برابر مردم ضعیف نشان دهد حتماً برخورد خواهد شد.

 وی گفت: تلاش دادگستری و دادستانی مرکز استان هماهنگی و همراهی در برگزاری یک انتخابات پرشور است و همه مسئولان نیز باید در این راستا تلاش کنند.

ملک حسینی انتخابات کاملاً مردمی است و اگر تخلفی صورت گیرد دادگستری به شدت برخورد خواهد کرد و خدماتی که حق مردم است باید به آنها داده شود و هیچ مسئولی حق ندارد این خدمات را در حوزه انتخابات به سود خود انجام دهد.

 این مسوول بیان کرد:کسانی که سعی دارند افرادی را در ادارات استخدام کنند و نیز به شدت برخورد خواهد شد و در این شرایط چه مردم باید اعتماد داشته باشند اگر مدیری بخواهد این اعتماد را از بین ببرد و با وی به شدت برخورد خواهد شد و مردم بدانند ما کنار مردم خواهیم بود و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی 

در ادامه عیسی حسنی با بیان اینکه مردم استان ما همیشه در حوزه انتخابات مردم پیش قدم بوده‌اند، افزود: انتخابات در استان ما خیلی حساس است و ما باید با دقت و هوشیار باشیم تا مشکلی پیش نیاید.

 وی گفت: ما برنامه پیشگیری از وقوع جرم در این حوزه را از ماه های گذشته شروع کرده‌ایم در این حوزه تصویب شده است که جرائم انتخاباتی در استان در شعبه ویژه در دادگاه‌ها رسیدگی و سریع اقدام شود.

حسنی عنوان داشت: سایت‌های خبری استان رصد می شوند و کسی یا سایتی نباید مطلبی بزنند که باعث تشویش اذهان عمومی شود، سبب ایجاد ناامنی می‌شود و به شدت با این سایت‌ها برخورد خواهد شد و این رصد‌ نیز تا بعد از انتخابات انجام می‌شود.

 وی بیان کرد: سازمان بازرسی نیز با ادارات دولتی و مدیرانی که از امکانات دولتی به نفع کسی نیز که سوء استفاده کننده به شدت برخورد خواهد کرد.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان درپایان استفاده از اسلحه را در مورد نکوهش قرار داد و عنوان کرد: کسانی که با  اسلحه قدرت‌نمایی کنند برخورد خواهد شد همچنین با کسانی که با سلاح قدرت نمایی ‌کنند.افرادی که استخدام‌های خارج از قانون را در ادارات دولتی دارند برخورد می‌شود.

برخورد با استخدام‌های خارج از قانون ادارات

دانشی معاون سازمان بازرسی استان در این جلسه عنوان کرد: سازمان بازرسی در تخلف مدیران و اداراتی که بدون توجه به قانون و دیگر عوامل، کسی را استخدام کنند به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتصابات در ادارات نیز تحت رصد اشت و با همه موارد برخورد خواهد شد، تصریح کرد: ما به عنوان دستگاه نظارتی از کم کاری مدیران نیز برخورد خواهیم کرد و دستگاه‌های دولتی نیز باید از جناح بازی خودداری کنند و دنبال استخدام‌های فله‌ای و خویشاوندی نباشند و انتصاب مدیران در ادارات دولتی باید طبق قانون صورت پذیرد.

 وی درپایان گفت: تسهیلات و کمک‌های دولت به مردم نیز نباید به بهانه انتخابات باشد چون در وحدت جامعه نیز صدمه وارد می‌کند و اداراتی را که پرچمدار استخدام‌های غیرقانونی باشند نیز به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

جوکار رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان ضمن تشکر از مجموعه دادگستری، گفت: همه کسانی که با موضوع انتخابات سر و کار دارند راهبردهایی را که مقام معظم رهبری فرمودند آنها را نیز باید اجرا کنند و تکالیف ما نیز همین راهبردها است.

 وی افزود: در استان ما بعضی از مجموعه‌های مدیریتی به قانون پایبند نیستند چه جابجایی پست‌های سازمانی و ...... در جهت انتخابات می‌باشد که باید طبق قانون تذکر و برخورد شود.

 وی بیان داشت: ایجاد رقابت صحیح و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات باید اجرایی شود و بخشداران استان نیز در این زمینه باید بی‌طرف باشند و اگر کسی تخلفی انجام دهد به شدت با او برخورد خواهد شد.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها