یادداشت
گفتگو و گزارش

معرفی برگزیدگان فیلم و عکس عاشورایی

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گچساران اسامی برگزیدگان مسابقه عکس و فیلم کوتاه عاشورایی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران معرفی شدند.

معرفی برگزیدگان فیلم و عکس عاشورایی

اَفتونیوز| به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گچساران اسامی برگزیدگان مسابقه عکس و فیلم کوتاه عاشورایی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران معرفی شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران گفت: در این مسابقه ۱۸۵ اثر از استان های گرگان ، اصفهان ، قم و کهگیلویه و بویراحمد به دبیرخانه مسابقه عکس و فیلم عاشورایی در شهرستان گچساران رسید و بعد از داوری برگزیدگان انتخاب و معرفی شدند.

اورنگ نارکی با بیان این خبر اظهار داشت: شرکت در این مسابقه برای تمامی هنرمندان و علاقمندان به هنر عکاسی و فیلم کوتاه با موبایل و دوربین آزاد بود و شرکت کنندگان با در نظر گرفتن همه موضوعات مسابقه و در هر بخش (حرفه ای و تلفن همراه) ۵قطعه عکس به دبیرخانه ارسال نمودند.

نارکی هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج فرهنگ عاشورایی ، و پاسداشت آئین های ویژه عزاداری و شناسایی استعدادهای نهفته هنر عکاسی عنوان کرد.

وی افزود: مهدی ذوالفقاری (یاسوج)، سیده مریم کشاورز (دهدشت)، فاطمه نیایی (گچساران) به ترتیب مقام اول تا سوم در بخش فیلم عاشورایی را از آن خود کردند .

نارکی ادامه داد : در بخش عکس عاشورایی هانیه ملک (گرگان) وآیلار عباسی (گچساران) رتبه اول را کسب نمودند .

وی بیان کرد: آیدا طاهری (گچساران) ، یاسر مرادی (گچساران) و صدیقه محمدی (گچساران) بعنوان برگزیدگان رتبه دوم معرفی شدند و ساناز علی نقی پور (اصفهان) و مریم معصومی (گچساران) رتبه سوم را کسب نمودند.

نارکی گفت : نکته های هنری نو و خلاقانه به محرم از معیارهای مورد توجه داوران نسبت به آثار ارسالی بود.

این مسئول فرهنگی  با اشاره به سهم بسیار بزرگ عکاسی در ترویج نگاه ظلم ستیزی و مبارزه با ظلم در فرهنگ اجتماعی، اظهار کرد: «عکاسی» پیش از هر چیز با نقش رسانه‌ای خود، می تواند در ثبت نگاه و زاویه دید عکاس جلوه هایی از این مراسم آئینی را به نمایش بگذارد.

رئیس اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران محرم و عاشورا را فرهنگی متاثر از نگاه و تمدن ایرانی دانست و مطرح کرد: مراسم ایام محرم شامل آداب و رسوم و آئین باشکوه مختلفی است که هر یک فرصت های فوق العاده ای برای عکاسی به وجود می آورند.

گفتنی است این مسابقه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران و با همکاری کانون بسیج هنرمندان بمناسبت فرا رسیدن ماه محرم ۱۴۰۲ در محورهای مسابقه را محرم و کودک – محرم و بانوان – هر خانه یک حسینیه – نذورات فرهنگی – نذورات هنری و … – آیین های سنتی – سوگواره محرم – محرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نماز ظهر عاشورا که بخش ویژه بود برگزار گردید .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها