یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت دریافتی؛


دستاورد سه ماهه شهرداری یاسوج/ رفتن«مقدم» و خواب زمستانی ابرپروژه های شهری در تابستان

با رفتن مقدم از شهرداری و انتخاب بهرامی به عنوان سرپرست شهرداری اگرچه در روزهای ابتدایی با رنگ آمیزی جداول و خط کشی خیابان ها، شهر جان تازه ای گرفت و همچنین با اعتباراتی که قبل از سفر ریاست جمهوری به شهرداری (و چند سازمان دیگر) داده شد، حقوق معوق کارکنان نیز پرداخت شد تا انگیزه کاری در میان کارکنان و کارگران شهرداری بیشتر شود اما این روزهای خوب برای یاسوج دوامی نداشت.

دستاورد سه ماهه شهرداری یاسوج/ رفتن«مقدم» و خواب زمستانی ابرپروژه های شهری در تابستان

اَفتونیوز| یادداشت دریافتی: یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و پایتخت طبیعت ایران زمین، به اذعان شهروندان و گردشگران از زیرساخت های شهری لازم برخوردار نیست و این روند از روز شکل گیری این شهر تاکنون به همین منوال بوده است.

در دوران ۶ ساله مدیریت نستهن مقدم در شهر یاسوج علیرغم انتقاداتی که وجود داشت، پروژه های بزرگ با رویکرد آینده نگری در این شهر آغاز شد و تا مراحل پایانی نیز پیش رفت که می توان از آنها به عنوان ابرپروژه های شهر یاسوج نیز یاد کرد.

اما با رفتن مقدم از شهرداری و انتخاب بهرامی به عنوان سرپرست شهرداری اگرچه در روزهای ابتدایی با رنگ آمیزی جداول و خط کشی خیابان ها، شهر جان تازه ای گرفت و همچنین با اعتباراتی که قبل از سفر ریاست جمهوری به شهرداری (و چند سازمان دیگر) داده شد، حقوق معوق کارکنان نیز پرداخت شد تا انگیزه کاری در میان کارکنان و کارگران شهرداری بیشتر شود اما این روزهای خوب برای یاسوج دوامی نداشت.

پروژه پل چهارم بشار که ساختمان عرشه پل تکمیل شده بود و فقط آسفالت آن مانده بود و حتی زیرگذر آن نیز کاملا ساخته شده بود و کمتر از یکماه کاری نیاز داشته تا به بهره برداری برسد، علیرغم اعتباراتی که در روزهای آخر مدیریت مقدم به آن تزریق شد به کما رفت و در سه ماهه تابستان که فصل طلایی پروژه های عمرانی بود به خواب زمستانی رفت.

بلوار ۴۵ متری آیت الله ملک حسینی نیز که توافقات آن انجام شده بود و زیرسازی ها و جدول گذاری در بخش های زیادی از آن نیز انجام شده بود به عنوان بزرگترین معبر شهری استان نیز در این سه ماهه در حاشیه خط کشی خیابان ها برای استقبال از رئیس جمهور مسکوت ماند و هیچ خبری از عملیات اجرایی در آن نبود تا اینکه با انتخاب احمدی کیش به عنوان رئیس شورا، وی اولین بازدید خود به عنوان ریاست شورا را به این پروژه اختصاص داد تا شاید بتواند آنرا فعال کند، اتفاقی که تاکنون نیفتاده است و بزرگترین بلوار استان همچنان در خواب تابستانی است.

سرنوشت ۴۵ متری سروک که همه تملک و جدول گذاری و بلوار وسط آن نیز انجام شده بود هم بهتر از پروزه های بزرگ شهری دیگر نبود و این بلوار هم در این تابستان کاملا به فراموشی سپرده شد و قیری که هم مانده بود به سمت محلات و خیابان های خاصی رفت تا این معبر که می توانست گره گشای بخشی از ترافیک شهر یاسوج باشد نیز همچنان چشم انتظار آسفالت بماند.

کارخانه بازیافت که مهمترین مطالبه مردم شهر یاسوج و روستاهای اطراف بود، علیرغم راه اندازی آزمایشی و افتتاح با حضور وزیر کشور با مشکلاتی از جمله عدم اجرای تعهدات دستگاههای خدمات رسان آب و برق و گاز مواجه شد و با مصوبه شورا قرار شد این کارخانه به شهرداری واگذار شود و فعالیتش با تمام ظرفیت از سرگرفته شود که طی سه ماهه تابستان این کارخانه نیز در کنار سایر پروژه های بزرگ شهری به خواب تابستانی برود.

حال اگر بخواهیم دستاوردهای سه ماهه سرپرست شهرداری و شورای شهر را بعد از استعفای مقدم بشماریم، فارغ از خط کشی هایی که عمرشان کمتر از سه ماه بود و گلکاری و رنگ آمیزی مسیر رئیس جمهور و البته با تبلیغات و هیاهوی زیاد رسانه ای، باید تعطیلی پروژه های بزرگ و حیاتی شهر را در بهترین فصل کاری برشمرد.

«این یادداشت از سری مطالب ارسالی مخاطبان است و انتشار آن به معنای تایید تمامی یا بخشی از آن نیست، شما نیز می‌توانید مطالب خود را برای ما ارسال کنید.»



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها