یادداشت
گفتگو و گزارش

آمار بالای سگ گزیدگی در گچساران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۱۶۳ مورد گزیدگی توسط سگ در گچساران رخ داده است.

 آمار بالای سگ گزیدگی در گچساران

اَفتونیوز|  دکتر حسین عسکری در جلسه شورای سلامت این شهرستان اظهار کرد: کلرسنجی و تست‌های میکروبی در حوزه آب شهری و روستایی گچساران انجام می‌شود.

 وی بیان کرد: در کنار تلاش خوب و اقدامات مناسب در این حوزه در برخی جاها نواقصی وجود دارد که باید برطرف شود.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به وجود سگ‌های بلاصاحب در این شهرستان تصریح کرد: متاسفانه تعداد سگهای بلا صاحب در حوزه شهر و روستا زیاد شده و این افزایش باعث ایجاد مشکلاتی در سطح شهرستان شده‌اند.

 عسکری عنوان کرد: در ۵ ماهه نخست امسال ۱۶۳ مورد گزیدگی توسط سگ در گچساران رخ داده است.

 وی گفت: شهروندان گچسارانی باید آگاهی لازم را داشته باشند، نسبت به غذا دادن سگ‌های ولگرد نیز حساسیت کمتری داشته و این اقدام را انجام ندهند تا باعث نشود که سگ‌ها برای حضور بیشتر در شهر تشویق شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: آگاهی مردم در مواجهه با سگ‌های ولگرد نقش مهم و استراتژیکی دارد. عسکری بیان کرد: سد معبر مواد غذایی یکی دیگر از مسائل مطرح در گچساران می باشد که از این مراکز توقع داریم مواد غذایی خود را اعم از آب معدنی دلسترها نوشابه‌ها و سایر مواد غذایی دیگر در زیر نور آفتاب قرار ندهند. وی افزود: با توجه به تاریخ انقضا و اینکه کالا هنوز تاریخ‌دار می‌باشد این اقدام باعث ایجاد فساد زود هنگام مواد غذایی خواهد شد. سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار کرد:اگر آب معدنی‌ها و سایر نوشیدنی‌ها در زیر نور قرار بگیرند ترکیبات پلاستیکی آنها وارد محتویاتشان می شود و منجر به بیماری‌های خطرناک خواهد شد.

عسکری اضافه کرد: نظافت جداول و کانال‌های آب در سطح شهر یکی از درخواست‌های شهروندان می‌باشد که باید این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.

غفار قنبری ظهر چهارشنبه در نشست شورای سلامت گچساران، افزود: ۳ نقطه در شهر دوگنبدان برای جمع آوری سگ‌های ولگرد پیش بینی شد و در کنار این موضوع، پاکسازی به لحاظ بیماری و عقیم سازی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه موقعیت دو محل جمع آوری با گلایه‌هایی همراه شد، اظهار کرد: جانمایی نقطه‌ای دیگر برای محل جمع آوری سگ‌های ولگرد پیش بینی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری دوگنبدان با تاکید بر اینکه اقدامات مطلوبی برای جمع آوری سگ‌های ولگرد انجام شده است، ابراز داشت: بخشی از سگ‌ها نیز به عشایر تحویل داده شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها