یادداشت
گفتگو و گزارش

حکایت مدارس نفتی در استان؛


۴۰ مدرسه در گچساران با علاء الدین گرم می‌شوند

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد از گرم شدن 40 مدرسه در شهرستان گچساران که شهرستان نفت خیز ایران است با علاء الدین‌های قدیمی نفتی خبرداد و تاکیدکرد که این وسایل گرمایشی کاملا غیراستاندارد هستند.

۴۰ مدرسه در گچساران با علاء الدین گرم می‌شوند

اَفتونیوز| "علی رحیمی انور " در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: با توجه به شرایط خاص عشایری و کوچ‌رو بودن برخی از عشایر، وسایل گرمایشی این مدارس هر ساله برای ما بحران ساز است و بدنبال این هستیم که وسایل گرمایشی استاندارد برای این ۴۰ مدرسه تهیه کنیم برای اینکه سلامت دانش‌آموزان به خطر نیفتد.

وی با اصرار بر خواهش خود مبنی براینکه اگر کسی بتواند در این موضوع کمک مالی کند استقبال زیادی می‌کنیم، اظهار داشت: مدارس سیار ما از نظر چادر و تجهیزات اولیه مشکلی ندارند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت خیرین و اداره کل نوسازی مدارس، هفت باب مدرسه اول مهر بازگشایی و جایگزین مدارس کانکسی می‌شوند و می‌توانیم کانکس‌ها را در اختیار مدارس زیر ۱۰ دانش‌آموز قرار دهیم.

رحیمی انور در خصوص ترک تحصیل دانش‌آموزان عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: این معضل برای آموزش و پرورش عشایر وجود داشته و به همین دلیل هم دبیرستان شبانه‌روزی در سرآبتاوه احداث شد.

وی با بیان اینکه، مقطع متوسطه اول را هم به این خوابگاه ضمیمه کرده‌ایم و دانش‌آموزانی که به مدارس دسترسی ندارند به خوابگاه معرفی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: فقط چند دانش‌آموز دختر در جلاله هستند که نمی‌خواهند در خوابگاه اسکان داشته باشند و بر اساس تصمیمی که گرفته شد امسال هزینه ایاب و ذهاب برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: مناطق و راه‌های سخت گذری داریم که باعث می‌شود نظارت بر مدارس این مناطق کمتر انجام گیرد، به طور مثال در بَردپهن زیلایی و شبلیز مارگون بدلیل مسدود شدن راه در زمستان، ایاب و ذهاب بسیار سخت انجام می‌گیرد و راهبران به دلیل این مسائل نمی‌توانند آنگونه که باید و شاید بر این مدارس نظارت کنند.

رحیمی انور افزود: سختی کار راهبران در بازدید از مناطق سخت گذر بالاست و اینگونه مسیر‌ها خطراتی دارند،  امیدواریم دولت، این جاده‌ها را ایمن کنند.

وی با تاکید براینکه یکی از معضلات موجود در رابطه با کار راهبران مناطق کوهستانی و سخت گذر این است که از نظر حق الزحمه، کار آنان با راهبران حوزه شهرها یکسان بوده و این در حالیست که اصلا کار راهبران عشایری مدارس کوهستانی قابل قیاس با راهبران شهری نیست.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه برای تامین سوخت عشایری، اول هر ماه حواله می‌دهیم، تصریح کرد: یک مؤسسه در تهران که سال گذشته از مدارس منطقه جلاله بازدید کرده بودند، مشکلات در‌های ورودی و  سیم کشی داخل مدرسه و سرویس بهداشتی را رفع کرده‌اند و برای تمام سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز عشایری ما بسته‌های حمایتی کیف و نوشت‌افزار تهیه و توزیع کردند.

رحیمی انور گفت: امسال گروه‌های جهادی آموزش و پرورش همین مدرسه را رنگ زده‌اند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها