یادداشت
گفتگو و گزارش

افتونیوز گزارش می‌دهد


از گفتاردرمانی فرماندار کهگیلویه تا بلاتکلیفی زمین‌های طرح بسیجیان شهر دهدشت

در حالی که سال ۱۴۰۰ طرح جامع شهری و الحاق زمین های طرح بسیجیان شهر دهدشت به طرح تفضیلی شهر تصویب نهایی و به شهرداری این شهر ابلاغ شد و اولین پروانه ی ساخت این زمین ها در ۱۴۰۱ صادر شد اما این زمین ها همچنان از نعمت آب و برق محروم هستند.

از گفتاردرمانی فرماندار کهگیلویه تا بلاتکلیفی زمین‌های طرح بسیجیان شهر دهدشت

افتونیوز| در حالی که در تاریخ   ۱۴۰۰/۸/۲۴ طرح جامع شهری و الحاق زمین های طرح بسیجیان شهر دهدشت به طرح تفضیلی شهر تصویب نهایی و به شهرداری این شهر ابلاغ شد و اولین پروانه ی ساخت این زمین ها در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰   صادر شد اما  این زمین ها همچنان از نعمت آب و برق محروم هستند و این عدم برخورداری از حداقل ها مانع بزرگی جهت ادامه ی ساخت و ساز در این مناطق است .

یکی از مالکین طرح بسیجیان در گفت و گوی با خبرنگار اَفتونیوز گفت: این زمین ها تقریبا نزدیک به ۳۳ سال یعنی در سال ۶۸ _۶۷ به مالکین تحویل داده شد و زمانی که زمین ها خریداری شد قول دادند طی یکی دوسال مشکلات حل و قابل ساخت شوند و این روند ادامه یافت و این زمین ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند تا زمان وزارت سردار قاسمی مشکلات تا حدودی حل شد وبه مرحله ی ساخت و ساز رسیدند و حدود دو سال پیش مجوز ساخت و ساز صادر شد و طی این ۲ سال هر چه پیگیر آب و برق شدیم خبری نشد .

فرماندار شهرستان مرتب مصاحبه دارند که برق هیچ مشکلی ندارد و عده ای هم شروع به ساخت و ساز کردند و خود و فرزندانشان در زحمت هستند اما برای اعطای امتیاز برق امروز و فردا میکنند و دود این مشکل به چشم شهروندان می رود و فرماندار مصاحبه ای هم با صداوسیما داشتند که از شبکه دنا پخش شد که برق هیچ مشکلی ندارد اما اینگونه نیست زمین ها نه آب دارند و نه برق !

فقط ۲خانه امتیاز آب دارند و یک خانه نیز به علت نزدیکی به خیابان اصلی برق موقت دارد .

فرماندار مرتب می گوید هر کس پروانه ساخت بگیرد تا برق دهیم اما بعد از آن هیچ مرجع پاسخگویی نیست .

مالک دیگری در این مورد گفت : دو سال پیش زمینی خریدم و پروانه ساخت هم گرفتم فرماندار هم گفت شما کار کنید ما امکانات می دهیم و با سختی از اداره ی آب انشعاب گرفتیم و هزینه ای اضافه تر هم متقبل شدم .

الان نزدیک ۲ ماه است تقاضای انشعاب برق داده ام مسئولین محترم امروز و فردا می کنند و برق به ما نمی دهند و اصرار ما هم راه به جایی نمی بره .

وقتی مجوز از تهران صادر شده  مسئولین اداره جات باید با ما همکاری کنند و امکانات به ما بدهند اما هیچ گونه همکاری نمی شود مشکل من الان برق است .

مگر وقتی طرحی تایید می شود نباید به ما امکانات بدهند و فرماندار وقتی به روی زمین من می آید و شرایط را می بیند چرا امکانات نمی دهد؟ من مستاجر هستم و فشار اقتصادی زیادی را تحمل می کنم چرا همکاری با ما نمی شود؟

مالک دیگری در پاسخ خبرنگار اَفتونیوز  در این مورد گفت: وقتی طرح جامعی تصویب می شود و قبل از ارسال به وزارت کشور باید فکر امکانات آن را کنند و از تایید این طرح ۲ سال می گذرد اما همچنان خبری از امکانات نیست و فرماندار کهگیلویه می گوید پروانه ساخت بگیرید امکانات می دهیم خوب وقتی آب نیست چگونه شروع به ساخت کنیم؟اداره آب از کم بودن فشار آب می گوید و اداره برق از نبود پایه برق سخن می گوید !

با رجوع به تاریخ ابلاغ طرح جامع شهری متوجه می شویم حدود ۲ سال از این ابلاغ می گذرد اما همچنان این زمین ها معطل امکانات اولیه آب و برق هستند آیا دو سال زمان کمی برای آوردن ادارات خدمت رسان پای کار بوده است؟ ۲ سفر ریاست جمهوری به استان داشت در این ۲ سفر برای رایزنی این حداقل امکانات کفایت نمیکرد؟ این حجم زمین اگر ساخته شود چه مقدار از مشکلات مسکن و گرانی اجاره بها در شهر دهدشت را تعدیل می بخشد؟ چرا فرماندار شهرستان کهگیلویه به جای گفتار درمانی به صورت جهادی در پی دادن به امکانات به این زمین ها و حل همزمان مشکل مسکن در شهرستان نیست؟ ۲ سال زمان کمی برای حل این مشکل نیست و این نهایت ضعف مجموعه دولت در شهرستان را نشان میدهد که طی این ۲ سال کوچک ترین قدمی به جز گفتار درمانی برای حل این مشکل برنداشته اند .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها