یادداشت
گفتگو و گزارش

لاشه ۲ راس "قوچ" در یکی از محورهای ارتباطی کهگیلویه وبویراحمد کشف شد

مدیر کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: لاشه ۲ راس قوچ که خارج از استان شکار شده توسط محیط بانان پارک ملی دنا و پاسگاه انتظامی "میمند" کشف و ضبظ شد.

لاشه ۲ راس "قوچ" در یکی از محورهای ارتباطی کهگیلویه وبویراحمد کشف شد

اَفتونیوز| "اسلام جاودان خرد" اظهار کرد: پیرو تماس تلفنی طبیعت دوستی به سامانه ۱۵۴۰ مبنی بر شکار ۲ راس قوچ توسط ۳ نفر متخلف در یکی از استان های همجوار و حرکت به استان کهگیلویه وبویراحمد، یگان حفاظت پارک ملی دنا با هماهنگی دادستان شهر سی سخت، همکاری فرماندهی پاسگاه انتطامی میمند و یگان امداد مرکز استان بخشی از مسیر جاده مواصلاتی یاسوج به اصفهان در محدوده جغرافیایی کهگیلویه وبویراحمد را پایش و کنترل کردند.

جاودان خرد ادامه داد: تیم پایش پس از ساعت ها رصد، سه نفر متخلف را به محض ورود به استان دستگیر و از آنها لاشه ۲ راس قوچ به همراه یک قبضه اسلحه و سایر ادوات شکار کشف کردند.

بالای ۲۰۰ گونه جانوری شامل انواع خزنده ، پرنده ، پستاندار، آبزی و دوزیست در منطقه حفاظت شده دنا در کهگیلویه وبویراحمد زیست می کنند اما این منطقه گونه جانوری قوچ ندارد.

وی افزود : با دستور مستقیم دادستان هر سه متخلف روانه زندان شدند و خودروی آنها نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سازمان محیط زیست، مناطقی با ارزش زیست‌محیطی در قالب ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره، مناطق چهارگانه (پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه‌های حیات وحش، مناطق حفاظت‌شده) و مناطق شکارممنوع را تحت حفاظت دارد.

یک پارک ملی "دنا" با وسعت ۲۵ هزار و ۸۲۳ هکتار دارد اگرچه در این خطه پناهگاه حیات وحش یا زیستگاه‌های نمونه جانوران وحشی و اثر طبیعی ملی، پدیده‌ها یا مجموعه‌های گیاهی جانوری کم‌نظیر نیست.

هفت منطقه حفاظت شده با مساحت ۱۸۰ و ۷۶۳ هکتار بنام های "دنا" با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، "دنای شرقی" با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، "خاییز سرخ" با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، "خامی" با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، "دیل" با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، "سولک" با ۲ هزار و ۴۲۸ هکتار و "سیوک" با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

استان ۶ منطقه شکار ممنوع شامل: "کوه حاتم تلرش" حد فاصل شهرستان بهمئی و لِنده و بهبهان در خوزستان، "پادنای سمیرم"، "ماغر" در شهرستان بهمئی، "لار" در شهرستان باشت، "خرم ناز" در بویراحمد و "کوه اشکر" در شهرستان چرام است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها