یادداشت
گفتگو و گزارش

واکنش سخنگوی قوه قضاییه به ممنوع التصویری خاتمی

مسعود ستایشی؛ در این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا برخی رسانه‌ها برای انتشار تصاویر و اخبار سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات تحت فشار قرار می‌گیرند، این در حالی است که پیش از این حتی از گفتار و رفتار چهره‌های سرشناس و رسانه‌های اصولگرا هم اینطور برمی‌آمد که محدودیت‌های پیشین برداشته شده است.

واکنش سخنگوی قوه قضاییه به ممنوع التصویری خاتمی

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه این هفته نیز با پاسخ‌های ستایشی به سوالات خبرنگاران برگزار شد. سوالاتی از پرونده بازداشت گروه تروریستی داعشی تا تایید دستگیری فرزندان مسئول ارشد قضایی و از آخرین وضعیت پرونده ۲ روزنامه‌نگار زندانی تا ممنوع التصویری خاتمی.
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به یک سؤال درباره اعمال محدودیت‌های جدید در خصوص انتشار تصاویر و اخبار سید محمد خاتمی، اظهار بی‌اطلاعی کرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت مطبوعاتی این وزارت را مرجع پاسخگویی به این موضوع معرفی کرد.
مسعود ستایشی؛ در این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا برخی رسانه‌ها برای انتشار تصاویر و اخبار سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات تحت فشار قرار می‌گیرند، این در حالی است که پیش از این حتی از گفتار و رفتار چهره‌های سرشناس و رسانه‌های اصولگرا هم اینطور برمی‌آمد که محدودیت‌های پیشین برداشته شده است. آیا دستورالعمل جدیدی در این خصوص برای رسانه‌ها تعریف شده است؟ گفت: آنچه که من مطلع هستم حوزه رسانه‌ای بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
آخرین وضعیت پرونده ۲ روزنامه‌نگار زندانی
ستایشی سپس درباره پرونده «الهه محمدی» و «نیلوفر حامدی» دو روزنامه‌نگار متهم به همکاری با دولت متخاصم آمریکا، خطاب به خبرنگار طرح‌کننده سؤال گفت: اینکه می‌گویید وکیل الهه محمدی و نیلوفر حامدی گفته است که موکلان آن‌ها از اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا تبرئه شده‌اند، استنادی برای آن نیست و من ندیدم که تا کنون چنین چیزی از وکلای محترم نیلوفر حامدی و الهه محمدی مطرح شده باشد.
وی تأکید کرد: طبق آخرین اظهار نظری که از سوی وکلای این دو متهم منتشر شده مطلبی دال بر تبرئه شدن آنان از عنوان اتهامی همکاری با دولت آمریکا ذکر نشده است و بالعکس آمده بود که به این دو نفر عنوان اتهامی مورد بحث تفهیم شده است.
سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: پرونده در حال حاضر در مرحله رسیدگی و اتخاذ تصمیم قانون است.
وی در این حال  با اشاره به ناکام ماندن عملیات تروریستی در تهران گفت: تروریست‌های‌ وابسته به گروهک تروریستی داعش به دنبال بمب‌گذاری در مراسم جاماندگان اربعین و مراسم آغاز مدارس بودند؛ در عملیات دستگیری این گروهک، ۳۰ تروریست بازداشت شدند.
وی ادامه داد: در این پرونده فردی که در حوزه شیمی تحصیل کرده و زمانی با گروهک تروریستی داعش در سوریه و مقطعی در عراق نیز همکاری داشته، با هدایت سرحلقه‌های این گروهک اقدام به ساخت بمب و آزمایش آن در برخی شهرستان‌های آذربایجان غربی کرده است. همچنین اعضای این گروه با همکاری با سرشبکه‌های خارجی اقدام به ساخت جلیقه‌های انفجاری و تله‌های انفجاری که با تلفن همراه کنترل می‌شد، کرده بودند. تروریست‌ها می‌خواستند این بمب‌ها را در مراسم جاماندگان اربعین در تهران و نیز تجمعاتی مانند شروع مدارس منفجر کنند.
وی افزود: یکی از عوامل تروریست که قصد داشت برخی مواد منفجره را به تهران منتقل کند، در یکی از استان‌های همجوار تهران شناسایی شد و با نیابت قضایی اخذ شده از استان آذربایجان غربی و طی عملیاتی پیچیده، شناسایی شد که پیش از دستگیری قصد انجام عملیات انتحاری داشت اما به سرعت دستگیر شد. در این عملیات دو نفر از مدافعان امنیت مجروح شدند.
هشدار به همکاران رسانه‌‌ای
ستایشی در ادامه درباره همکاری با رسانه‌های فارسی‌زبان معاند از داخل کشور تأکید کرد: همکاری و ارایه اطلاعات و اخذ سفارش از رسانه‌های تروریستی هیچ‌گونه قابل پذیرش نخواهد بود و فعالیت آنها از سوی نهادهای امنیتی و قضایی مورد بررسی و پایش و رسیدگی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: شبکه‌ها و رسانه‌های تروریستی که با اهداف ضدامنیتی و مخرب به ترویج خشونت کور و حمایت از تجزیه‌طلبی و حمایت از تفرقه و سایر اهداف مغرضانه در قالب فعالیت‌های به ظاهر رسانه‌ای مشغول هستند، از دایره رسیدگی و دقت‌های فنی ما خارج نیستند و مرتبطین داخلی و خارجی آنها مورد تعقیب قرار خواهند گرفت.
نجومی‌بگیران پتروشیمی امیرکبیر کجا هستند؟
سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده نجومی‌بگیران پتروشیمی امیرکبیر و شرایط کنونی مدیران متخلف آن گفت: سازمان بازرسی کل کشور در اجرای تکالیف قانونی، وظایف خود را در خصوص پرونده امیرکبیر به خوبی انجام داده است و با نظر این سازمان اعمال ۲۵ نفر از مدیران این پتروشیمی واجد اعمال مجرمانه بوده که پرونده آنها برای بررسی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ناحیه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارسال شده است.
وی افزود: دادسرا تصمیم قانونی لازم را با توجه به تمامی زوایا و ابعاد پرونده اتخاذ خواهد کرد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها