یادداشت
گفتگو و گزارش

پاسخی به یک پرسش انتخاباتی در کهگیلویه؛


«علی مژدهی پور» در کنار یا در مقابل موحد؟

در این تحلیل به پرسش مهم مردم در خصوص انتخابات ۱۴۰۲ پاسخ داده ایم، علی مژدهی پور در معادلات انتخاباتی در کنار یا در مقابل نماینده کهگیلویه ایستاده است.

«علی مژدهی پور» در کنار یا در مقابل موحد؟

اَفتونیوز| انتخابات کهگیلویه با توجه به حساسیت و مشارکت گسترده مردم همواره از ماه ها قبل استارت خود را آغاز می کند و همگان با توجه به حضور همزمان بزرگواری و هاشمی و موحد انتخابات را سه ضلعی می دانستند و افرادی مثل سعادتیان ،دهبانی، باقریان و شیخ عبدی پور را جز اضلاع اصلی و دارای پایگاه رای قوی نمی دانستند و این افراد با توجه به حساسیت انتخابات امسال حتی نمیتوانند از این فرصت جهت خودنمایی برای دورهای آینده استفاده کنند.

اما حضور علی مژدهی پور چینش سه ضلعی را دچار تردید ساخت و دو فرضیه را به ذهن مخاطبان القا کرد :

فرضیه اول مژدهی پور در سایه ی موحد جهت تغییر بازی آمده که رقبا خیالشان راحت باشد و فعالیت های کنترل شده خود را ادامه دهند تا در روزهای آخر به نفع موحد کناره گیری کند.

 طرفداران این فرضیه معتقدند مژدهی پور نیروی موحد است و هیچ گاه بدون اذن او گامی برنمی دارد و با توجه به فشارهای متعددی که از جهات مختلف روی دوش موحد سنگینی می کند آمده است تا بخشی از سناریوی جدید انتخاباتی نماینده را تکمیل کند.

فرصیه دوم عده ای دیگر، اعتقاد دارند مژدهی پور در جهت مقابله با موحد آمده است، این گروه استدلال می کنند، تقابل مژدهی پور با موحد را می بایست در انتخابات سال ۱۳۸۶ جست و جو کرد، آنجا که موحد رغبت خاصی به حمایت از اون نشان نداد.

«هر کس توانایی آمدن به بهبهان را دارد بیاید و هر کس قادر به آمدن نیست در کهگیلویه بماند و به رستاد یا بزرگواری رای دهد» 

چنین نقل می شود که این جمله  در سال ۱۳۸۶ از طرف موحد خطاب  به طرفداران اش گفته شده است، جمله ای که  همچنان بر سر مژدهی پور و هواداران اش سنگینی می کند  و اعتقاد دارند در آن زمان راه مژدهی و موحد از هم جدا شد!

طرفداران فرضیه اول هیچ دلیلی برای اثبات فرضیه خود جز اینکه هر کس در کهگیلویه رشد کرد در زیر چتر موحد بود ندارند اما دلایل برای فرضیه دوم بیشتر است همراهی عده ای با مژدهی که دور قبل در کنار موحد قرار داشتند  و به نظر می‌رسد اکنون دلخوری هایی دارند یا توئیت مژدهی در حمله به مدعیان عزت نشانگر حمله و تقابل با موحد است و اگر قرار بود مژدهی در آخر کنار موحد بایستد چنین حمله ای را آغاز نمی کرد و از طرفی مژدهی با توجه به حضور در سطح ملی و قوه قضائیه و ارتباط نزدیک با سران این قوا در گذشته و حال ریاست جمهوری رئیسی شاید به جهت آزمودن دوباره شانس خود آمده است اما چیزی که واضح است حضور مژدهی پور در صحنه انتخابات تغییرات شگرفی در چینش ها و تحلیل های انتخاباتی پدید آورده و با توجه به حضور گذشته مژدهی پور در انتخابات کهگیلویه و بهبهان نمیتوان وی را حریف دست پایینی تصور کرد و رقبا نمیتوانند حضورش را نادیده بگیرند  و شاید جریان مژدهی را باید جریان مقابله با خودکامگی موحد دانست و این جریان بزرگ ترین ضرر اش برای موحد خواهد بود مگر اینکه بر فرض اندک فرضیه اول درست باشد و مژدهی پور در لحظات آخر کناره گیری کند، یکی دیگر از مفروضات این است که حضور مژدهی پور و خطرات جریان وی برای موحد عاقبت سناتور کهگیلویه را مجبور به مهاجرت انتخاباتی به حوزه دیگر کند!

در نهایت باید تا روزهای اخر انتخابات منتظر ماند و عملکرد هر ۴ نفر کاندید مطرح انتخابات کهگیلویه را زیر نظر گرفت تا ببینیم واکنش ها و تحرکات به کدام سمت حرکت می کند و کدام فرضیه صحیح از آب در می آید.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 میرزا 1402/7/7 21:31:51

    درود موحد متهم است که نمیخواهد کسی از قوم خود را بالا بیاورد زیرا میترسد سایه اش از سایه موحد در قبیله بزرگتر شود به همین خاطر و با توجه به اینکه استقبالی از کاندیداتوری موحد نشده احتمال دارد موحد به نزد سادات منیزوری و مردمان جولکی و سر جولکی برود که آنان این دور زحمت آمدن به کهگیلویه را بر خود هموار نکنند و موحد خدمتشان برسد که هم از اتهام سوختن امثال مژدهی شیخ دانش و.... تبرئه شود و هم احتمال قبول شدنش در حوزه انتخابیه امیدیه و ماهشهر بیشتر است و هم در صورت قبولی مژدهی میتواند چند دور نماینده کهگیلویه باشد. نتیجتا: پیشبینی می‌شود احتمالا جناب موحد از جناب مژدهی حمایت و خود مهاجرت کند به حوزه ماهشهر و امیدیه. Z- m - D

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها