یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


گمشده‌های بیمارستان امام سجاد یاسوج کدامند؟

ناظر بیرونی که وضعیت بیمارستان امام سجاد را می‌بینید با خود می‌اندیشد که نکند جان و مال مردم و قوانین اداری در این بیمارستان بازیچه سیاسی‌کاری‌های عده‌ای خاص شده باشد؟!

گمشده‌های بیمارستان امام سجاد یاسوج کدامند؟

اَفتونیوز| سال‌هاست که ناف سلامت و درمان در کهگیلویه و بویراحمد به حاشیه گره خورده است و هر بار بخشی از این دمل چرکین می‌ترکد.

داستان عزل و نصب‌ها و استخدام‌های فله‌ای در زیرمجموعه‌های دانشگاه علوم پزشکی را تقریبا هر فردی در استان یک بار شنیده است. دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم متنفذین سیاسی، این مجموعه را تبدیل به گوشت قربانی عده‌ای خاص کرده است. گویی حجم منافع در این مجموعه آن‌قدر زیاد است که هیچ‌یک از طرفین ماجرا حاضر به رها کردن بازی نیستند. چند ماهی از خبر تلخ مرگ مادران باردار نگذشته که این بار باز هم اخبار ناگواری از بیمارستان امام سجاد به گوش می‌رسد.

به گزارش یک منبع آگاه این روزها شاهد اتفاقاتی در سیستم اداری بیمارستان امام سجاد هستیم که نظیر آن را کمتر کسی دیده است. گفته می‌شود برخی از ابلاغ‌های این بیمارستان، از فیلترهای اداری رد نمی‌شوند و برخی از آن‌ها نیز تماما توسط یک بخش نامربوط (اعتباربخشی بیمارستان) زده شده است.

بر اساس همین منبع، گفته می‌شود مدتی رییس واحد خدمات به تهران انتقال پیداکرد و خدمات بدون رییس وسرپرست رهاشده بود، ولی در یک اقدام عجیب، رئیس از تهران تشریف آوردند. درحالی که مدتی نامربوط بودن رشته سایر پرسنل بهانه شده بود، اما در اقدامی عجیب مسئول جدید با رشته روانشناسی منصوب شد تامعلوم شود گاهی این موضوعات بهانه‌ای بیش نیستند.

نابسامانی در سیستم اداری تنها به یک مورد محدود نمی‌شود. لغو ابلاغ شبانه رئیس یکی از بخش‌های بیمارستان، اعتصاب و اعتراض برخی از کارکنان، همگی نشانه‌هایی از سوءمدیریت در بیمارستان امام سجاد هستند.

گفته می‌شود در اثنای همین به‌هم‌ریختگی‌های اداری، عده‌ای با رشته نامرتبط در بیمارستان به کار گرفته شده‌اند.

بخش ویژه نوزادان نارس (‌‌NICU) که در آن نوزاد مدتی تحت مراقبت ویژه است، چند ماه پیش به منظور بازسازی تخریب شد تا مجهزتر و با تعداد تخت بیشتر و امکانات به‌روز افتتاح شود، اما این بخش ویژه به راهرویی در طبقه سوم منتقل شد. بخشی در یک راهروی تنگ و تاریک با امکانات محدود که باز هم ممکن است خطراتی برای نوزادان و مادران به بار بیاورد.

از سوی دیگر، بخش انژیوگرافی نیاز مبرم و اصلی قلب استان مدتی است تعطیل شده و بیماران سرگردان شهرهای اطراف هستند.

با این همه نابسامانی، اما گویا مسئولین بیمارستان، در پی اقدامات دیگری هستند و اهمیت چندانی به حل این مشکلات نمی‌دهند. حرف‌وحدیث‌هایی از جلسات سیاسی مسئولین بیمارستان نیز به گوش می‌رسد.

ناظر بیرونی که وضعیت بیمارستان امام سجاد را می‌بینید با خود می‌اندیشد که نکند جان و مال مردم و قوانین اداری در این بیمارستان بازیچه سیاسی‌کاری‌های عده‌ای خاص شده باشد؟!



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 ناشناس 1402/7/12 13:39:15

    حرفای چرتو پرت...

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/7/11 12:27:50

    این مطالب مغرضانه است وبیان همچین مطالبی باعث میشه که زحمات پرسنل زحمت کش بیمارستان زیر سوال بره و یه بی اعتمادی برای مردم نسبت به این بیمارستان بوجود بیاد.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها