یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت؛


معاون سیاسی و امنیتی استاندار و تکرار مکررات

تأکید مداوم معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر سلامت انتخابات، بیش از آن‌که نشانه مثبتی تلقی شود، نشان‌دهنده ناتوانی او در فراهم کردن بسترهای لازم برای امنیت و سلامت انتخابات است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار و تکرار مکررات

اَفتونیوز| تا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کمتر از پنج ماه باقی مانده است. هر چه به اسفندماه نزدیک‌تر می‌شویم، فضای رقابت‌های انتخاباتی داغ‌تر می‌شود. همزمان با این نزدیکی، شاهد تأکیدات بیش از پیش معاون سیاسی استاندار در خصوص انتخابات نیز هستیم.

در طول مدتی که سیدجواد هاشمی مهر در معاونت سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد حضور داشته، کمترین اظهار نظری از او در خصوص مسائل مهم حوزه مسئولیتش ندیده‌ایم. هاشمی در دو سال گذشته به کنج استانداری خزیده بود و سعی می‌کرد کمتر در معرض دید عموم مردم و رسانه‌ها قرار گیرد. هر چند برخی از نزدیکانش، این رفتار هاشمی را دوری از حاشیه تفسیر می‌کردند، اما واضح است که اتفاقا معاون سیاسی باید خود را به دل این حواشی بزند تا بتواند از میزان آنها بکاهد. کاری که تاکنون از سوی هاشمی دیده نشده است.

اما با این وجود، در دو ماه اخیر به وفور شاهد بیان پاره‌ای مطالب تکراری از سوی معاون سیاسی در خصوص سلامت انتخابات هستیم. تأکید مداوم او بر یک مسأله را اصلا نباید نشانه مثبتی تلقی کرد. چرا که معمولا افراد بیش از آن‌که از داشته‌هایشان بگویند، بر نداشته‌هایشان تأکید می‌کنند تا آن‌ها را لاپوشانی کنند. حال نیز به نظر می‌رسد هاشمی همین استراتژی را در پیش گرفته است. گویا خود او نیز می‌داند که چه کار صعبی پیش رو دارد. به همین خاطر است هر تریبونی که گیرش می‌آید بر اهمیت سلامت انتخابات در آن تأکید می‌کند. ناامیدی از او در برگزاری انتخابات به حدی بود که بسیاری گمانه‌زنی می‌کردند او نیز در لیست ۱۲ معزول سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. به هر حال آن خطر از بیخ گوش او گذشت، اما همچنان این خطر را احساس می‌کند.

سیاست زمانی که روندهای پیش‌بینی شده خود را طی کند، کمتر مورد بحث و گفت‌وگوی مردم قرار می‌گیرد. در واقع بسیاری اوقات، عدم درگیری مردم با امور سیاسی، نشانه‌ای از سلامت فرایندها و روندهای سیاسی در یک جامعه است. بر همین اساس، تأکید مداوم هاشمی مهر بر سلامت انتخابات را می‌توان این‌گونه تفسیر کرد که خود او می‌داند جایی از کار می‌لنگد، شاید هم تصور کند که مرد این میدان نیست.

هاشمی در آخرین اظهار نظرش در مراسم معارفه فرماندار دنا گفته بود: بحث انتخابات در ۱۱ اسفند است که توصیه اکید بنده این است شما مامور دولت و مجری قانون هستید و حق سوگیری خود یا مدیران شما علیه و به نفع هیچ کاندیدایی را ندارید و باید کاملا بی‌طرف باشید و انتخاباتی کاملا سالم برگزار کنید و باید بستری سالم جهت بالارفتن مشارکت مردمی فراهم کنید به طوری که آقا فرمودند رای مردم حق الناس است و  حق الناس قابل بخشش نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: اطمینان می‌دهم که در انتخابات امسال  امکان  هیچ گونه تقلبی از سوی مسئولین و برگزار کنندگان به دلیل نظارت دقیق و حساس مسئولین بالا دستی به وجود نخواهد داشت، ما وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم و با مشارکت بالا تو دهنی محکمی به دهان یاوه گویان انقلاب بزنیم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 11 نظر

  • 1 سعید 1402/7/15 11:4:15

    محض اطلاع صاحب امسئول سایت ونویسندگان محترمش ،هاشمی چندین انتخابات برگزار کرد ازجمه در نوراباد ممسنی که خیلی از استان ما مهم تر هست ودرآن زمان سالمترین انتخابات برگزار شد بدان علت فرماندار نمونه انخاب شد در ثانی هاشمی بیاد داخل حواشی مهمل وبی فایده وخزعبلات شما تا چی بشه

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/7/13 16:40:54

    هزار اتفاق خبری دیگه هم تو استان اتفاق بیفته این تیتر را از اول سایت برندار تا ۴۸ساعت بینم عقده دلت ای پکه یا نه

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/7/13 12:43:38

    چرا نظرات رو پخش نمیکنی گیریم به کار رسانه ای و خودت انتقاداتی هم شده باشه دلیل نداره پخش نکنی چطور هرچی دوسداری همه رو نقد که نه تهمت و تخریب میکنی ولی خودت نقد ناپذیری

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1402/7/13 9:52:40

    سیاست زدگی و عدم فهم سیاست یعنی همین که شما به عنوان مثلا رسانه و خبرگزاری!!!!!!! هنوز نمیتونید بفهمید که وقتی جلسه انتخاباتی برگزار میشه پس باید در خصوص انتخابات صحبت کرد. شما هنوز فرق جلسه انتخاباتی با جلسه خاله زنکی خودت و دوستانت را نمیدونی انگار؟ قرار نیست توی جلسه ای که با هدف آموزش مدیران برای برگزاری هر چه بهتر و سالم تر انتخابات برپا شده، در خصوص مسائلی که شما دوست داری حرف زده بشه. و اینکه غرض و‌مرض دار بودن شما از همین متن بی سر و ته کاملا مشخصه، ابتدای متن نوشتی که هاشمی چون اظهارنظر در خصوص مسائل نداشت پس ضعیفه و بعدتر به ابن نتیجه رسیدی که چون اظهارنظر میکنه پس ضعیفه، بفرما هاشمی چیکار کنه که جنابعالی راضی باشی؟ و نشانه دیگر غرض ورزی شما و عدم صداقتت هم اینه که میفرمایی هاشمی با مردم ارتباط نداشت، هاشمی کسی بود و هست که در تمام این دو سال جز اینکه جلسه داشت و یا بیرون از استانداری بود وگرنه دفترش به روی مردم‌باز و در تمام ساعات شبانه روز پاسخگو و پیگیر مشکلات مردم بود و از هیچ تلاشی برای باز کردن گره مردم دریغ نکرد حتی اگر آن مشکل در حوزه کاری اش نبود اما به واسطه ارتباطاتش برای حل آن مشکل تلاش میکرد. ضمن آنکه تعامل هاشمی با رسانه ها( نه با امثال شما خاله زنک های کوچه نشین) آنقدر قوی بود و هست که هر روز گزارشات و اخبار و مصاحبه هایش در خروجی خبرگزاری ها وجود دارد. پس در یک کلام: آقای محمود آرام برو کشکتو بساب چون هنوز خیلی زوده برات.

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1402/7/12 22:32:24

    اتفاقا اگر اخبار جشنواره شهید رجایی را رصد کرده باشی می بینی که اکثر دستگاه های برگزیده اداراتی هستند که با حوزه معاونت سیاسی وامنیتی اجتماعی در ارتباط هستند.این یعنی فعالیت ومدیریت خوب ودور از هیاهو اجنجال رسانه ای وحاشیه

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1402/7/12 22:29:47

    خدا وکیلی کار به قوت وضعف آقای هاشمی مهر نداریم ولی اگر رسانه ها مثل آقای آرام وسایت شان هستند که با غرض و حب وبغض مطلب می زنند همان بهتر که مسئولین با آنها بیگانه باشند چون غیر از تشویش اذهان والتهاب فضای استان هیچ کارایی دیگری ندارند

    پاسخ
  • 7 ناشناس 1402/7/12 20:31:25

    بدبختی این استان اینه که یه عده پس از دعوا با مادرشون یه گوشی برداشتن و برای خودشون یه سایت فکسنی راه انداختن و اسمش را هم گذاشتن خبرگزاری. اینقد این استان بدبخت شده که یه الف بچه که هنوز از سیاست چیزی بلد نیست جز اینکه به ازای چندرغاز پول له یا علیه کسی کلمات را پشت سرهم ردیف کنه و به اسم یادداشت سیاسی منتشر کنه. لامصب هاشمی بعد از سی و دو سال سابقه کار در وزارت کشور از پایینتر سطح به عنوان دهدار تا فرماندار سابقه برگزاری انتخابات داره و به تمام‌جزییات انتخابات تسلط داره بعد تو جغله تازه به دوران رسیده میگی هاشمی نمیدونه انتخابات چیه؟ استان سیاست زده ماست که این حرفها براش عجیب و غریبه وگرنه موقع انتخابات و جلسات سیاسی مرتبط با انتخابات باید حرف از انتخابات باشه. هاشمی این حرفها را در چند حلسه انتخاباتی زده، نکنه انتظار داری توی جلسات انتخاباتی بشینه به خاله زنگی های شماها بپردازه، چرا اینقد به حماقت خودتون در تخریب هاشمی دامن می زنید؟ و نکته اخر اینکه افتووه نیوز اگر تا روز آخر مسوولیت هاشمی دست از تخریبش بزنداری براش سر سوزنی اهمیت نداره و چیزی بهت نمیماسه، چون نه تا حالا با کسی معامله کرده و‌نه منبعد معامله میکنه.

    پاسخ
  • 8 حسینی 1402/7/12 15:26:30

    مدیران عزیز فقط خدا و وجدانتون رو در نظر بگیرید این حرفا رو برخی مردم به حضرت علی (ع) هم میزدن شما که معیار کوچکتر هستید و این خاله زنکی ها و حرفا دیگه طبیعیه بخدا قسم سالم ترین انتخابات تاریخ و دنیا رو هم برگزار کنی بازم یکی مثل محمود ارام حاشیه سازیشو میکنه پس اصلا اهمیت نده لطفا فقط خدا و وجدان

    پاسخ
  • 9 هدایت 1402/7/12 14:34:42

    جناب اقای ارام سیاست را سیاستمداری می داند که سی و اندی از عمرش را در سیسات گذرانده باشد نه نوچه سیاستمدارانی که لابلای فضای ولنگار مجازی دنبال ادبیات سیاسی چرخ می زنند . ان هم کسانی که نقطه روشنی در زندگی چه سیاسی شان و چه زندگی فردی شان مساهده نمی شود . برخی اقراکد بدای سرپوش گذاستن بخ تخلفات و نواقص سیاسی و فرهنگی و اجتماعی سان قلای سیاست را در فضای مجازی بر تن کرده تا شاید از این رهگذر به نان و نوایی برسند . هرچه بنویسی و به قونا خودت تحلیل بکنی سید جواد هاشمی هیچ رابطخ ای بدقرار نخواهد کرد که از هجمه هایل غیر واقعی بر خودش بکاهد . کساتی هستشند که راحت باج می دهند کجه حرفی درباره سان زده نشود و تحلیلی گفته نشود . سید جواد از ان قماش نیست .

    پاسخ
    • 9 - 1 علی پاسخ به : هدایت 1402/7/12 18:50:47

      جوجه را آخر پائیز می شمارند

    • 9 - 2 اکبر پاسخ به : هدایت 1402/7/12 16:22:11

      خوب بحث اینه که امثال محمود ارام دلسوز مردم نیستن و اسم رسانه فقط یه پوشش براشون اصلا همین محمود ارام یک رزومه از خودش بذاره ببینیم مدرک دانشگاهی و تخصص اداری و اجرایی ایشون چی هست؟؟ این اقا فقط دنبال ایجاد حاشیه و دور کردن مدیران از کار و تلاش و بد هم نبود و جاهایی هم مفید بود براش مشاور فرماندار اسبق بویراحمد🤣🤣 آقای آرام اگه مرد هستی یه رزومه از تحصیلات دانشگاهی و معدل و دانشگاهت و رزومه اداری سیاسی و اجرایی ت بذار

سایر اخبار
برگزدیدها