یادداشت
گفتگو و گزارش

گزارش؛


استاندار و دیشموک/ چه خشه شیون کنی دلت نسوزه

در پی نبود آب شرب پایدار در شهر دیشموک مسئولین در پی حل مشکل و راه حل دائمی برآمدند تا سرانجام تصمیم گرفته شد از رودخانه گندمکار طرح آبرسانی به دیشموک و چاروسا و روستاهاس مسیر انجام شود و جهت تامین اعتبار این پروژه الحاق به پروژه آب ۴ شهر شد .

استاندار و  دیشموک/ چه خشه شیون کنی دلت نسوزه

اَفتونیوز| در پی نبود آب شرب پایدار در شهر دیشموک مسئولین در پی حل مشکل و راه حل دائمی برآمدند تا سرانجام تصمیم گرفته شد از رودخانه گندمکار طرح آبرسانی به دیشموک و چاروسا و روستاهاس مسیر انجام شود و جهت تامین اعتبار این پروژه الحاق به پروژه آب ۴ شهر شد.

در ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در پی برشماری وضعیت پروژه های شهرستان کهگیلویه با حضور جناب موحد این پروژه نیز ذکر شد و در توضیحات آمده است از اواخر سال ۹۸ برای فاز اول این پروژه قراردادی با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان با شرکت اقلیم یاب زاگرس منعقد شده است و با توجه به وضعیت اعتباری، پروژه تا کنون ۵ درصد پیشرفت داشته است یعنی طی سه سال ۵ درصد پیشرفت!

استاندار  در ۶ مهرماه ۱۴۰۰ معارفه شد و قبل از پایان سال ۱۴۰۰ در سفری به دیشموک برای عمق محرومیت ها و فقر در این بخش گریه کرد به طوری که فیلم گریه های وی به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی وایرال شد و عمق دلسوزی استاندار را نشان داد و با توجه به این موضوع همگان منتظر شنیدن خبرهای خوبی برای دیشموک بودیم اما نه تنها خبری خوش منعکس نشد بلکه رنج ها و مظلومیت های این بخش مرتب از زبان بخشدار، امام جمعه و سایر مسئولین به گوش می رسد.

استاندار باید بداند برای رفع فقر توسعه و پیشرفت نیاز است و یکی از  اساسی ترین شاخص های توسعه آب است و به جای گریه می توانستند با عملکردی جهادی حداقل همین پروژه تعریف شده را در فاز اول که آبرسانی به دیمشوک باشد به سرانجام برسانند اما ظاهرا گریه بر دردهای دیشموک راحت تر از عملکرد است !

در طی این پروژه دیشموک میزبان دو بخشدار بود که بخشدار دوم بومی و منصوب به دولتی است که شعارش رفع محرومیت است حاصل عملکرد این بخشدار حاصل عملکرد دولت و استاندار است و جز تکرار بیان محرومیت ها ما عملکردی و پیشرفتی را شاهد نبودیم و شاید بهتر باشد بپرسیم بخشدار کجاست؟ کدام پروژه بخش را تکمیل ،چند مدیرکل را به بخش آورد؟ چند بار روسای ادارات کهگیلویه و فرماندار را به بخش آورد و چند جلسه برای مشکلات و طرح های دیشموک برگزار کرد؟

فرماندار جهادی و مورد تایید نماینده کهگیلویه و طیف او که هیچ گاه پاسخگوی رسانه ها نبود ماحصل عملکرد خود در فرمانداری کهگیلویه در مورد دیشموک و دردهایش با مردم در میان بگذارد؟ از تخصیص بودجه برای این حداقل نیاز مردم که آبرسانی از گندمکار بوده است بگوید .

نماینده کهگیلویه بزرگ که منصوب به حوزه طیبی و بهمئی است بگوید برای این حداقل نیاز مردم چه گامی برداشته است؟ چند بار وزیر نیرو را برای نداشتن کمترین حق یعنی داشتن آب سالم پایدار مورد مواخذه قرار داده است؟

جناب استاندار همه را خطاب قرار دادیم که بگوییم دیشموک گریه شما برای محرومیت را نیاز ندارد دیشموک تکرار مکررات و القای واژه محرومیت را نیاز ندارد دیشموک تلاش و عملکرد نیاز دارد اما گویا گریه راحت تر است و مصداق بارز ضرب المثل لری "چه خَشه شیون کنی دِلت نسوزه"



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1402/7/14 17:24:48

    متاسفانه کارها شده نمایشی دلسوزی نیست عملکردها آنار و ارقامی شده ولی در واقعیت عملکردی نیست هر مسئول یا رئیس اداره یک خبرنگار در کنار خود دارد و با انتشار عملکردهای دروغین سعی دارند بهترین عملکرد را از خود نشان دهند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها