یادداشت
گفتگو و گزارش

لوح تقدیر به استاندار برای تعطیلی سینما و هنر در کهگیلویه و بویراحمد!

احتمالا استاندار خود نیز نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است و تنها خوشحال است که گمان می‌برد حتما کاری کرده است در حالی که اگر می داند که کاری نکرده است و جایزه را گرفته است که حرفی نیست

لوح تقدیر به استاندار برای تعطیلی سینما و هنر در کهگیلویه و بویراحمد!

اَفتونیوز| اتفاقات عجیب در این دولت کم نیستند اما قطعا یکی از عجیب ترین اتفاقات جایزه مدیریت شده از یاسوج تا تهران برای استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دومین جشنواره مهر سینمای ایران است.

همزمان با برگزاری دومین جشنواره مهر سینمای ایران لوح تقدیر و تندیس بخش ملی این جشنواره به سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جهت آن که دبیرخانه جشنواره آن را توسعه زیر ساخت های سینمایی در دوره دو ساله استانداری احمدزاده و همچنین حمایت وی از راه اندازی دو سینمای جدید در استان و حمایت از رویدادهای سینمایی و اهتمام در اجرایی کردن تفاهم نامه های میان استان و سازمان سینمایی کشور خوانده بود داده شد.

 طبیعتا هر هم استانی از چنین موفقیتی باید خوشحال شود ولی واقعیت آن است پشت این جوایز و تمجید ها باید نشانه ای کار و اتفاق واقعی باشد در حالی که در کهگیلویه و بویراحمد در طول دو سال عمر استانداری احمدزاده حتی به اندازه یک صندلی-تماشاگر سینما در حوزه سینمایی کاری صورت نگرفته است. در حالی وعده راه اندازی سینما در بهمئی و دنا داده می شود که سینماهای قبلی استان تعطیل و بلاتکلیف مانده اند و آنچه هم اگر احیانا اجرایی شود تنها یک سالن چند منظوره خواهد بود و پخش دو فیلم در طول سال.

احتمالا استاندار خود نیز نمی داند چه اتفاقی افتاده است و تنها خوشحال است که گمان می برد حتما کاری کرده است در حالی که اگر می داند که کاری نکرده است و جایزه را گرفته است که حرفی نیست ولی اگر نمی داند کاری نکرده است بهتر است بداند که در دو سال مدیریت وی هیچ اتفاق سینمایی در استان نیفتاده است و حتی در همان حوزه فرهنگ و هنر استان نیز با وجود شانتاژ تبلیغاتی و خبری چند رسانه برای درخشیدن اداره فرهنگ و ارشاد هیچ اتفاق واقعی و ملی در استان نیفتاده است.

زمانی نه چندان دور ما شاهد درخشش هنرمندان عرصه تئاتر و یا خلق آثار ارزشمند و فاخر سینمایی و موفقیت آنها در جشنواره های معتبر ملی و بین المللی بودیم و در سایر حوزه ها همانند شعر، داستان، نقاشی و ... نیز هنرمندان استان خوش می درخشیدند که علاوه بر ظهور هنرمندان جوان و توانمند شاهد چاپ و انتشار آثار خوب هنری و فرهنگی نیز بودیم ولی در دو سال گذشته هیچ خبری در این زمینه اتفاق نیفتاد.

ذهن خواننده دقیق و مطلع البته رویداد مربوط به این جشنواره را به شکل دیگری تعبیر و تفسیر می کند و امیدوار است این تعبیر و تفسیر اشتباه باشد.

قادر آشنا در راس سازمان سینمایی کشور قرار دارد که این حضور قرار بود یک فرصت واقعی و موثر برای توسعه زیرساختی استان باشد و نه اینکه تنها خروجی آن یک لوح سپاس و تندیس در یک زنبیل ساده برای یک شخص باشد.

اما حالا احتمالا به مدد رابطه آشنا و درخشان این گونه برنامه ریزی شده است به اصطلاح حالی به استاندار داده شود اما مابه ازای این حال در استان چه خواهد بود بدون شک حتی یک صندلی سینما نخواهد بود . حتمن هر چه هست به همان انتصابات و حفظ و بقا و ارتقاء اداری بر می گردد.

قرار بود اداره فرهنگ و ارشاد کار فرهنگی کند نه اینکه این اداره به کانالی برای تعارفات تبدیل شود.

این جایزه ما را به یاد جوایز دوران دانش آموزی می اندازد که معلمان از برخی اولیا می خواستند برای تشویق بچه هایشان خود جایزه بگیرند و تحویل مدرسه دهند تا آنها به بچه ها بدهند و بچه ها خوشحال و تشویق شوند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 9 نظر

  • 1 هنرمند 1402/7/17 15:41:57

    بشاسدذا هم معامله کردند درخشان مدیر نمونه شود .در عوض استاندار هم جایزه ملی بگیرد هر دو هم در یک ماه اتفاق بیفتد

    پاسخ
  • 2 اهالی فرهنگ 1402/7/16 9:32:19

    احتمالا رفته تو هیات دولت گریه کرده برای سینما های استان اونا هم گفتن فعلا بهش یک لوح تقدیر بدیم اروم بشه

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/7/16 9:30:36

    احسنت بر این تحلیل

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1402/7/16 9:22:5

    اقای استاندار اینقد نقش دن کشیوت را بازی نکن ان از بی عدالتی ونابرابری وتبیعیضی که در حوزه ی استانداری دربین کارکنان خودت داری بعضیا سربازان شمشیر به دستند که ریشه در قوم خویشی جنابعالی دارند ودستور قلع وقمع سایر کارکنانی را که یا فامیلت نیستند یا هم خونت نیستندیا هم فکرت نیستند ان از دفترت ومسولش که موج نارضایتی ارباب رجوع هارارقم زده است وخود دنکشیوت دیگری است در رکاب جنابعالی اینده در رسانه ها وسایت ها اموری افشا خواهد شد وروشنگری که بوی سوزش کلاغان اسمانی را هم حیران کند

    پاسخ
  • 5 یاسوج 1402/7/15 21:3:27

    عالی بود ..................

    پاسخ
  • 6 فاضل ریحان نسب 1402/7/15 20:55:5

    سینماهنر دریاسوج فعال همین الان هم فعال هست سینما بهمئی ودنا هم کل سیستم نصب هست وفعال منتظرن افتتاح بشن...

    پاسخ
  • 7 هنرمند 1402/7/15 20:54:20

    شما کاملا حرف مفت میزنی سینماهنرفعال هست سینما بهمیی ودنا هم چندروز اینده افتتاح میشن.. فقط بلدی حرف مفت بزنی

    پاسخ
  • 8 ناشناس 1402/7/15 19:6:17

    اوفی دلت میاد با این لوح بر طبل توخالی توانمندی های استاندار چنان کوبیده خواهد شد که گوش فلک کر میشود و تمام مشکلات استان با همین لوح جادویی حل خواهد شد.

    پاسخ
  • 9 ناشناس 1402/7/15 14:8:50

    واقعا شرم آوری برای مسولین بی کفایت و مدیران بی مدیریت

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها