یادداشت
گفتگو و گزارش

یک بام و دو هوای انتصابات در استانداری کهگیلویه و بویراحمد

چگونه می‌شود مسئولی که فامیل درجه چندم نماینده مجلس است شبهه دخالت در انتخابات را ایجاد می‌کند ولی کسی که سالها رییس ستاد نماینده فعلی مجلس است و در همه جلسات سیاسی و انتخاباتی نماینده فعلی تا قبل از انتصابش به سمت بخشداری شرکت می‌کرده و دید مثبتی از وی در بین عموم به جهت برگزاری بی‌طرفانه انتخابات وجود ندارد را استاندار عزل نمی‌کند!؟

یک بام و دو هوای انتصابات در استانداری کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| یکی از دلایل تغییر فرمانداران دنا و کهگیلویه وابستگی قومی آنها به نمایندگان مجلس اعلام شد.

در واقع چنین عنوان شد بخاطر نداشتن شبهه و ایجاد شفافیت در انتخابات تغییر دو فرماندار کهگیلویه و دنا صورت گرفته  اما روشن است که این موضوع با هدف آرام کردن جو استان و جلوگیری از بدبینی مردم انجام گرفته شد.

چگونه می‌شود مسئولی که فامیل درجه چندم نماینده مجلس است شبهه دخالت در انتخابات را ایجاد می‌کند ولی کسی که سالها رئیس ستاد نماینده فعلی مجلس است و در همه جلسات سیاسی و انتخاباتی نماینده فعلی تا قبل از انتصاب‌اش به سمت بخشداری، شرکت می‌کرده و دید مثبتی از وی در بین عموم به جهت برگزاری بی طرفانه انتخابات وجود ندارد را استاندار عزل نمی‌کند!؟

ضحاک مجیدیان بخشدار فعلی سرفاریاب مسئول ستاد محمد موحد در سرفاریاب در انتخابات مجلس سال ۹۸ و در همه جلسه‌ها، سفرها همراه نماینده بود چگونه می‌تواند نماینده بی طرف دولت لقب بگیرد!

چنین افرادی که جایگاه و هویت سیاسی خود را وابسته به نماینده مجلس می‌دانند ناقض اصل بی‌طرفی مجریان در انتخابات نخواهند بود؟

یا مورد دیگر ابوالفضل خاضع معاون عمرانی فرمانداری کهگیلویه که از اعضای اصلی ستاد موحد نماینده کهگیلویه بود و همچنان از کری‌خوانی مجازی ابایی ندارد، شهرام صفادوست بخشدار پاتاوه شهرستان دنا نیز دست کمی از هم رده‌های خود در کهگیلویه ندارد.

موارد قابل ذکر دیگر، نجیب الله ایزدخواه از نزدیکان موحد (پدر وی لیدر اصلی نماینده در چاروسا می‌باشد) وی که کارمند دادگاه چاروسا بود در حال حاضر بعنوان بخشدار چاروسا مشغول فعالیت است.

گفته می‌شود قوه قضائیه تا مدت مدیدی با ماموریت ایزدخواه به وزارت کشور مخالفت می‌کرد و در نهایت  با رایزنی‌های نماینده با قوه قضائیه و وزارت کشور با ماموریت وی موافقت شد.

البته موضوع و مساله در حد همین چند اسم خلاصه نمی‌شود و در مجموعه مدیران استانی و شهرستانی وزارت کشور کمابیش همین وضعیت حاکم است!

استانداری به عنوان یک دستگاه اجرایی، نظارتی و حاکمیتی بالادستی، نتوانسته از نیروها و کارکنان خود در انتصاب فرمانداران و بخشداران استفاده کند که این امر موجب کاهش اقتدار وزارت کشور و استانداری در بین ادارات شده است و با واردات  اکثر افراد فاقد رزومه و وابسته به نمایندگان، این جایگاه‌های اجرایی و سیاسی بیش از پیش در حال تضعیف است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 صراط 1402/7/17 15:24:7

    د کسی از قلمت نیوفتاد لابد انتظار داشتی مسئول ستاد عدل هاشمینه بنه فرماندار دهدشت وخودت هم بذاره بخشدار سرفاریاب . واقعاً خیلی روداری . گپی بنویس که حداقل خودت هم باورت وابو . مطمئن بو اگه نماینه هر که را فرماندار یابخشدار بگذاره هم همین حرف له اینویسی (،فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٞ فَزَادَهُمُ ٱللَّهُ مَرَضٗاۖ ) منطق همچون آدمایی چنان است که اگه ماه را دردست چپشون بذارید وخورشید را دردست راستشون که حرف حق را قبول کنند محاله بپذیرند .

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/7/17 11:58:18

    درود بر رسانه افتو نیوز همیشه روشنگری وحقیقت گویی یک صاحب رسانه است که چون شناوری نیک بر خلاف واشتباه وانحراف مسولین و... عمل نموده وافراط در خودرایی ودور زدن قانون وبالاتر ازان فساد سیستماتیک و بروکرواسی معمول را میگیرد عواملی که باعث بی میلی مردم به انتخابات شده است غالبا یک جمله است فلانی را از بالا خواسته اند می گویند مصداق وسندی بیاور میگه همینکه بیشتر مسولین وبرگزار کننده انتخابات از همان نماینده است اورا خواسته اند که خواهر زاده عموزاده وعمه زاده وخاله زاده اشت فلان جا وبهمان جا مسول است وانتخابات را مدیریت میکند ویا اقای استاندار را ازش خواستند که هوای فلان کاندید را داشته باشد ودارد ومصداقهایی هم می اورد وبعضیا جاهلانه می پذیرند استاندار وفرماندار ومعاونین فرماندار منتصبین ومنتخبین هیات های اجرایی باید مبرا ازاین حرفا باشند تا انگشت اتهام به طرفشون نباشه بعید میدانم امسال انتخابات پر شوری باشه به دلیل همین نا امیدی ها واین انگشتهای اشاره وبعید میدانم انتخابات بدون حاشیه وبدون دغدغه ودر گیری انجام شود مگر یک پالابش وپاکسازی عمیقی انجام بشه تا مردم خیالشان راحت بشه

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/7/16 14:9:58

    الهی نه مبارک وی مطلب و وَ ای تحلیل ایما ساده ایم که فکر ایکنم سایت ایشا دغدغه منده .کرو جمع کن این بساط را

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1402/7/16 11:7:23

    با بودن این آقا در این جایگاه مردم اندک امیدی به برگزاری انتخابات سالم امن رقابتی و مشارکتی ندارند مشکل خود استاندار است که استقلال قوه ی مجریه را زیر سوال برده است و عملا آلت دست یکی دو نماینده ی .................... ناتوان شده است در موضوع فرمانداری دنا همه دیدند که پسر دایی نماینده را ارتقا داد و فامیل همسر نماینده را به جاش گذاشت و این یعنی بازی با مردم و در رفتن از زیر بار امر ولی امر مبنی بر رعایت معیارها ی انتخابات سالم

    پاسخ
    • 4 - 1 ناشناس پاسخ به : 1402/7/17 17:22:6

      همه می‌دانند که شعبانی دست گمارده نماینده و از بستگان زن نماینده است. تنها تفاوت درخشان زاده و شعبانی این است که یکیشون قوم خشه یکیشون قوم‌زنشه..

    • 4 - 2 کاذب نیوز پاسخ به : 1402/7/17 0:45:56

      مرتیکه اگه ثابت کردی که فرماندار جدید نسبتی با نماینده و یا خانواده نماینده داره ، آن وقت همه حرفاتون راسته ، طوطی وار چرندیات و اکاذیب را تکرار نکنید ، خدا سر شاهده اصلا و ابدا نسبتی ندارند به ولاه قسم اگه همسر نماینده و مادر فرماندار همدیگه راببینید یکدیگر را نمی‌شناسند .

  • 5 ناشناس 1402/7/16 3:18:0

    خود استاندار باید عوض شود تا مردم مطمئن شوند که انتخابات سالم برگزار می شود با بودن ایشان در این جایگاه مردم به رعایت معیارهای مورد نظر رهبری در استان ایمان ندارند همان گونه که در مورد انتصابات خلاف منویات رهبری عمل کرد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها