یادداشت
گفتگو و گزارش

انتقال آب برای مصارف غیرشرب ممنوع شد/ رویای «آبریز» حسرت می‌شود؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقال آب بین شش حوضه آبریز داخلی را برای مصارف غیرشرب ممنوع کردند. همچنین دولت مکلف شد در راستای پایدار نمودن شرایط دریای خزر تمهیدات و اقدامات لازم را انجام دهد.

انتقال آب برای مصارف غیرشرب ممنوع شد/ رویای «آبریز»  حسرت می‌شود؟

اَفتونیوز| نمایندگان در جلسه علنی روز یک‌شنبه، ۱۶ مهر مجلس شورای اسلامی، بند (ح) ماده ۴۰ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقال آب بین شش حوضه آبریز داخلی  را برای مصارف غیرشرب ممنوع  کردند.

بر اساس بند(ح)- انتقال آب بین شش حوضه آبریز داخلی برای مصارف غیرشرب ممنوع است. تأیید تخصیص آب و اجرای طرح‌های انتقال آب شرب بین حوضه‌های آبریز و استان‌ها پس از طی مراحل فنی و تصویب در شورای عالی آب با لحاظ نیازهای زیست محیطی طبق استانداردها و حدود مجاز مندرج در اسناد و قوانین برای حقابه‌های مبدأ امکانپذیر می‌باشد.

واکنش نماینده بهبهان

محمدطلا مظلومی در شبکه اجتماعی ایکس(توئیتر) از آن به عنوان خبر خوش نام می‌برد و می‌نویسد:

«میخ آخر بر تابوت سد آبریز / تصویب بند"ح"ماده ۴۰برنامه توسعه هفتم در مجلس شورای اسلامی: انتقال آب بین شش حوضه آبریز داخلی برای مصارف غیرشرب ممنوع، تأیید تخصیص آب و اجرای انتقال آب شرب بین حوضه‌های آبریز و استان‌ها پس از طی مراحل فنی و تصویب در شورایعالی آب با لحاظ نیازهای زیست‌محیطی طبق استانداردها حد مجاز مندرج در اسناد و قوانین برای حقابه‌های مبدأ امکان‌پذیر است.

این اتفاق در حالی رخ داده است که سد آبریز بعنوان مهمترین مطالبه کهگیلویه و بویراحمد قرار است با اهداف کشاورزی و صنعتی احداث می‌شود، باید دید سد آبریز از زمره پروژه‌های  مبتنی بر بند(ح) است یا خیر؟



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها