یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش می دهد:


گلادیاتور ها به خط شدند/ تحلیلی بر چهار چهره شاخص انتخابات کهگیلویه

انتخابات امسال کهگیلویه بزرگ را اگر سخت ترین انتخابات تصور کنیم دروغ نگفته ایم اما نام چهار نفر در راس کاندیدای دیگر تا به الان خودنمایی می کند : سیدعلی محمد بزرگواری، عدل هاشمی پور ، سید محمد موحد ،علی مژدهی پور که به بررسی وضعیت هر چهار نفر تا به الان می پردازیم

گلادیاتور ها به خط شدند/ تحلیلی بر چهار چهره شاخص انتخابات کهگیلویه

اَفتونیوز| انتخابات امسال کهگیلویه بزرگ را اگر سخت ترین انتخابات تصور کنیم، دروغ نگفته ایم، اما نام چهار نفر بیش از بقیه  خودنمایی می کند، سیدعلی محمد بزرگواری، عدل هاشمی پور ، سید محمد موحد و علی مژدهی پور که در این باب قصد داریم تحلیلی اجمالی بر وضعیت کنونی انتخابات در کهگیلویه داشته باشیم.

سید محمد موحد که با اکثریت آرا در دور گذشته به عنوان منتخب مردم به مجلس راه یافت، روزهای سختی را در پیش دارد،  از هم گسستگی تیم رسانه ای، متلاشی  شدن مقبولیت اجتماعی، رکود پروژه های عمرانی، چنبره زدن  افرادی با مشاوره های اشتباه و… همه ی این عوامل دست به دست هم داده اند تا کار برای سناتور کهگیلویه بزرگ بیش از پیش سخت باشد.

 این آشفتگی در اوردوگاه موحد، سبب کاهش عملکرد و ضعف  در پاسخگویی حتی به دوستان نزدیک وی نیز شده است.  از طرف دیگر تغییر فرماندار کهگیلویه چون پتکی بر سر  تیم او فرود آمد.

 شاید بتوان گفت،  این روزها موحد بخاطر ضعف عملکرد و ناتوانی در ساماندهی امور  تنهاتر از هر زمانی است  و روز به روز این تنهایی شدت می گیرد، اینک باید دید تصمیم موحد برای مقابله با این تنهایی، کوچ است یا دلخوش به مشاوره های اشتباه اقلیت اکناف و اطراف اش در صحنه خواهد ماند.

سید علی محمد بزرگواری روحانی منتقد ۸ سال اخیر و ساکت این روزها،  شروعی طوفانی با جلسات مختلف داشت اما این روزها از شور و شوق روزهای ابتدایی وی خبری نیست و فعالیت کمتری را از او شاهد هستیم شاید از ترس رد صلاحیت ها دست به سکوت زده و شاید نتوانسته به توافق درون طایفه ای دست پیدا کند! از طرف دیگر چون گذشته حضورش در همه جا به چشم نمی خورد و تیم رسانه ای وی نیز، صرفا به ارائه تعریف و تمجید عملکرد وی در ۸ سال نمایندگی مشغول شده اند و سخن تازه ای برای آرای خاکستری جامعه ندارند.

عدل هاشمی پور کاندیدایی  که معتقد است انقلاب عمرانی در کهگیلویه بزرگ داشته است اما با کوله باری از علت های شکست دور قبل قدم بر می دارد به تغییری جدی در اطراف خود دست زده و افرادی را جابه جا کرده که شاید علت شکست دور گذشته خود را از چشم آنان میدید، از طرف دیگر، منتظر دعوت افراد مختلف یا مراسمات مختلف جهت حضور نشسته است و واضح تر باید گفت اگر مراسمات نباشد دست وی نیز خالی است! 

هاشمی پور با وجود تغییرات اساسی اما او نیز مدتهاست از نظر ها غایب است و در این چند سال  بیشتر در تهران و در فاصله ای معنادار با کهگیلویه روزگار را سپری کرده است.

علی مژدهی پور شخصی که در سایه ی موحد بوده و هیچ گاه به رقابت با او نپرداخته و فرضیه ای حکایت از همراهی وی با موحد و نیروی موحد بودن را میداد اما معادلات را دچار چالشی بزرگ ساخت و به جنگ با موحد و جمع آوری نیروهای دلخور و نگران از موحد پرداخت، او ظاهرا یاران دیروز نماینده همه را کنار خود جای داده و  گویا شخصیتی متفاوت با  دوره های پیشین است.

 نزدیکان او می گویند،  با قدم های استوار جهت تغییر معادلات انتخابات پا پیش گذاشته است اما به نظر میرسد، دامنه ی فعالیت مژدهی در حوزه ی قوم خویشی  است و گویا کمتر نگاهی به چرام، لیکک و مناطق بویراحمد نشین دارد، شاید هم در تفکرات خویش می خواهد ابتدا نزدیکان را برای  همراهی کنار خود داشته باشد !

انتخابات کهگیلویه بزرگ با گذشت زمان شکل جدیدی پیدا می کند و تحلیل را باید با توجه به شرایط روز نوشت باید منتظر ماند شاید این انتخابات شخص جدیدی را به عنوان پدیده معرفی کند، اما هر چه هست، همان چیزی است که تا قبل از این وجود داشت، یک سری چهره های تکراری با تعدادی لیدر تکراری تر!

نقطه اشتراک هر چهار کاندید انتخابات کهگیلویه را می‌توان در نداشتن راهبرد و نقشه راه مشخص ارزیابی کرد، چهره هایی که هم برای مردم تکراری شده اند و خودشان به فضای سیاسی راکد کهگیلویه و خو گرفته اند و خواهان تغییر وضعیت موجود نیستند.

کهگیلویه در بی برنامه گی و تعلیق بی سابقه ای به سر میبرد و سه کاندیدای رقیب او نیز تاکنون نتوانسته اند آرای معترض به وضع موجود را به حساب خود واریز کنند و دست به موج سازی  انتخاباتی بزنند

در این میان چهره های دیگری مانند، دهبانی، سعادتیان، شیخ عبدی پور، نجات نیا، باقریان، جلیل فر، و‌… در انتظار فرصتی برای عرض اندام هستند اما فعلا فضا و بستری فعالیت بیشتر آنها وجود ندارد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 سعید 1402/7/27 10:4:14

    سلام شنیده شده آقای مجاهدی سردفتر اسناد رسمی دهدشت که سخنوری فوق العاده هستند و از نیروی جوانی هم برخوردار هست و یک فعال اجتماعی بوده که بین آشنایان از جذابیت و محبوبیت خاصی هم برخوردار هست ثبت نام کرده اند اما در سکوت منتظر اتفاقات روزهای آینده هست

    پاسخ
  • 2 شما اولین نظر دهنده باشید 1402/7/19 0:7:55

    ........... ۴تاش

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها