یادداشت
گفتگو و گزارش

روایت شهروندان از وضعیت نامناسب اورژانس بیمارستان دهدشت/ آنگاه که ضابطه فدای رابطه می شود!

اولین جایی در بیمارستان که بیمار به آن وارد می شود و می توان آن را نماد وضعیت بهداشت و درمان یک شهر دانست درمانگاه سرپایی بیمارستان یا به اصطلاح رایج اورژانس است و این بخش در شهرستان کهگیلویه گویا حال خوشی ندارد و اعتراضات و گلایه های زیادی از این بخش شنیده می شود.

 روایت شهروندان از وضعیت نامناسب اورژانس بیمارستان دهدشت/ آنگاه که ضابطه فدای رابطه می شود!

اَفتونیوز| اولین جایی در بیمارستان که بیمار به آن وارد می شود و می توان آن را نماد وضعیت بهداشت و درمان یک شهر دانست درمانگاه سرپایی بیمارستان یا به اصطلاح رایج اورژانس بیمارستان است و این بخش در شهرستان کهگیلویه گویا حال خوشی ندارد و اعتراضات و گلایه های زیادی از این بخش شنیده می شود.

یکی از اهداف مهم نظام سلامت کسب رضایت بیمار است اما در بیمارستان امام خمینی دهدشت و علی الخصوص درمانگاه این هدف هیچ ارجحیتی ندارد !

یکی از مراجعه کنندگان به این بخش از شلوغی بخش  گلایه مند بود و گفت نزدیک ۳ ساعت برای یک ویزیت معطل شدم چرا با این حجم شلوغی از ۲ پزشک استفاده نشود که میزان معطلی بیماران به حداقل زمان ممکن کاهش پیدا کند وقت گوهر گران بهایی است که باید ارج نهاده شود .

بیمار دیگری از روند ویزیت و بی نظمی در درمانگاه کلافه بود و اینکه چگونه می شود مهم ترین بخش یک بیمارستان به دستان پیمانکاری سپرده شود و بر حسن انجام کار نظارتی نباشد؟ مگر مردم چقد درآمد دارند که باید هزینه دارو و ویزیت و ...را آزاد حساب کنند و هزینه بیمه نیز پرداخت کنند؟ چرا کسی پاسخگو نیست و این اورژانس واقع در محروم ترین شهرهای استان است و مردم راه به جایی ندارند و مجبور به استفاده هستند اما همه چیز آزاد است و معتقدند همه روند به دست پیمانکار سپرده شده .

این شخص در ادامه گفت : چه دلیلی دارد برای بعضی خدمات ما را به بیرون بیمارستان ارجاع می دهند؟ چرا فقط در پی این مورد هستند که هزینه ای اضافه دریافت کنند و پاسخی نمی دهند .

قسمت درمانگاه بیمارستان امام خمینی به پیمانکار بومی سپرده شده و این یک روال قانونی است اما تمدید مناقصه با یک پیمانکار و عدم نظارت بر کار درمانگاه که وظیفه مسئولین بیمارستان است انجام نمی شود و اینکه چه ارتباطی میان این عدم نظارت و ارتباط خانوادگی مسئولین بیمارستان و پیمانکار وجود دارد پاسخ تمام بی نظمی های این درمانگاه و سکوت مسئولین بیمارستان است .

جان انسان تنها چیزی است که اگر از دست برود راهی برای برگشت و جبران ندارد و هر گونه سستی و کوتاهی در امر سلامت قطعا بازی با جان انسان ها است و لازم است نظارت بیشتری بر مراکز درمانی شهرستان کهگیلویه علی الخصوص بخش درمانگاه باشد از طرفی این بیمارستان تنها بیمارستان شهرستان های لنده ،چرام و کهگیلویه است و قطعا مراجعات زیاد است به جای باز کردن محلی برای کسب و کار و ارجاع به خارج بیمارستان جهت خدمات بهتر است روند خدمات دهی و استفاده از پزشکان بیشتر را در اولویت قرار دهند و نظارت بر این بخش از طرف بیمارستان فارغ از نسبت قومیتی پیمانکار با بعضی مسئولین به صورت جدی تری پیگیری شود .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 مینا 1402/7/23 0:15:21

    والله پیمانکار اورژانس سرپایی گویا تا آخر عمر دانشگاه و بیمارستان ارثیه ایشان هست و باید سندش را بنام بزنند چقد حق و ناحق هایی که چه در حق پرسنل و چه در حق مردم کوتاهی و....... می شود کاش روزی فرا رسی تا این چنین افرادی که بازی کردن با جون مردم را به بازی می گیرند به جزای اعمالشن برسند .

    پاسخ
  • 2 راضیه موسوی 1402/7/20 20:20:20

    این متن درست هست ما مریض میشن مثلا ساعت ۷عصربریم اورژانس ساعت ۱۱شب حتی ۱۲ برمی گردیم خونه خیلی افتضا هست

    پاسخ
  • 3 سحر 1402/7/19 16:35:24

    عین واقعیت راسما مطرح کردید کاش کلینیک امام سجاد هم همین طور مخصوصا منشی پزشکان اصلا جوابگوی بیماران نیستند برخورد انهای بسیار بد است

    پاسخ
  • 4 سینا 1402/7/19 15:59:54

    اون شخص و اون کسی که این خبر رو چاپ کرد نمیدونه که اورژانس بیمارستان دهدشت دو قسمت مجزا دارد و بخش بستری و اصطلاحا بخش اورژانس واقعی توسط خود بیمارستان اداره میشه و فقط بخش سرپایی دست پیمانکاره؟ یا نمیدونه که کمبود پزشک عمومی در تمامی بخش‌های دولتی وجود داره و به خاطر این کمبود شدید حتی امسا نزدیک به چهار هزار پزشک تعهدی از طریق کنکور پذیرفته شده که خود مؤید این کمبود شدیده؟ اتفاقا با وجود کمبودهایی که در همه مناطق محروم هست طی حداقل دوسال و اندی گذشته کمترین اشکالات در بخش اورژانس سرپایی بیمارستان دهدشت وجود داشته به گونه ای که تقریبا سه سال پیش روزی نبود که به علت نبود پزشک اورژانس با بحران مواجه نشه و شبکه بهداشت مجبور بود از پزشکان درمانگاهی روستایی شهرستان برای جبران استفاده کنه، چیزی که طی دوسال اخیر شاید حتی یکبار هم اتفاق نیوفتاده. یک طرفه به قاضی نریم تنها مشکل عدم استفاده از دو پزشک در موارد شلوغه که اونهم به خاطر کمبود پزشک عملا راهی نداره

    پاسخ
    • 4 - 1 ناشناس پاسخ به : سینا 1402/7/19 20:17:25

      پیمانکاری یا از اقوامشی

سایر اخبار
برگزدیدها