یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز؛


نگاهی به ترکیب فرمانداران استان/ «زمانی که مهمان صاحب خانه را بیرون می کند!»

با نگاهی به انتصابات در حوزه وزارت کشور شاهدیم که بر اساس قانون دستگاه های اجرایی می‌توانند برای حداکثر پانزده درصد (۱۵٪) سمت های مدیریت حرفه ای از افراد شایسته (با رعایت تخصص و تجربه شاغل نسبت به شغل، بدون احتساب رعابت سلسه مراتب مدیریتی) خارج از دستگاه استفاده نمایند. اما محض اطلاع جناب استاندار، ۱۰۰ درصد فرمانداران استان غیر وزارت کشوری هستند که این موضوع صراحتا با ماده ۵۴ قانون خدمات کشوری در تناقض است.

نگاهی به ترکیب فرمانداران استان/ «زمانی که مهمان صاحب خانه را بیرون می کند!»

اَفتونیوز| به نظر می‌رسد در استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اتفاقات عجیب و غریبی روبه رو هستیم و شرایط به گونه ای پیش رفته که « مهمان صاحب خانه را بیرون می کند».

پس از کش و قوس فراوان، کوروش درخشان زاده بعنوان تنها فرماندار وزارت کشوری استان برکنار شد یا استعفا داد( چندان فرقی نیز نمی کند) و اخبار و شنیده ها نیز حاکی از آن است، طی روزهای آینده سرهنگ سید حمزه محقق زاده بر صندلی فرمانداری کهگیلویه خواهد نشست.

با احتساب دو تغییر تازه رخ داده در لیست ۹ گانه فرمانداری های استان شاهد ترکیب کاملا غیر وزارت کشوری خواهیم بود.

از ابتدای شروع به کار دولت رئیسی و آمدن احمد زاده به استان انتصابات مساله برانگیز کم رخ نداده است اما با نگاهی به انتصابات در حوزه وزارت کشور شاهدیم  که بر اساس قانون دستگاه های اجرایی می‌توانند برای حداکثر پانزده درصد (۱۵٪) سمت های مدیریت حرفه ای از افراد شایسته (با رعایت تخصص و تجربه شاغل نسبت به شغل، بدون احتساب رعابت سلسه مراتب مدیریتی) خارج از دستگاه استفاده نمایند.

اما محض اطلاع جناب استاندار، ۱۰۰ درصد فرمانداران  استان غیر وزارت کشوری هستند که این موضوع صراحتا  با ماده ۵۴ قانون خدمات کشوری در تناقض است.

البته این ایراد  صرفا در سطح فرمانداری ها نبوده بلکه تعداد زیادی از مدیران کل ستادی استانداری و بخشداران را نیز با این ساز و کار انتخاب شده اند!

در طی دوسال اخیر بسیاری براین باور بوده اند که  در سطوح مختلف دولت سید ابراهیم رئیسی نوعی بیگانگی با اعداد و ارقام مشاهده می شود که بخشی از این این موضوع به انتصابات بی ارتباط با حوزه های تخصصی برمی‌گردد.

با توجه به پیش رو بودن انتخابات آینده، اگر فرماندارانی  از بدنه وزارت کشور حضور داشته باشند آزمون و خطا در این حوزه کاهش پیدا می کند، چرا که نیروهای وزارت کشوری  با تمامی قوانین و مقررات انتخابات و چالش های آتی آشنایی کامل  دارند و نیاز به نشست های فرمانداران و صرف زمان و هزینه نبود، اگرچه با توجه به پیشینه قضائی شخص احمدزاده این امر دور از دسترس است. 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1402/7/19 19:57:8

    به عنوان یک طرفدار دولت بدترین ترکیبی را که از بعد از انقلاب در این استان دیدم همین دوره ی احمدزاده است که هیچ گاه استقلالی از او در انتصاب نیروهای فنی و حرفه ای و کار بلد ندیدم و این ظلم بزرگی به این استان است که مبنای انتصاب فرمانداران بخشداران و مدیران رابطه صرف نسبی و سببی با نمایندگان بوده است

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها