یادداشت
گفتگو و گزارش

جاده یاسوج ـ بابامیدان حادثه خیز ترین محور جاده استان

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: جاده یاسوج ـ بابامیدان با ۳۳ درصد تصادفات حادثه خیزترین محور ارتباطی این استان است.

جاده یاسوج ـ بابامیدان حادثه خیز ترین محور جاده استان

اَفتونیوز| سرهنگ حسن دانایار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق بررسی‌های آماری انجام شده در نیمه نخست امسال جاده یاسوج- بابامیدان با 33 درصد تصادفات، حادثه خیزترین محور ارتباطی این استان است.

وی محورهای ارتباطی یاسوج به اصفهان و یاسوج به بابامیدان جزو حادثه خیزترین جاده‌های استان عنوان کرد و افزود: می‌طلبد نیروهای پلیس بیشتری به این دو جاده گسیل کنیم ولی در شرایط فعلی با کمبود نیرو روبه‌رو هستیم.

دانایار ابراز کرد: 170 نیروی پلیس راه داریم که با وجود نگاه ویژه فرمانده انتظامی استان در زمینه تخصیص نیرو اما هنوز با کمبود نیرو روبه‌رو هستیم و این نیروها واقعیت امر کافی نیست و باید تدبیری کرد هرچند در دیگر استان‌ها به دلیل تامین برخی زیرساخت‌ها به مراتب نیروی پلیس کمتری در جاده‌ها دیده می‌شود.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جاده بسیاری از استان‌های کشور به وسیله سیستم‌های هوشمند کنترل می‌شود و نیازی به حضور نیروی انسانی نیست اما واقعیت امر زیرساخت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست تا جایی که بسیاری از جاده‌ها هنوز چهار خطه نشده و در مجموع 33 دوربین ثابت داریم.

دانایار بیان کرد: 12 دوربین دیگر برای نصب جانمایی شده که امیدوارم بزودی نهایی و راه اندازی شوند  و واقعیت امر مجهز شدن جاده‌های استان به سیستم هوشمند جزو دغدغه‌ها و اولویت‌ها پلیس راه بوده و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

وی یاداور شد: 8 پلیس راه در جاده‌های استان داریم که 7 مورد در جاده‌های یاسوج-شیراز، یاسوج-اصفهان و یاسوج-اقلید و همچنین گچساران، شیراز، گچساران به بهبهان، بهمئی به بهبهان و دهدشت به بهبهان راه اندازی و پلیس راه جاده پاتاوه به دهدشت مصوب اما هنوز فعال نشده است.

به گفته رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد آمار تردد در جاده‌های این استان امسال به نسبت مدت مشابه سال به دلیل افزایش تعطیلات و دیگر مناسبت‌ها بیشتر بوده تا جایی که بیش از 3 میلیون و 500 هزار تردد بیشتر بوده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها