یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش می دهد:


یکدست سازی تمام عیار «احمد زاده» در استانداری کهگیلویه و بویراحمد

خالص سازی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم با شیب تندی در حال حرکت است و طی آن بخش اعظمی از مدیران دلسوز، کاربلد و متخصص از بدنه دولت و صداوسیما و حتی دانشگاه ها در حال حذف شدن هستند. در استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز به تاسی سطوح بالاتر پروژه خالص سازی[یکدست سازی ] در طی فرآیندی در دست اجراست.

یکدست سازی تمام عیار «احمد زاده» در استانداری کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| خالص‌سازی( یکدست سازی)  واژه‌ و روندی است که طی  ماه های  اخیر و پس از ارسال نامه علی لاریجانی در پاسخ به گزارش خبرگزاری تسنیم در ادبیات سیاسی ایران رواج پیدا کرده است.

خالص سازی دولت  سیزدهم و مجلس یازدهم با شیب تندی در حال حرکت است و طی آن بخش اعظمی از مدیران دلسوز، کاربلد و متخصص  از بدنه دولت و صداوسیما و حتی دانشگاه ها در حال حذف شدن هستند.

در استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز به تاسی سطوح بالاتر پروژه خالص سازی[یکدست سازی ] در طی فرآیندی در دست اجراست.

کافی است سری به استانداری کهگیلویه و بویراحمد بزنید تا متوجه شوید بخش زیادی از نیروها و کارشناسان وزارت کشور در بیکاری و بی اثری مطلق به سر می‌برند و اما بر عکس برخی دیگر افراد از دستگاه های دیگر بصورت مامور به خدمت و حتی گاها بدون رابط استخدامی و بدون داشتن تخصص خاصی زمام دار امور شده اند.

واردات افراد فاقد تخصص در استانداری سبب ازیاد نیرو شده است.

به نظر می‌رسد احمدزاده مجری تمام عیار این سیاست غیریت سازی است و به  تعدادی  از کارکنان استانداری که پیش از در مناصب مهمی مانند معاونت استانداری، مدیران کل ستادی، فرمانداری ها و بخشداری ها قرار داشتند امروز حتی روزنامه ای برای خواندن به آنها داده نمی شود.

البته شاید گفته شود طبیعی است هر دولت نیرو های خود را به کار گمارد اما این یک دست سازی در دوره مدیریتی احمدزاده در تند ترین شیب خود قرار دارد. و اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود و تیغ تیز احمد زاده حتی به حامیان دولت نیز رحم نکرد

مهندس عباس پور مدیر سابق فناوری اطلاعات، فروزنده بخشدار احمدی نژاد، عنایت رضوی، علی پور، رضا حسینیان که سه دوره مدیرکلی در سابقه دارد، روح الله موسوی دانشجو دکتری فرزند شهید مدیر گزینش دوره احمدی نژاد، محمد فرهادی فرزند شهید، نصاری دکتری علوم سیاسی فرزند شهید در فرمانداری گچساران نیز تعدادی از این افراد هستند.

علاوه براین افرادی با تجربه دولت قبل حتی در سطح کارشناس عادی بکار گرفته نمی شوند  و مدیرانی مانند فتاح محمدی اسبق معاون سیاسی و امنیتی  مسعودحسینی فرماندار باشت، علیرضا اتابک فرماندار سابق کهگیلویه و گچساران، باقر قائمی فرماندار سابق مارگون، نادیا صداقت مدیرکل سابق امور بانوان، شاهرخ  کناری فرماندار سابق بویراحمد، سنایی فرماندار سابق بهمئی، فتاح پور فرماندار سابق چرام، میرمحمدی مدیرکل سابق امور اجتماعی، محمدی تبار مدیرکل اسبق بحران و توسعه و تحول اداری، دکتر عزیزی،  دکترابوذر صالح نسب،  و بخشداران دولت قبل پرندوار، محمودی، داربام، افسردیر، دکتر انصاری، صفاحبیبی، خواجوی، جوانمرد، داریوش پاداش، دکتر ثارلله بشارت، سرتیپ خادمی معاون سابق فرماندار چرام، سید محمد تقوی مدیر روابط عمومی سابق استانداری، خانم کریمی معاون سابق امور شهری، دکتر علی عسکری، خانم نوریان معاون سابق تحول اداری، دکتر سیاوش هادی پور، محمود راستین، بهادر وحیدی و... سیاهه کوتاهی از افراد مغضوب دولت سیزدهم می باشند.

بی شک نظام جمهوری اسلامی برای مجرب شدن این افراد فارغ از نگاه سیاسی در دولت های مختلف هزینه های زیادی داده و امروز از این سرمایه های انسانی،  کوچکترین بهره ای برده نمی شود.

مساله به همین جا ختم نمی شود پیش از این نیز در مطلبی گفته شد از مجموعه ۹ فرماندار دولت در استان همه خارج از مجموعه وزارت کشور انتخاب شده اند.

البته باید گفت، به نظر می‌رسد چهارچوب مدیریتی احمدزاده به گونه ای است که صرفا به افراد مطلوب نمایندگان پست و جایگاه داده می شود و حامی دولت بودن در مراحل بعدی قرار دارد، پس نمی‌توان جنس مدیریتی او را نیز در حمایت از دولت سیزدهم تلقی کرد.

نکته دیگر ماجرا اینجاست طی دوسال اخیر افرادی تحت عناوین طرح شهید زین الدین و تعدادی دیگر بعنوان نیروی شرکتی وارد سیستم وزارت کشور در استان شدند و حتی مشاهده شده فردی بعنوان مشاور استاندار فعالیت دارد که حواشی و مسائل مختلفی در خصوص وی مطرح است اما گوش مدیران ارشد استان در این خصوص بدهکار هیچ کس نیست و این فرد بدون هیچ گونه تخصصی از تصمیم گیرندگان امور است.

 در پایان باید گفت، راهی که احمد زاده در پیش گرفته برخلاف کلیه تشریفات و مناسبات اداری در استانداری کهگیلویه و بویراحمد بوده است در دوره مدیریتی تمامی استانداران پیشین از افراد و نیروهای متخصص فارغ از نگاه سیاسی آنها بهره برده می شد و حتی در مواقعی شاهد بودیم فرمانداران و بخشداران  لزوما هم راستا با نمایندگان نبودند و از جریان های ناموافق در امور مشورتی نیز بهره برده می شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 9 نظر

  • 1 کارمند 1402/7/23 10:31:2

    جناب آقای آرام بفرماید هنر علی رضا اتابک معلم ادبیات و دارا کریمی نژاد معلم علوم اجتماعی که در دولت روحانی فرماندار کهگیلویه بود چه بود مگه این دو نفر جانباز از آموزش و پرورش نبودند که فرماندار شدن چرا در دولت روحانی از بیرون وزارت کشور نیرو برای فرمانداری معرفی می کردن خوب و اشکالی نداره اما در دولت محرومان از بیرون معرفی کنند کفر

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/7/23 10:24:59

    دارا کریمی نژاد یه معلم بود که با خوش خدمتی برای موسی خادمی فرماندار لنده شد و با خوش خدمتی برای موحد فرماندار کهگیلویه در دولت روحانی شد

    پاسخ
  • 3 انقلابی 1402/7/23 10:21:44

    علی رضا اتابک فرماندار کهگیلویه فوق لیسانس ادبیات فارسی دانشگاه آزاد داره بخاطر جانبازی و ایثارگری بهش می گویند دکترا سهمیه جانبازی تربیت معلم قبول شد بعد آقای لاهوتی زمان خاتمی از آموزش و پرورش آوردنش وزارت کشور و بخشداری کرد بعد در دولت احمدی نژاد مژدهی انتقالش داد گمرک اهواز،بعد آقای مژدهی با کمک رضا توفیقی آوردنش وزارت کشور بعد با زد بند با عدل هاشمی پور شد فرماندارکهگیلویه که هیچ کارایی در فرمانداری کهگیلویه نداشت اتابک بعد با زد و بند با جمالی معاون امنیتی استاندار و خوش خدمتی برای موحد فرماندار گچساران شد معلم ادبیات آقای آرام این یکی از فرمانداران دولت مزدور و خائن شما بود همه چیز درباره اتابک نه نوشتم چون می دونن نقطه چین یا تاییدش نمی کنید

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1402/7/22 17:8:41

    ها همش یکدست اماده اند برای مهندسی انتخابات به نفع نماینده های فعلی مخصوصا یاسوج

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1402/7/22 14:43:32

    دقیقا خوب بلدی تخم نفاق بپاشی اکثر عزیزانی که نامبردی اصلاح طللب هستند واز نیروهای دولت روحانی واگر دراین دولت هرکدامشان سمت داشت فریاد وامصیبت شما رسانه ها بلند بود که بازماندگان دولت قبل و... تورا به خدا جمع کن این بساط را افتو نیوز

    پاسخ
  • 6 استانداری 1402/7/22 12:33:11

    اتفاقا کمترین برخورد را همین دولت انجام می دهد.در ضمن بیشتر اینهاکه گفتید یا دکتر نیستند یا از دانشگاه آزاد بلهزار فارغ شده اند. مگر همین آقایانی که نام بردید چطور فرماندار و بخشدار شده بودند

    پاسخ
    • 6 - 1 استانداری پاسخ به : استانداری 1402/7/22 20:20:53

      شما هم برو از هر دانشگاهی میتونی دکترا بگیر...اما این همه حسادت به همکاران تحصیل کرده نکن ؛چون همکاران تحصیل کرده استانداری نه اهل حسادتند و نه اهل..... ضمنا فعلا با همون سطح حداقلی علمی ات حتما داری حق مدیریت های بالا می گیری .پس برو خوش باش و بخور اما اسراف نکن

  • 7 محمدی تبار 1402/7/22 11:56:32

    قطعا این سیاست دولت ، وزیر کشور و شخص رییس جمهور هستش. گفتن به نیروهای سینه چاک دولت قبل روزنامه هم برای خواندن ندهند. کاملا طبیعه و نرماله

    پاسخ
  • 8 ناشناس 1402/7/22 11:7:35

    سلام افتونیوز ، بنده بعنوان مخاطب مطالب سایت شما ، آخر نفهمیدم این همه تغییر وتحول کار موحد است یا استاندار یا اینها بی تقصیرند واز بالا دستور می رسد واینان مسئولند ومعذور ، یه روز دنبال فرماندار لرکه می زنی می گویی قوم موحده یه روز لیکه وجیغ می زنی می گویی کار استانداره ، می خوام جواب بدی واقعاً این همه مشکلات استان کار کیه وقتی از مرکز اینطور می خوان اجراکننده پس تکلیف چیست ؟

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها