یادداشت
گفتگو و گزارش

نامه انتقادی جمعی از پزشکان به استاندار/ در سایه بی توجهی دانشگاه اعتبار ما را به بازی گرفته اند!

حوزه درمان و زیبایی امروز استان و شهرستان به جایی رسیده که تعداد کثیری از افراد غیر پزشک؛ از پیمانکار گرفته تا آرایشگر ، بدون داشتن هیچگونه مدرک معتبر درمانی و حتی بعضا بدون داشتن مدرک دیپلم، اقدام به کار درمانی و زیبایی کرده و سلامت مردم و اعتبار جامعه‌ی پزشکی را به بازی گرفته اند.

نامه انتقادی جمعی از پزشکان به استاندار/ در سایه بی توجهی دانشگاه اعتبار ما را به بازی گرفته اند!

اَفتونیوز| تعدادی از پزشکان  در اعتراض به ضعف علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در برخورد با تعداد کثیری از افراد غیر پزشک در حوزه  سلامت و درمان و به ویژه زیبایی شکوایه ای خطاب به استاندار نوشتند، این نامه شرح زیر است:

بسمه تعالی

 

با سلام و احترام

خدمت دکتر احمدزاده‌، استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد

 

این شکوائیه از طرف پزشکان شاغل در مطب های درمانی شخصی در شهر یاسوج است که سال ها با شب بیداری و زحمات بسیار و پس از عبور از ماراتن سنگین کنکور، موفق به کسب مدارج علمی شده‌ایم. با هزاران امید و آرزو برای ساختن زندگی خویش و در کنار آن خدمت علمی و اصولی به هم استانی ها و هموطنان خویش، فعالیت خود را در شهر و استان زادگاه خویش آغاز کرده و اقدام به افتتاح مطب درمانی کردیم . هدف این بود

گره‌ای از زندگی خویش باز کرده و همزمان خدمات درمانی مطابق با استانداردهای روز دنیا را به هم استانی های خویش ارائه دهیم.

ولی نحوه‌‌ی برخورد علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و در رأس آن ریاست دانشگاه، آقای دکتر جاودان سیرت و معاونت درمان، جناب دکتر شهامت به گونه ای بوده که ما اکنون نه امیدی به اصلاح امور از جانب آنها داشته و نه انگیزه ای برای ادامه کار درمانی خویش.

حوزه درمان و زیبایی امروز استان و شهرستان به جایی رسیده که تعداد کثیری از افراد غیر پزشک؛ از پیمانکار گرفته تا آرایشگر ، بدون داشتن هیچگونه مدرک معتبر درمانی و حتی بعضا بدون داشتن مدرک دیپلم ، اقدام به کار درمانی و زیبایی کرده و سلامت مردم و اعتبار جامعه‌ی پزشکی را به بازی گرفته اند.

علوم پزشکی استان نیز کوچکترین توجهی به این موضوع و این افراد نداشته و هیچ گوش شنوایی برای شنیدن صدا و اعتراض ما ندارد.

جناب استاندار! این اتفاقات ما را بسیار دلسرد نموده؛ چرا که بی توجهی و بی اعتنایی این اداره به سلامت مردم و عدم حمایت از پزشکان، ما را از علوم پزشکی استان ناامید کرده تا اکنون مطالبه ی خود را به محضر شما بیاوریم.

استدعا داریم به این موضوع که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است، در سریع ترین زمان ممکن ورود نموده و با برخورد با مسئولین مربوطه و اجرای سختگیرانه‌ی قانون، از ویرانی این حوزه ی درمان جلوگیری بعمل آورید.

 

با تشکر

 

دکتر یاسر بهادران

دکتر پژمان اکبری

دکتر سجاد دادگر

دکتر ژیلا محمدیان

دکتر مجید گرامی

دکتر طاهره خنجری

دکتر نرگس باقری

دکتر سجاد زرین

دکتر سوسن نجاتی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 رضایی 1402/7/26 6:48:36

    سلام اخیرا معاونت درمان در برخورد با پزشکانی که از افراد فاقد صلاحیت در مطب استفاده میکنند سخت گیر تر شده و هر روز یکی دو مطب رو پلمپ میکنه و در این مسیر با این اعتراض ها کوتاه نخواهد امد. اونهایی که از ارایشگاه ها سردراوردند در همین مطبها اموزش دیدند برخورد با اینها در حیطه کار معاونت درمان نیست وچند سازمان دیگه باید اقدام کنند

    پاسخ
  • 2 رضایی 1402/7/25 18:22:16

    اکثر همین پزشکان خودشون متخلف هستند بجای اینکه کاره درمانی انجام بدند میرند افرادی که دیپلم دارند رو آموزش میدند

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/7/25 14:27:28

    اینها خودشون دارند با این کارها سلامتی مردم به خطر میندازن اول باید جلوی کار خودشون گرفته بشه

    پاسخ
  • 4 علی مراد 1402/7/25 9:14:33

    این پزشکان که اکثراً عمومی هستند . اول خودشان متخصص امور زیبایی شوند و بعد دنبال شکایت باشند

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1402/7/24 17:2:4

    چند تا از این پزشکان در دنا طرح گذروندن بار علمی چندانی ندارند با کارهای تزریق بوتاکس و زیبایی که راه انداختن درآمد خوبی دارن درمیارن و متاسفانه علم پزشکی و شان پزشکی رو داغون کردن و خیانت بزرگی به علم پزشکی است کارشون این کارهای زیبایی علم نمیخواد توسط هر فردی قابل انجام هست و کلا استفاده از حتی مرغوب ترین مواد ضرر زیادی به بدن وارد میکند

    پاسخ
  • 6 رزمنده 1402/7/24 6:43:12

    انصافآ همون دیپلم ها هم تجربه کاری بهتری از شما دارند هم مناسب تر حساب میکنند هم خدا میداند علمی تر کار میکنند

    پاسخ
  • 7 کاربر 1402/7/24 0:58:5

    رسته ددر همه سازمان های این شهر مماشات با متخلفین شده رویه معمول، ولی متاسفانه مسئولین انگار درکی از خطرات سهل انگاری در حوزه سلامت ندارن و نمیدونن چه خطراتی برای سلامت مردم داره، امیدوارم مسئولین سلامت ما رو بازیچه سیاسی بازی و رانتشون نکنن

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها