یادداشت
گفتگو و گزارش

حکومت خودمختار «آموزشگاه‌های رانندگی»در استان! / تکریم یا تحقیر ارباب رجوع؟!

آن روز بسیار آزرده شدم و خیلی دلم گرفت. از اینکه هیچ منطقی در رفتار آن آموزشگاه درخصوص عدم ثبت نام مریم برای آزمون هفته آتی نیافتم. و چه اندوهناک و غم انگیز است اگر ادعای آنها مبنی بر قانونی بودن کارشان راست باشد. البته هفته قبل ساعت ۶ صبح رفتم و نامش را برای آزمون ثبت کردم.

حکومت خودمختار «آموزشگاه‌های رانندگی»در استان! / تکریم یا تحقیر ارباب رجوع؟!

یکی از مخاطبان افتونیوز مطلبی را برای ما ارسال کرده که نشان می دهد در آموزشگاه‌های رانندگی به جای تکریم ارباب رجوع که همان مردم مراجعه کننده باشند گویا به دنبال تحقیر مراجعه کنندگان است. افتونیوز امیدواریم با انتشار این مطلب نهادهای نظارتی و بالادستی این مراکز به صورت جدی‌تر بر این مراکز نظارت داشته باشند.

یادداشت کامل این مخاطب در پی می‌آید:

زنی میانسال است و با اینکه شوهرش در جوانی به دیار باقی رفته، با زحمت و مشقت و البته اکسیر عشق ۴ فرزندش را شایسته و نمونه تربیت کرده است.

گهگاهی که توفیق دیدار این مادر عزیز برایم فراهم می شود، بر من منت می گذارد و نقدهایش به کشورداری را با من درمیان می گذارد و درد و دل می کند.

سکینه را می گویم. خواهر یکی از دوستان عزیزم هست. امروز در صف نانوایی او را ملاقات کردم و دقایقی کوتاه با وی مصاحبت کردم.

گفت: مریم (دختر بزرگم) مدرک پزشکی اش را از دانشگاه اصفهان اخذ کرده و هم اکنون دوره طرح خود را در بیمارستان ... می گذراند. مشغول اخذ گواهینامه رانندگی است. تمام کلاسهای آموزشی را گذرانده و در حال گذراندن آزمون آیین نامه است. آموزشگاه رانندگی ... به هنرآموزها گفته بود که روزهای سه شنبه هر هفته، اول صبح برای ثبت نام جهت شرکت در آزمون آیین نامه به آموزشگاه مراجعه تا نام نویسی و ثبت نام انجام گیرد. سه شنبه دو هفته قبل حوالی ساعت ۹ صبح به آموزشگاه رفتم تا نام مریم را برای آزمون آن هفته ثبت کنم. ساعت ۳۰/۷ راهی شدم، اما به دلیل وقوع تصادف حوالی ساعت ۹ به آموزشگاه رسیدم. در خیابان ... ، مردی که راننده یک خودروی پراید بود به دلیل بی احتیاطی و انحراف به چپ با خودروی من برخورد کرد. به نظر می آمد که شدت مشکلات بویژه فشارهای اقتصادی پریشان و رنجور و کم حوصله اش کرده بود.

مریم را ثبت نام نکردند. دلیل آنها این بود که ظرفیت تکمیل شده است. از آنها چاره جویی و تقاضای راهنمایی کردم. پاسخشان آن بود که هفته آینده (روز سه شنبه) ساعت ۶ صبح مراجعه کنید تا نامشان را ثبت کنیم.

از آنها خواستم که لااقل همین امروز برای هفته آتی ثبت نامش کنند تا لازم نباشد من مجددا مزاحم آنها شوم. متاسفانه تقاضایم را نپذیرفتند و در جواب پرسش من و برای اقناع من دلیلی هم نیاوردند جز اینکه بگویند قانون است.

آن روز بسیار آزرده شدم و خیلی دلم گرفت. از اینکه هیچ منطقی در رفتار آن آموزشگاه درخصوص عدم ثبت نام مریم برای آزمون هفته آتی نیافتم. و چه اندوهناک و غم انگیز است اگر ادعای آنها مبنی بر قانونی بودن کارشان راست باشد. البته هفته قبل ساعت ۶ صبح رفتم و نامش را برای آزمون ثبت کردم.

آیا مردم نمی دانند؟ آیا مردم می دانند و اعتنایی نمی کنند؟ آیا مسئولان نمی دانند؟ آیا مسئولان می دانند و اعتنایی نمی کنند؟ ... مردم و مسئولانی که اگر تمامی وسایل نقلیه شهرشان را برچینند و از آنها بخواهند که زین پس برای حمل و نقل در شهر تنها از دوچرخه و اسب استفاده کنند، آشوب به پا می کنند. چگونه است که همان مردم و مسئولان با وجود نعمت های ارزشمند ارتباطات ازجمله اینترنت و ... هنوز راضی هستند که برای ثبت نام در یک آزمون در یک آموزشگاه رانندگی الزاما فرد در یک روز مشخص و در یک ساعت مشخص و حضوری مراجعه نماید! عجیب تر آنکه اگر فرد متقاضی در آن روز مشخص و در آن ساعت مشخص مراجعه کند، اما ظرفیت تکمیل بود باید مجدد هفته یا هفته های آینده در همان وقت مقرر مراجعه نماید تا نهایتا موفق به ثبت نام گردد.

و شما مسئولان عزیز!

اگر شکرگزار نعمت های الهی هستید، پس باید از نعمت های الهی همچون اینترنت و فضای مجازی برای خدمت به انسان ها به نحو کمال و مطلوب بهره ببرید. اگر مدعی تکریم مردم هستید، باید در شناسایی و اصلاح قوانین و ساختارهای زائد، ناکارآمد، هزینه بر، زمان بر و ... در تمامی حوزه های خدمات رسانی به مردم کوشا باشید.

«نام آموزشگاه در در دفتر سایت موجود است اگر نهاد یا ارگانی برای نظارت و بازرسی بر آموزشگاه‌های رانندگی پیدا شود! در اختیار آنان قرار می‌گیرد»


 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها