یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش می دهد:


حکایت ادعاهای بزرگ و توان محدود/ آوارگی دانشجویان ایرانی در دانشگاه بین‌المللی یاسوج!

به گفته یکی از دانشجویان دانشگاه یاسوج با حضور دانشجویان خارجی در خصوص امور رفاهی عملا دانشجویان ایرانی از اولویت مسئولان خارج شده‌اند.

حکایت ادعاهای بزرگ و توان محدود/ آوارگی دانشجویان ایرانی در دانشگاه بین‌المللی یاسوج!

اَفتونیوز| هفته پیش ریاست دانشگاه یاسوج اعلام کرد ۷۰ دانشجو از کشورهای عمان و عراق در سال تحصیلی جاری مهمان این دانشگاه هستند.

سال پیش نیز مسئولان این دانشگاه خبر حضور دانشجویان افغانستانی در این دانشگاه داده بودند.

حضور دانشجوی خارجی در دانشگاه مادر استان اتفاق مثبتی است اما ماجرا جایی بغرنج می‌شود که اخبار خوبی از خوابگاه دانشجویی این دانشگاه به گوش نمی‌رسد.

به گفته یکی از دانشجویان دانشگاه یاسوج با حضور دانشجویان خارجی در خصوص امور رفاهی عملا دانشجویان ایرانی از اولویت مسئولان خارج شده‌اند.

وی اظهار داشت، مسئولان دانشگاه به تعدادی زیادی از دانشجویان داخلی محل اسکان نداده و همچنین  وضعیت اسکان تعداد دیگری از دانشجویان مطلوب نیست!

این دانشجو ادامه داد؛ در خوابگاه دختران عملا دانشجویان ترم ۹ دکتری را به طبقه ۴ خوابگاه و بدون کمترین امکانات انتقال داده و طبقه همکف خوابگاه را با پرده، موکت جدید و  گاز تجهیز کرده و در اختیار دانشجویان خارجی قرار داده‌اند.

این دانشجو  با گلایه و شکایت تاکید کرد، وقتی دانشگاه در سطح دانشجویان داخلی امکان خدمات‌دهی مطلوب ندارد چرا با پذیرش دانشجوی خارجی این مشکلات را برای دانشجویان داخلی خود ایجاد می‌کند، پذیرش دانشجوی خارجی نیازمند الزاماتی است که واقعیت امر دانشگاه یاسوج آمادگی چنین موضوعی را ندارد.

وی ادامه داد آیا به رگ غیرت مسئولان دانشگاه بر نمی‌خورد که تعداد زیادی از دانشجویان دختر در کف اتاق خوابگاه بخوابند! و تعداد چند نفر از دانشجویان دکتری با سنوات بالاتر هم‌اکنون جایی برای اسکان خود ندارند.

وی اضافه کرد، استدلال تعجب‌آور مسئولان دانشگاه این است که ما به دانشجویان شاغل خوابگاه نمی‌دهیم و هم‌اکنون حتی  دانشجویان ترم یک دکتری که استخدام هستند خوابگاه تعلق نگرفته است.

در صورتی که دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی اغلب غیربومی با حقوق پایین کارمندی امرار معاش می‌کنند و بضاعت اجاره یک خانه در یاسوج و یک خانه در محل زندگی‌شان را ندارند!

گفته می‌شود هر شب حداقل ۲۰ دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری دانشگاه یاسوج در نمازخانه خوابگاه تحصیلات تکمیلی آقایان در شرایط نامناسب استراحت می‌کنند!

 علاوه بر این، یکی از افراد مطلع در خصوص شرایط دانشجویان خارجی دانشگاه گفت، متاسفانه دانشجویان خارجی در زبان انگلیسی و فارسی تسلطی ندارند و همین موضوع مسئله اساسی را برای کارکنان و اساتید ایجاد کرده است.

در هر صورت شواهد و قرائن حاکی از آن است که به بهای حضور دانشجویان خارجی نارضایتی‌های زیادی در دانشجویان غیربومی و خوابگاهی بوجود آمده است که نیازمند بررسی و پاسخگویی مسئولان این دانشگاه است.

وضعیتی که تشریح شد نشان می‌دهد ریاست این دانشگاه متناسب با بضاعت و توان مدیریتی و زیرساختی دانشگاه برای پذیرش دانشجوی خارجی تصمیم درستی نگرفته‌ است‌.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 آرزو 1402/7/26 11:6:29

    کو اینا من کار دانشجو ایرانی موندیمه، د خارجیش پیشکش

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها