یادداشت
گفتگو و گزارش

جلسه نقد و بررسی آثار فریدون داوری در یاسوج برگزار شد (+تصاویر)

دهمین جلسه انجمن ادبی دبیران ادبیات فارسی شهرستان بویراحمد در مدرسه تیزهوشان پسرانه یاسوج برگزار شد در این جلسه به نقد و بررسی آثار استاد فریدون داوری پرداخته شد.

جلسه نقد و بررسی آثار فریدون داوری در یاسوج برگزار شد (+تصاویر)

اَفتونیوز| دهمین جلسه انجمن ادبی دبیران ادبیات فارسی شهرستان بویراحمد در مدرسه تیزهوشان پسرانه یاسوج برگزار شد در این جلسه به نقد و بررسی آثار استاد فریدون داوری پرداخته شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از دبیران ادبیات فارسی شهرستان بویراحمد در مدرسه تیزهوشان پسرانه یاسوج برگزار شد دکتر افراخته یکی از اشعار استاد فریدون داوری را برای شرکت کننده خواند.

سید غفار موسوی از شرکت کنندگان در این جلسه، درباره شعر استاد داوری صحبت کردند و اشاره کردند که شاعر بودن آقای داوری فطری است. یکی از نقد های که ایشان به اشعار استاد داوری داشتند، تند نویسی بوده که خط و خوانش اشعار استاد فریدون داوری را دچار مشکل کرده است. وی همچنین به این مهم پرداخت که بعضی از نگارش ها ویژه خود استاد فریدون داوری است و فقط ایشان می توانند به این امر بپردازند. وی با گریزی به آثار استاد داوری، آثار داروی زیاد دانستند که باید گلچینی از بهترین هایشان را انتخاب کرد. وی همچنین به این مهم پرداختند که

اشعار استاد داوری باید به  شکل فنوتیک نوشته شوند تا خوانش برای بقیه راحت تر شود.

در ادامه خانم دکتر آقایی درباره  تاریخ داستان نویسی در استان و چاپ آثار داستان نویسان مطرح هم استانی صحبت کردند.

همچنین در این جلسه آقای کوروش رضوانی خواننده فولکلور لری حضور داشتند که در باب استاد داوری و تاثیر منش ولای ایشان در نزدیکی همه مردم و دوست داران شعر لری به ایشان صحبت کردند و همچنین ایشان به تمجید از  اشعار استاد داوری و رابطه نزدیک خود با استاد پرداخت.

دکتر دولت خواه از بُعدی دیگر به نقد و بررسی آثار استاد داوری پرداختند.او با تفکیک شعر نوع به دو نوع جوششی و کوششی، اشعار استاد فریدون داوری را در نوع جوششی قرار داد و به رعایت ترتیب موضوعات و مضامین در اشعار استاد اشاره کرد.

در ادامه دکتر بهامین به ایراد سخن پرداختند و در پایان دکتر انصاری با نگاهی نقادانه به عبور از تعارفات در فضای نقد و اهمیت به پرداختن به امر مهم میزان ماندگاری اشعار استاد داوری اشاره کردند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 خردمند 1402/8/2 8:59:16

    حاج فریدون داوری ، نامی ماندگار در تاریخ و فرهنگ و اندیشه‌ی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد. خدایش به او سلامتی دهد.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها